PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?

  • 31. Data: 2010-04-23 07:02:29
    Temat: Re: Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 23.04.2010 08:50, Wojciech Bancer pisze:

    > Zazwyczaj tak.

    Czyli ktos kto jest specjalista od napisania CV jest specjalista
    w swojej dziedzinie? I analogicznie: osoba ktora nie potrafi
    napisac CV nie jest specjalista w sowjej dziedzinie?
    bardzo interesujace :)

    Czyli jesli chce znalezc prace jako dentysta np. to, jesli
    umiem napisac dobre CV, to znaczy ze jestem dobrym dentysta.
    Zapraszam Ciebie zatem na leczenie zebow u mnie :)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 32. Data: 2010-04-23 07:41:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-23, WOJSAL <w...@N...pl> wrote:

    [...]

    > Zwiężle to nie znaczy że ma być 1 czy 5 stron.
    > Zwięzle to znaczy zwiezle :) czyli bez wodolejstwa
    > ale wyczerpujaco.
    > O ile sie nie myle osoby odpowiedzialne za rekrutacje termin "zwiezle"
    > rozumieja jako 1 strona, tak? Zapewniam Cie, ze mozna napisac
    > zwiezle CV na 3 strony i niezwiezle na 1-ej stronie.

    Maks. 2 strony, w przypadku IT. Innych nie znam.

    > Ale przeciez nikt nie kaze nikomu czytac CV. To firma
    > sama wychodzi z inicjatywa: przyslij CV. Tak wiec kandydata
    > mozna, na podst CV, wstepnie zweryfikowac albo dobrze
    > albo szybko. Zaryzykuje teze: im mniej czasu tracimy na
    > analize CV tym spada jakosc selekcji. Zgadza sie?

    Nie.

    > Jesli te 20 stron bedzie napisane zwiezle - to jak najbardziej tak.
    > O ile zalezy mi na tym by znalezc najlepszego kandydata pod wzgledem
    > merytorycznym.

    A w tym czasie 5 bardziej merytorycznych, których CV przypadkiem trafiło
    gdzieś dalej, znajdzie pracę szybciej w innych firmach, bo Ty się
    z rekrutacją guzdrasz tygodniami.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2010-04-23 07:53:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-23, WOJSAL <w...@N...pl> wrote:

    [...]

    > Czyli jesli chce znalezc prace jako dentysta np. to, jesli
    > umiem napisac dobre CV, to znaczy ze jestem dobrym dentysta.
    > Zapraszam Ciebie zatem na leczenie zebow u mnie :)

    Ty chyba nie kumasz. Dobre CV daje bilet do rozmowy.
    Dobre, to nie znaczy "nabujane ile wlezie".

    Jak jesteś specjalistą, to wiesz co jest istotne i nie tracisz
    czasu na opowiadanie pierdół czego to Ty nie robiłeś, skoro
    to nie ma związku z tematem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2010-04-23 09:43:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    WOJSAL napisał(a):

    > Czyli jesli chce znalezc prace jako dentysta np. to, jesli
    > umiem napisac dobre CV, to znaczy ze jestem dobrym dentysta.
    > Zapraszam Ciebie zatem na leczenie zebow u mnie :)

    Jeżeli jesteś dobrym dentystą, który nie umie napisać CV (i nie pomyśli
    o tym, aby komuś to zlecić) to fakt bycia dobrym dentystą przestaje być
    istotny bo nijak się potencjalny pracodawca o tym nie dowie ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 35. Data: 2010-04-23 14:07:25
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 23.04.2010 09:41, Wojciech Bancer pisze:

    > A w tym czasie 5 bardziej merytorycznych, których CV przypadkiem trafiło
    > gdzieś dalej, znajdzie pracę szybciej w innych firmach, bo Ty się
    > z rekrutacją guzdrasz tygodniami.

    Rozumiem, ze to dotyczy tych sytuacji, w której
    rekrutujący jest tak zajęty rekrutacją, że nie ma
    czasu rekrutować (tj. solidnie przeanalizować
    nadesłane CV).
    :)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 36. Data: 2010-04-23 15:37:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-23, WOJSAL <w...@N...pl> wrote:

    [...]

    > Rozumiem, ze to dotyczy tych sytuacji, w której
    > rekrutujący jest tak zajęty rekrutacją, że nie ma
    > czasu rekrutować (tj. solidnie przeanalizować
    > nadesłane CV).
    > :)

    To dotyczy sytuacji kiedy specjalistę rekrutuje inny specjalista, który
    poza rekrutacją ma jeszcze coś do roboty. Możesz oczywiście zlecić robotę
    pani z HRu, ale te odsieją 4-stronnicowe CVki równie skutecznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2010-04-23 15:39:06
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie wymaganie masz na mysli?

    Wymaganie, by CV miało jedną stronę.
    Być może, ale tylko być może, jest to wymaganie wydumane. Niemniej jednak
    jest to _wymaganie_ i byłoby miło, by każdy odpowiadający potraktował je
    poważnie. Nie wiem czemu masz tak wielkie problemy z pojęciem tak prostej
    rzeczy. Tzn, tak naprawdę, wiem czemu, i dla mnie jest to tak samo istotna
    informacja, jak może być dla ewentualnego pracodawcy, który zażądał sobie
    1-stronicowego CV.

    e.

  • 38. Data: 2010-04-24 20:59:16
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Jeżeli jesteś dobrym dentystą, który nie umie napisać CV (i nie pomyśli
    > o tym, aby komuś to zlecić) to fakt bycia dobrym dentystą przestaje być
    > istotny bo nijak się potencjalny pracodawca o tym nie dowie ;)

    Jeśli przeszkodą w dostrzeżeniu wysokich kwalifikacji jest zbyt obszerny
    życiorys pracownika to widać pracodawca nie jest w ogóle zainteresowany
    pracownikiem. Niech zleci to jakiejś firmie a nie zawraca gitarę.

  • 39. Data: 2010-04-24 21:29:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-24, niusy.pl <f...@o...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Jeśli przeszkodą w dostrzeżeniu wysokich kwalifikacji jest zbyt obszerny
    > życiorys pracownika to widać pracodawca nie jest w ogóle zainteresowany
    > pracownikiem. Niech zleci to jakiejś firmie a nie zawraca gitarę.

    "Jakaś firma" (w domyśle pewnie HR) również na zbyt obszernego opisu,
    odrzuci CV. Takie są kanony. Jak nie umiesz się zaprezentować, to jest
    Twój problem, a nie pracodawcy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2010-04-25 09:26:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    niusy.pl napisał(a):

    > Jeśli przeszkodą w dostrzeżeniu wysokich kwalifikacji jest zbyt obszerny
    > życiorys pracownika to widać pracodawca nie jest w ogóle zainteresowany
    > pracownikiem. Niech zleci to jakiejś firmie a nie zawraca gitarę.

    Wlasnie przyszlo mi do glowy, ze cos jest w tym, ze zbyt wysokie
    kwalifikacje moga przeszkadzac w wykonywaniu pracy ')

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...