PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki ubior na rozmowe?

  • 1. Data: 2005-11-10 12:27:44
    Temat: Jaki ubior na rozmowe?
    Od: "mlody" <l...@v...pl>

    Jak się ubieracie na rozmowe kwalifikacyjna?
    Czy ma znaczenie na jakie stanowisko, sektor? Chodzi mi glownie o prace w IT,
    programisci, administratorzy.

  • 2. Data: 2005-11-10 12:38:45
    Temat: Re: Jaki ubior na rozmowe?
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Ile czasu trzeba prowadzic działalność żeby można iść na zwolnienie
    zdrowotne?

    Od jakiej kwoty i ile procent płacą za zwolnienie??

    Proszę o pomoc....

  • 3. Data: 2005-11-10 12:46:47
    Od: lynx <s...@g...com>

    Dnia 10-11-2005 o 13:27:44 mlody <l...@v...pl> napisał:

    > Jak się ubieracie na rozmowe kwalifikacyjna?
    > Czy ma znaczenie na jakie stanowisko, sektor? Chodzi mi glownie o prace
    > w IT,
    > programisci, administratorzy.

    pójdź ubrany o ton wyżej niż normalnie się ubierasz. Możesz założyć
    spodnie kanciki, jakaś ładna koszula do tego no i oczywiście ładnie
    wypastowane lakierki :D już nie będe się rozpisywał o higienie ciała
    (obcięcie paznokci, nakremowane dłonie czy czyste włosy etc :D )

    --
    lynx

  • 4. Data: 2005-11-10 13:06:03
    Od: "EP" <i...@p...onet.pl>

    > Czyli informatyk? Tradycyjnie:
    > wyciągnięty, skosmacony nieco seweter, zero dezedorantów,
    > zapuszczone, tłuste włosy. Nie powinno wywołać zaskoczenia. ;)

    Moim zdaniem lepiej przyjść zbyt niż nie dość elegancko ubranym. I dotyczy
    to wszystkich stanowisk pracy. Rozmowa kwalifikacyjna to w koncu najbardziej
    oficjalne ze spotkań pracownika z pracodawcą, w trakcie którego ocenie
    podlega nie tylko nasza wiedza i kompetencje, ale także kultura osobista,
    zachowanie i wygląd!

  • 5. Data: 2005-11-10 13:12:23
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Jak się ubieracie na rozmowe kwalifikacyjna?
    > Czy ma znaczenie na jakie stanowisko, sektor? Chodzi mi glownie o prace w
    > IT,
    > programisci, administratorzy.

    Szczerze to male ma znaczenie co to za praca, idziesz na oficjalne spotkanie
    wiec wkladasz garnitur i krawacik... Nike do szafy na nogi te z szafy
    zakurzone z matury ;)
    Jarod

  • 6. Data: 2005-11-10 13:25:09
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: EP [Thu, 10 Nov 2005 14:06:03 +0100]:

    > Moim zdaniem lepiej przyjść zbyt niż nie dość elegancko
    > ubranym. I dotyczy to wszystkich stanowisk pracy.

    Mi się wydaje, że kandydat na mechanika przychodzący
    w ciemnym garniturze, białej koszuli i pod krawatem,
    mógłby jednak sporą sensację wywołać... ;)

    Kira

  • 7. Data: 2005-11-10 13:48:03
    Od: "EP" <i...@p...onet.pl>

    > Mi się wydaje, że kandydat na mechanika przychodzący
    > w ciemnym garniturze, białej koszuli i pod krawatem,
    > mógłby jednak sporą sensację wywołać... ;)

    Być moze wywołałby sensację, ale w pozytywnym słowa znaczeniu - facet sie
    postarał, zależy mu na tej pracy. Wiadomo, ze nie bedzie pracował w
    garniturze, ale nie przyszedl do pracy, tylko na oficjalne spotkanie.
    Zupelnie nie zdziwil by mnie taki strój w dużym autoryzowanym serwisie...

