PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o ocene CV i LM

  • 1. Data: 2005-11-10 13:37:23
    Temat: Prosze o ocene CV i LM
    Od: "mlody" <l...@v...pl>

    Jezeli ktos ma ochote wypowiedziec sie na temat moich dokumentow aplikacyjnych
    to bardzo prosze

    http://scepcio.w.interia.pl/

  • 2. Data: 2005-11-10 14:05:50
    Temat: Re: Prosze o ocene CV i LM
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "mlody" <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Jezeli ktos ma ochote wypowiedziec sie na temat moich dokumentow
    > aplikacyjnych
    > to bardzo prosze
    >
    > http://scepcio.w.interia.pl/

    Wyksztalcenie sie pisze od konca, tzn. od najnowszych rzeczy. zmien to, bo
    wielu zapracowanych HRow patrzy tylko na napisany na poczatku - w domysle
    ostatni i najwyzszy - szczebel edukacji. Liceum sie zreszta nie ujmuje, jak
    sie ma mgr, chyba ze liceum jest jakies znane i wybitne.

    Daj wiecej szczegolow w tym doswiadczeniu zawodowym, bo nawet mi jako
    laikowi pytania sie cisna na usta. Pierwsze to o nazwe firmy, w jakiej
    miales stanowisko informatyka - chyba ze tam bylo i wyciales dla
    prywatnosci. Pomoc przy administrowaniu siecia... jak duza? Udzial przy
    (powinno byc: "udzial we") wdrazaniu projektu informatycznego - jakiego
    projektu? doskonalenie umiejetnosci programistycznych - w jakim projekcie,
    co pisales, na czym te umiejetnosci cwiczyles? Opieka "w zakresie", nie "z
    zakresu".

    Jezyki - brak opisu, na jakim poziomie znasz dany jezyk.
    Szkolenia - tez sie nie znam na branzy, ale tam tak jakby nie bylo napisane,
    czyje to bylo szkolenie (przez jaka instytucje firmowane). Chyba ze sie myle
    i ze jest to napisane. Ale jesli nie jest, to powinno.

    Wysun opisy szczebli edukacji/doswiadczenia troche na prawo, zeby daty byly
    w osobnej kolumnie, w ktorej nie ma nic poza nimi, rzecz zyska na
    przejrzystosci i jest to powszechnie stosowana konwencja.

    W LM: literowki, bledy interpunkcyjne, gramatyczne ("moimi glownymi
    zadaniami jest"), troche niezgrabnych wyrazen (np. "moja osoba spelnia" -
    lepiej "spelniam") i za duzo wstawek typu "IMHO" - sadze, wierze, mysle ze.
    W kazdym razie daj do poprawek komus, kto nie ma problemow z jezykiem
    polskim w pismie.

    Jest jedno wybitnie fatalne zdanie: "Sądzę, że zatrudnienie mnie w państwa
    firmie pozwoliłoby mi na dalsze poszerzanie wiedzy informatycznej i
    zapewniłoby ciekawą pracę." Widzisz, ich nie interesuje, zeby Tobie zapewnic
    Ci ciekawa prace. W pierwszej kolejnosci interesuje ich to, co na Tobie
    zyskaja. Napisac mozesz - po napisaniu, co Ty im oferujesz - "Interesuje
    mnie praca, ktora jest ciekawa i pozwoli mi na dalsze poszerzanie wiedzy
    informatycznej".

    I.

  • 3. Data: 2005-11-10 14:19:14
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    CV
    1. wykształcenie chronologicznie ale w drugą stronę. Ważniejsze jest że
    skończyłeś studia niż podstawówkę:)
    2.doświadczenie zawodowe - w pierwszym przypadku pracowałeś miesiąc, a w
    drugim jeden dzień? coś mało powaznie to brzmi
    3. punkty do cv raczej ok, język wypowiedzi też ok. tylko ze przy małym
    doświadczeniu rozpisujesz się na dwie strony? imho streść, na jedną
    kartkę.
    LM
    1. "Myślę, że ...." lepiej zmienić na "jestem osobą" albo też "uważam, że
    moje osoba".
    zresztą zamiast na początku pisać co myślisz, napisz : wiem, umiem,
    potrafię. o swoim zdaniu możesz poinformować póxniej
    2. pomieszanie czasów - czasem piszesz w czasie przeszłym, czasem
    teraźniejszym. chodzi ci o to że robiłeś a teraz wiesz? sprecyzyj swoją
    wypowiedź
    3. sądzisz ze dla firmy najwazniejszy będzie twój rozwój a nie to co ona
    zyska dzięki zatrudnieniu ciebie? a "pracowitość, rzetelność,
    zaangażowanie" to tylko hasła. spróbuj konkretniej się wyrazić, co firma
    zyska zatrudniając własnie ciebie
    4 i ostatnie zdanie "w sytuacji..". jakoś tak na okrętke powiedziane
    "zaproście mnie". skróć i bardziej sprecyzuj - "zaproście mnie juz
    jutro" :)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-11-10 14:30:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mlody napisał(a):

    > Jezeli ktos ma ochote wypowiedziec sie na temat moich dokumentow aplikacyjnych
    > to bardzo prosze

    Dwie strony - to źle. Pierwsze co się rzuca w oczy to jakieś wiejskie liceum
    oraz "zdolność do szybkiego przyswajania wiedzy" - cokolwiek to znaczy ;)
    Skróciłbym, zostawił tylko krakowską polibudę i skasował to nieszczęsne
    stanowisko "informatyk". Po za tym nie "kwalifikacje" tylko raczej
    umiejętności. I raczej nie wypunktowane pierdółki tylko coś ciekawszego.

    j.

