PracaGrupypl.praca.dyskusje › Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW

  • 1. Data: 2002-07-05 09:19:38
    Temat: Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Witam!
    gdzie znajde informacje na temat negatywnych nastepstw funkcjonowania
    hipermarketow, artykuly poswiecone tej tematyce, listy protestacyjne..itp.

    pozdrawiam
    w_n

  • 2. Data: 2002-07-05 09:21:03
    Temat: Re: Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > gdzie znajde informacje na temat negatywnych nastepstw funkcjonowania
    > hipermarketow, artykuly poswiecone tej tematyce, listy protestacyjne..itp.

    A są jakies takie nastepstwa, oprócz pieniactwa w Sejmie ?
    Wojtek

  • 3. Data: 2002-07-05 10:26:22
    Od: "Domin" <d...@w...pl>

    > A są jakies takie nastepstwa, oprócz pieniactwa w Sejmie ?
    > Wojtek
    Nie oprocz tego ze :
    - bankrutuja budowlancy, ktorzy nie dostaja zaplaty za obiket bo trawa
    krzywo rosnie
    - bankrutuja mniejsi producenci, poniewaz nie moga zejsc z cenami tak nisko
    jak sobie tego market zyczy
    - drobni sklepikarze - to jest oczywiste
    - na tym sie nie znam, ale podobno maja bardzo duze ulgi w podatkach
    hipermatkety, a my za nich placimy
    - ludzie mniej zarabiaja, oglnie pracownicy hipermarketow, a jesli ktos
    twierdzi ze w malym spozywczym by tyle samo zarobili, to prosze wziasc po
    uwage szacunek jaki posiada pracownik w taki hiper&^*%
    No i czas na moral
    WIem, wiem, wiem ............................
    Ja tez robie zakupy w hipermaketach czesto, i tez nie mam ochoty przeplacac,
    bo u sasiada moglbym kupic drozej, ale jesli hipermatket placil by podatki
    jak ja, a przy ich zyskach sa to olbrzymie kwoty, a pracownicy zarabiali
    wiecej no to moze poszedlbym do pana Kowalskiego i kupil konserwe z nie
    przeklejana data waznosci, badz kurczaka ktory zmarl smiercia tragiczna
    (sciecie ;-) ) a nie tego co zdechl z starosci, badz z jakiejs zarazy
    Dziekuje za uwage
    Pozdrawiam
    Domin

  • 4. Data: 2002-07-05 10:33:14
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Użytkownik "wcale_nie" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > gdzie znajde informacje na temat negatywnych nastepstw funkcjonowania
    > hipermarketow, artykuly poswiecone tej tematyce, listy protestacyjne..itp.

    Artykuly to chyba w gazetach znajdziesz :-)

  • 5. Data: 2002-07-05 11:10:31
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Ja nie do końca się zgadzam, że markety powoduja bezrobocie, bo zatrudniają
    ludzi i to czsami jeden zatrudnia 500 osób, a więc tyle co duże (jak na
    Polskę) przedsiębiorstwo. Natomiast znaczna większość drobnych sklepikarzy
    zatrudnia za darmo uczniów (zdaje się, że sklepikarze dostają za to kasę od
    szkół zawodowych czyli od państwa) i miażdży ich z weekendami włącznie przez
    3 lata a potem zmiana. Dlatego jest tyle ogłoszeń "Przyjmę ucznia do sklepu"
    i dlatego większość sklepikarzy jeździ furami o jakich uczciwy profesor może
    tylko pomarzyć. Na moim podwórku przd powstaniem kilku marketów chleb
    kosztował 1,5 zł teraz kosztuje 0,99. Małych sklepów także przybyło, a
    największy sknerus na osiedlu z lichwiarskimi cenami właśnie zmienił
    samochód na dużo lepszy oczywiście.

  • 6. Data: 2002-07-05 11:19:32
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Ciach

    > - na tym sie nie znam, ale podobno maja bardzo duze ulgi w podatkach
    > hipermatkety, a my za nich placimy

    My nie placimy, ulgi podatkowe sa takie same dla wszystkich, po prostu te
    firmy sa tak
    wielkie ze stac je na ulge inwestycyjna w kazdym roku, ponadto kupuja towar
    za ktory nie
    placa po 3-6 miesiecy(odroczony termin platnosci), wrzucaja go w koszty(z
    tad straty),
    po miesiacu dostaja zwrot VAT, i co miesiac buduja nowy market(z tad tak
    szybki rozwoj),
    ponadto dostaja przewaznie amortyzacje budynku na lat 10, a nie 30 jak
    normalni ludzie.
    Tego rodzaju praktyki oczywiscie sa normalne, wiele powstajacych malych
    polskich sieci
    stosuje te praktyki(nawet sa nizsze ceny niz w hipermarketach ;) ), niestety
    sieci te maja
    krotsze terminy platnosci(wolniejszy rozwoj, wieksze koszty kredytowe)
    Ale pewnego dnia domek z kart zacznie sie walic, z tad wlasnie teraz
    "propozycje", zmian
    podatkowych, bo rynke hipermarketow, sie juz zaczyna przytykac i niedlugo
    zaczna placic
    holendarne podatki co spowoduje wzrost cen w tych sklepach i spadek zyskow.

  • 7. Data: 2002-07-05 11:57:38
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    > Ja tez robie zakupy w hipermaketach czesto, i tez nie mam ochoty
    przeplacac,

    I to jest najlepsze podsumowanie całego posta....

  • 8. Data: 2002-07-05 12:10:13
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

    > przeplacac,
    >
    > I to jest najlepsze podsumowanie całego posta....

    Nikt nie lubi przeplacac ;))
    ale wszyscy powinni byc rowni wobec prawa...

  • 9. Data: 2002-07-05 13:05:53
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    > Nikt nie lubi przeplacac ;))
    > ale wszyscy powinni byc rowni wobec prawa...

    zgadzam się... ale co to ma do dyskusji?

  • 10. Data: 2002-07-05 14:48:24
    Od: "Peem" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "winetu" <P...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja nie do końca się zgadzam, że markety powoduja bezrobocie, bo
    zatrudniają
    > ludzi i to czsami jeden zatrudnia 500 osób, a więc tyle co duże (jak na
    > Polskę) przedsiębiorstwo.

    Proponuję zapoznać się z prowadzonymi w krajach Beneluxu badaniami nad
    "zmniejszaniem" bezrobocia przez hipermarkety. Tematem tym zajmowal sie
    chyba m.inn. prof. Pomykalski z OiZ PŁ.
    Prawda jest taka, że Hipermarkety powodują olbrzymi wzrost bezrobocia,
    niezależnie od tego, jakie bzdury będziecie tu pisać.

    P.