PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawo pracy a kwestie rekrutacji › Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
  • Data: 2005-09-26 19:00:11
    Temat: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dh8oa1$g9q$1@nemesis.news.tpi.pl Efendi <f...@r...di>
    pisze:

    > A jak to wygląda na tle przepisów w innych krajach, np. USA? Czy nasze są
    > takie same, czy może uboższe?
    Nie znam przepisów w tym zakresie w innych krajach.
    Myślę, że u nas jest prawie całkiem dobrze. Kwestie o co może pracodawca
    pytać ubiegajacego się o pracę reguluje KP w art. 22^1, więc pytania np. o
    zamiary rozrodcze, wyznanie, preferencje seksualne, poglądy polityczne czy
    zainteresowania pozazawodowe odpadają chyba, że ktoś takie zachowania sam
    dopuści.
    Z takich ważniejszych rzeczy to przydałoby się jeszcze obligatoryjne
    podawanie podczas rekrutacji oferowanego wynagrodzenia aby wyeliminować
    zadawanie przez cwaniaczków pytań typu "ile pan chciałby zarabiać?" oraz
    możliwość wykonywania modnych ostatnio "testów" różnego rodzaju wyłącznie
    przez osoby (rekruterów) posiadające odpowiednie i poświadczone
    przygotowanie i obowiązku przekazania ich wyniku aplikującemu bez względu na
    wynik rekrutacji.
    Tak na gorąco to chyba wszystko co wydaje mi się najważniejsze.

    Jotte