    A wyobraż sobie, że ten sam facet przychodzi w brudnych od smaru i oleju
    ciuchach, w dodatku dziurawych, i bez koszuli, z gołym torsem ;) Mysle, ze
    jego szanse na prace znacznie zmaleją, w szczególności, jeśli pobrudzi
    tapicerkę nowego krzesła w gabinecie prezesa ;)

    Dlatego uważam, że lepiej ubrać sie zbyt elegancko niż za malo elegancko, bo
    ubior w takich sytuacjach można porównać do okazania szacunku... A trafić w
    "środek" jest bardzo trudno.

  • 8. Data: 2005-11-10 14:23:14
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    EP napisał(a):

> [...]
    > oficjalne ze spotkań pracownika z pracodawcą, w trakcie którego ocenie
    > podlega nie tylko nasza wiedza i kompetencje, ale także kultura osobista,

    Zgadzam się.

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 9. Data: 2005-11-10 14:30:09
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "EP" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Być moze wywołałby sensację, ale w pozytywnym słowa znaczeniu - facet sie
    > postarał, zależy mu na tej pracy. Wiadomo, ze nie bedzie pracował w

    [cut]

    > Dlatego uważam, że lepiej ubrać sie zbyt elegancko niż za malo elegancko,
    > bo ubior w takich sytuacjach można porównać do okazania szacunku... A
    > trafić w "środek" jest bardzo trudno.

    Masz racje. A z tym trafieniem wcale nie jest tak ciezko. Obowiazuje jeden
    stopien nad ubiorem odpowiednim w codziennej pracy na dane stanowisko.

    stanowiska robotnicze i inne, gdzie sie czlowiek brudzi i pracuje w niezbyt
    estetycznej odziezy - spodnie i koszula; czyste, wyprasowane. Spodnie to
    moga byc dzinsy, na koszule moze byc narzucony sweter, jak jest zimno,
    koszula raczej nie biala (ten kolor jest nieoficjalnie przypisany pracom
    niefizycznym).

    Niskie stanowiska nie fizyczne, ale i nie umyslowe - np. sprzedawca w
    sklepie, obsluga klienta - spodnie (juz nie dzinsy) i koszula + krawat.
    Jesli garnitur, to raczej nie czarny/granatowy, tylko brazy, wisnie itp.
    (czernie i inne ciemne/chlodne sa znow nieoficjalnie zarezerwowane dla
    biura/wyzszych poziomow) - choc przesadzenie jeden poziom w gore w tym
    przypadku jest najmniejszym bledem, a jak firma jest duza i korporacyjna, to
    wrecz trzeba isc poziom wyzej.

    Pracownik biurowy, handlowiec, informatyk, ogolnie wiekszosc zawodow, gdzie
    licza sie kompetencje intelektualne, ale stanowisko jest szeregowe -
    koszula, krawat, ciemny garnitur. Ten ogolnie znany standard jednym slowem.

    Stopien wyzej dodajemy takie elementy jak spinki do krawata/mankietow i inne
    drobiazgi podnoszace status ubioru. W niektorych (czytaj: bardziej
    humanistycznych) branzach na tym poziomie garnitur i spodnie moga byc jasne.

    Troche inny kod jest w zawodach, gdzie wazna kompetencja jest umiejetnosc
    osobistego i przyjaznego kontaktu z ludzmi (pracownik spoleczny, nauczyciel,
    psycholog) i w zawodach kreatywnych (pracownicy reklamy, artysci).

    Kobiety maja o wiele bardziej skomplikowanie. :)

    I.

  • 10. Data: 2005-11-10 14:43:51
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Immona napisał(a):

    > Kobiety maja o wiele bardziej skomplikowanie. :)

    ło matko, jakie to szczęście, ze jestem facetem i nie musze cały dzien
    siedziec w szpilkach a wieczorem narzekać na opuchnięte stopy... ;-D