PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ? › Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    Date: Wed, 05 Jul 2006 21:03:35 +1200
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?

    crazy bejbi wrote:

    > zł. To raz. Dwa to to, że małej firmy nigdy nie będzie stać na
    > zaoferowanie wysokich pensji. Tutaj również patrzę z pozycji małego
    > przedsiębiorstwa usługowego: ktoś zakłada firmę - pracuje w niej sam. Po
    > jakimś czasie się nie wyrabia. Chce zatrudnić kogoś do pomocy ... i ten
    > ktoś rzuca kwotę np. 5000 zł na rękę, bo jak nie, to on wyjeżdża.
    > Troszkę niepoważne, niestety bardzo czeste. Oczywiście zakładam uczciwe
    > podejście pracodawcy - on nie ma tyle, żeby zapłacić pracownikowi aż
    > tyle. Zakładanie uczciwości - może naiwny jestem, ale z tego co się
> [...]

    Oczywiscie, sa firmy, ktorych na pracownika za np. 3k brutto nie stac (w
    malenkich firmach rzadko sie zatrudnia wysoko wykwalifikowanych
    specjalistow, wiec 3k mogloby byc atrakcyjne na rynku niespecjalistow).
    Ale jest tez sporo takich, ktorych stac, a jesli dotychczas nie placili
    przyzwoicie, to dlatego, ze rynek pozwalal im w ten sposob funkcjonowac.
    Znajda sie wiec tacy, ktorych bedzie stac na pracownika po nowej cenie i
    moga wygrac w konkurencji rynkowej z tymi, ktorych nie stac. Normalna
    sytuacja w biznesie. W czasach rewolucji przemyslowej ci, ktorych bylo
    stac na zakup maszyn wygrywali konkurencje z tymi, ktorych nie bylo stac.
    Przedsiebiorca ma prawo narzekac na skorumpowane panstwo, idiotyczne
    przepisy i mase innych rzeczy, ale przedsiebiorca narzekajacy na
    prawidlowe dzialanie prawa podazy i popytu - to dla mnie troche egzotyczne.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl