PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-05 20:31:43
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: r...@r...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Mojemu ojcu, pomimo, że przestał pracować dwadzieścia parę lat temu (renta
    > inwalidzka) do dzisiejszego dnia czasami śni się w nocy "kopalnia" :(

    Nie traktuj prosze mojego pytania jako ataku, ale to mnie (z przyczyn opisanych
    w innym moim poscie w tym watku o kontaktch mojego ojca z gornictwem
    i gornikami) naprawde ciekawi:
    - dlaczego Twoj ojciec nie odszedl z gornictwa zanim trafil na rente.
    znacznie wczesniej. Jak zdarzylo mu sie pierwszy raz przezyc na dole cos,
    co teraz mu sie sni po nocach?

    jesli bylo to 20-30 lat temu, to mogl to zrobic *bez problemu*.
    nakazow pracy juz nie bylo.
    Na Slasku bylo wiele pracy takze na gorze, takze ,,normalnej''.
    Ale to gornicy dolowi mieli wtedy full przywilejow, specjlane sklepy itd.
    duze pensje, dodatkowe kartki, wyjazdy do Bulgarii i Rumunii czy na Krym.
    Moze swiadomie sie zdecydowal na to gornictwo?
    Co tam na dole przezyl, to jego. Ciezko bylo - nie przecze.
    Ale co przezyli na gorze inni bez specjlanych sklepow, spacjalnych kartek
    na mieso i z pensjami 5 x mniejszymi to ich - tez nie bylo latwo.
    Nie ma nic darmo - nawet w socjalizmie ;-).

    pozdrawiam

    romekk