PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-06 05:53:11
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <r...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:bgp47f$nn8$3@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > Nie traktuj prosze mojego pytania jako ataku, ale to mnie (z przyczyn
    opisanych
    > w innym moim poscie w tym watku o kontaktch mojego ojca z gornictwem
    > i gornikami) naprawde ciekawi:
    > - dlaczego Twoj ojciec nie odszedl z gornictwa zanim trafil na rente.
    > znacznie wczesniej. Jak zdarzylo mu sie pierwszy raz przezyc na dole cos,
    > co teraz mu sie sni po nocach?
    >
    > jesli bylo to 20-30 lat temu, to mogl to zrobic *bez problemu*.
    > nakazow pracy juz nie bylo.
    > Na Slasku bylo wiele pracy takze na gorze, takze ,,normalnej''.
> [...]

    Poszedł na rentę ze względu na problemy z kręgosłupem. O ile mi wiadomo był
    to rok 1979. Niestety nie zaznał tych górniczych przywilejów - poza chyba
    dwukrotnymi wczasami w Dąbkach. Jak i również nie dostał przydziału na
    mieszkanie czy samochód - pewnie dlatego że nie należał do partii.
    Poza tym - niestety z okresu w którym odchodził są dosyć niskie renty (teraz
    już emerytura).

    pozdr
    Krzysiek