PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawo pracy a kwestie rekrutacji › Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
  • Data: 2005-09-27 21:32:00
    Temat: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Galathea" napisał w wiadomości

    > Dotychczas _nigdzie_ nie spotkałem ogłoszenia polskiej
    > firmy, która podawałaby jawnie - ile można oczekiwać.

    Oferty z budżetówki bardzo często zawierają kwotę
    wynagrodzenia. Wynika to z ustalonych stawek za taką
    pracę, na konkretnym stanowisku.

    Z kolei będąc kiedyś na rozmowie w sprawie pracy,
    w firmie prywatnej, po pytaniu i mojej odpowiedzi
    "ile chciałabym zarabiać", usłyszałam konkretną kwotę
    - jak się okazało - wyższą od przedstawionej
    przeze mnie.

    > Czyżby rodzimi pracodawcy nie mieli się czym chwalić ?
    > To pytanie retoryczne z mojej strony :P.

    To raczej wynika z tego, że każdy chce trochę (albo dużo
    więcej niż trochę) utargować. Zdarza się to również na wysoko
    wykwalifikowanych stanowiskach.

    Ale najbardziej denerwujące jest, gdy chcesz się czegoś
    dowiedzieć na temat pensji, a pracodawca na wszystkich
    etapach rekrutacji robi tajemnicę (nawet w kwestii ewentualnych
    'widełek'), a w ostatnim etapie okazuje się, że miał na myśli
    najniższą. Chyba, że jest to jeszcze jeden sposób na odmowę?

    --
    Koziorozec