  • 5. Data: 2005-11-10 14:36:59
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gromax" napisał w wiadomości
    > 1. "Myślę, że ...." lepiej zmienić na "jestem osobą" albo też "uważam, że
    > moje osoba".

    Nieprawda, nieprawda, nieprawda!!! Wtykanie w tekst "(mojej) osoby" to
    najgorszy koszmarek stylistyczny jaki przewala się przez moje biurko. Ma
    wyglądać profesjonalnie, a wygląda żałośnie. Na co dzień też mówisz: "jestem
    osobą głodną, pójdę sobie zrobić kanapkę"?

    pzdr,
    Aga

  • 6. Data: 2005-11-10 14:38:15
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    mlody napisał(a):
    > Jezeli ktos ma ochote wypowiedziec sie na temat moich dokumentow aplikacyjnych
    > to bardzo prosze

    LM [kosmetyka]:
    1. "z rodziny Windows, a w szczególności...", usun przecinek przed a
    2. raz piszesz "Państwa" a raz "państwa"... czyli jak jest poprawnie...?
    3. zgubiłes parę razy ogonek [ą, ę] a raz napisałes "no" zamiast "na"
    4. a, w, o nie zostawiać na końcu linni; przenosić na początek nastepnej
    4. Masz problem z przecienkami generalnie, za dużo ich dajesz i nie tam
    gdzie trzeba czasami, ale -pozwolisz-ze tego juz nie pokaże palcem.

    CV[kosmetyka]:
    1. w "Umiejętnosciach" piszesz o "zdolnościach". Mysle, że powinienes
    konsekwentnie pisać o umiejętnościach nawet jeśli te drugie zaliczają
    się one do tych pierwszych.
    2.ogolnie malo konkretnie momentami, ale o tym juz Ci napisała Immona

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 7. Data: 2005-11-10 14:41:35
    Od: Michał <m...@s...net>

    czarny wrote:
    > LM [kosmetyka]:
    > 1. "z rodziny Windows, a w szczególności...", usun przecinek przed a

    akurat tu jest dobrze, za to przecinek w "ode mnie, sprawnego
    poruszania" jest bez sensu postawiony :>

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 8. Data: 2005-11-10 14:42:37
    Od: Michał <m...@s...net>

    mlody wrote:

    > Jezeli ktos ma ochote wypowiedziec sie na temat moich dokumentow aplikacyjnych
    > to bardzo prosze

    dziwnie zbudowałeś tę prośbę... ;)

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 9. Data: 2005-11-10 14:57:16
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mlody" napisał w wiadomości
    > Jezeli ktos ma ochote wypowiedziec sie na temat moich dokumentow
    aplikacyjnych
    > to bardzo prosze

    W skrócie i żeby się nie powtarzać:
    CV:
    - doświadczenie - wykreśl słowo "stanowisko", a dopisz w jakiej to firmie
    było; zamiast "zakres obowiązków" lepiej będzie "dokonania" (albo coś w tym
    stylu)
    - to co masz w kwalifikacjach to nie są kwalifikacje...
    - ...a połowa umiejętności to nie umiejętności

    LM:
    Po pierwszym zdaniu drugiego akapitu odechciewa się czytać. Ba, po pierwszym
    słowie. W LM masz przekonać do siebie HR-owca, a nie prezentować swoje
    przemyślenia. Dalej jest niegramatycznie. A potem znowu gdybasz. Gdybanie
    świadczy o braku zdecydowania - możesz się na tym przejechać. Poza tym
    literówki, interpunkcja (min. to skrót od minuta lub minister) i styl nie są
    najlepsze. Ja wiem, że przy tworzeniu oficjalnych pism odzywa nam się w
    głowie jakiś specjalny głos, ale to echo burakolityków i nie należy go
    słuchać:))

    pzdr i powodzenia,
    Aga

  • 10. Data: 2005-11-10 18:05:57
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Michał napisał(a):

> [...]

    przecienek przed 'a' tylko w nielicznych przypadkach ale moim zdaniem
    nie w tym przypadku. Ja wciąż jestem za usunięciem.

    Aby ten watek nie zszedł na niewlasciwe tory zawczasu piszę: czy mozesz
    uzasadnic swoja opinie, ze w tym przypadku przed 'a' nalezy sie przecinek?