PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-06 12:20:23
    Temat: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > a z czego ma odprowadzac skladki prywatny przedsiebiorca?
    > co sie dzieje, jak nie ma na to kasy? he?

    Ma tak prowadzić biznes, żeby mu starczało na opłacenie ZUSu, podatków,
    wypłatę wynagrodzeń, sto innych świadczeń i obciążeń i jeszcze musi zarobić
    na zysk dla właścicieli.

    Problem jest taki, że kopalnia nie działa na wolnym rynku, ceny nie są
    ustalane w warunkach konkurencji. Najpierw trzeba stworzyć taki rynek, a
    dopiero potem egzekwować - nie da rady inaczej. To nie jest wina kopalni, że
    ceny węgla nie odzwierciedlają kosztów - to jest kwestia polityki, a nie
    ekonomii.

    > dlaczego inne prawo obowiazuje prywatnych a inne kopalnie? czy te
    > ostatnie to sa swiete krowy, do ktorych prawo nie stosuje sie?

    > co sie dzieje z prywatnym przedsiebiorca, ktory zalega ZUSowi?
    > dlaczego tutaj takie samo prawo nie stosuje sie?

    Patrz wyżej.

    > a jaka jest korzysc, jak bankrutuja prywatne firmy zatrudniajace
    > tysiace pracownikow? czy kogos to w ogole obchodzi?
    > dlaczego tutaj podatnicy maja doplacac?

    Nie słyszałem o bankructwie firmy zatrudniającej tysiące osób - jest to
    bardzo rzadka sytuacja. Jak firma popada w kłopoty, to najpierw szuka się
    metod uzdrowienia firmy, dopiero na końcu jest upadłość. Dlaczego duże firmy
    nie upadają - za dużo mnie zainwestowano.

    > ja tez widze. sa rowni i rowniejsi. jednym sie gwarantuje, i oplaca z
    > pieniedzy podatnikom, innym sie karze z przeproszeniem calowac w dupe.

    Byłaś kiedyś na Śląsku ? Jakoś tam nie widać bogactwa - nędza i bida w
    każdym kącie.

    A propo podatników - jakoś prąd w gniazdku mają i grzanie w zimie, a nawet w
    lecie - ciekawe skąd - pewnikiem krasnoludki grzeją.