PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?

  • 91. Data: 2010-04-26 14:24:46
    Temat: Re: Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 26.04.2010 14:15, Wojciech Bancer pisze:

    > Ależ ja zakładam, że każde zawiera jakiś procent informacji kłamliwych.
    > CV to reklama. Kandydata. Ma za zadanie zachęcić do rozmowy. Nic więcej.

    Czyli co trzeba zrobic aby zweryfikowac pod tym katem wszystkie CV?

    > Dlaczego uważasz, że *odrzucam* kryteria merytoryczne? Dlaczego
    > uważasz, że to jest *jedyny* element selekcji? Czemu
    > na podstawie jednej tylko informacji (i to takiej która
    > została opracowana na podst. statystyk), bez żadnego wglądu
    > w cały proces rekrutacji wysnuwasz daleko idący wniosek
    > dot. całej rekrutacji?

    Sadzilem, ze wstepna selekcja u Ciebie wyglada tak, ze
    nie czytasz obszernych CV (bo skoro jest obszerne CV
    to widocznie zly kandydat). A wtedy, dla odrzuconych CV,
    jest to juz jedyne kryterium.
    Jesli zle Ciebie zrozumialem -to przepraszam.

    > Trzeba co policzyć? O.o

    No, strony CV. Trzeba ustalic te dobre CV 1-stronicowe, i te zle
    wielostronicowe. Aby zaliczyc CV do odpowiedniej grupy,
    trzeba ... policzyc strony CV. Bez policzenia stron
    nie mozna wiedziec z ilu stron sklada sie CV. Ty masz
    inna metode na ustalanie liczbe stron, inna niz liczenie stron?
    ;)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 92. Data: 2010-04-26 15:06:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-26, WOJSAL <w...@N...pl> wrote:

    [...]

    > Czyli co trzeba zrobic aby zweryfikowac pod tym katem wszystkie CV?

    Do oceny czy CV jest merytoryczne, czy nie wystarczy kilka sekund i spojrzenie
    w sekcję "Umiejętności" i sposób opisania doświadczenia zawodowego. To się
    mieści w CV na 1-2 stronach. Dużo mówi co kandydat kładzie koło siebie,
    bo to sugeruje jakie ma pojęcie o tym co mówi.

    > Sadzilem, ze wstepna selekcja u Ciebie wyglada tak, ze
    > nie czytasz obszernych CV (bo skoro jest obszerne CV
    > to widocznie zly kandydat). A wtedy, dla odrzuconych CV,
    > jest to juz jedyne kryterium.

    Bo nie czytam. Co nie znaczy, że nie przejrzę pobieżnie.

> [...]
    > nie mozna wiedziec z ilu stron sklada sie CV. Ty masz
    > inna metode na ustalanie liczbe stron, inna niz liczenie stron?

    Spojrzeć na licznik stron w edytorze. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 93. Data: 2010-04-26 15:09:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jurajski Jaskiniowiec napisał(a):

    > Przegladajac nawet ogloszenia na portalach, gdzie sa podzialy na
    > IT-administracja i IT-programowanie, nie ma dnia, zebym nie trafil na
    > ogloszenia dla programistow w dziale dla administratorow i odwrotnie...

    No wlasnie - zupelnie na co innego zwraca uwage pracownik agencji
    posrednictwa niz specjalista w danej, konkretnej dziedzinie. Z drugiej
    strony - specjalisci nie czesto szukaja pracy, wysylajac CV w odpowiedzi
    na ogloszenia - IMO tak robia zwykle osoby, ktore tylko mysla, ze sa
    specjalistami. Ot, proza zycia... ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 94. Data: 2010-04-26 15:10:38
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "M" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > OK, przekonałeś mnie. Proszę Cię gorąco, żebyś zawsze zaznaczał wymóg
    > jednostronicowego CV i że, bo dłuższe będą odrzucane. Przyda mi się w
    > selekcji ogłoszeń.

    Że niby nie będziesz do takich debili aplikować? Twoje prawo. "Debile"
    będą mieli z głowy przemądrzałego kandydata, który już na dzień dobry nie
    potrafi się podporządkować. Przy okazji dziękuję Ci w imieniu Twoich
    niedoszłych kolegów z nowego miejsca pracy.
    BTW, nadal uważam, że 1 strona wystarczy. Nie 1-2. 1. Pojedyncza, z jednej
    strony zadrukowana kartka jest zwyczajnie cudownie prosta i piękna.
    Prawdopodobnie jesteś za mądry i zbyt doświadczony żeby to przyswoić.

    e.

  • 95. Data: 2010-04-26 15:12:59
    Od: M <...@...pl>

    entroper wrote:
    > Że niby nie będziesz do takich debili aplikować?

    Nie ma to jak przytrollować ad personam, co nie? Od razu lepiej się
    poczułeś, prawda? :> Też się cieszę, że NIE będziemy współpracować.

    Dla czytelników myślących a nie dyskutujących chwytliwymi tekstami:
    Moje CV zmieściłem na jednej stronie, choć ledno się to udało. Jednak za
    bezpodstawne i bezmyślne uważam twierdzenia, że każde CV da się upchnąć
    na jednej stronie, bo często wiąże się to z pomijaniem istotnych informacji.

    --
    pzdr

  • 96. Data: 2010-04-26 15:17:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-26, M <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Dla czytelników myślących a nie dyskutujących chwytliwymi tekstami:
    > Moje CV zmieściłem na jednej stronie, choć ledno się to udało.

    Skoro masz to w poważaniu, to po co w ogóle się trudziłeś
    by się to udało?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 97. Data: 2010-04-26 15:20:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-26, jurajski Jaskiniowiec <j...@j...na.jurze> wrote:

    [...]

    > Mysle, ze niebawem skonczy sie "kryzys" na Zachodzie, i zacznie sie znowu
    > wzrost gosp. - wtedy powroci normalnosc, gdy masa ludzi na nowo wyjedze z
    > PL. Kwestia "1-2 "lat ;-) Ciekawe, co wtedy powiedza madrale, ktorzy
    > uwazaja dzisiaj, ze mozna wybrzydzac i odrzucac cv wieksze niz 1 strona.=

    Ty już się nie bój. Akurat jeśli chodzi o rynek specjalistów,
    to na zachodzie też oczekują że takowy będzie umiał się odpowiednio
    zachować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 98. Data: 2010-04-26 15:29:46
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Apr 23, 3:37 am, WOJSAL <w...@n...pl> wrote:

    > Bo pracodawca zyczy sobie przedstawic swoje (tj. kandydata) CV.
    > CV - czyli zyciorys zawodowy (tak na marginesie - gdyby zamiast
    > "CV" uzywac polskiego okreslenia, byc moze byloby mniej nieporozumien).

    Tak na marginesie, to zastanawiam się nad dwiema kwestiami:
    1. Co za ćwok przywlókł do Polski modę na wymawianie CV jako "si wi"?
    2. Jaki odsetek lemingów, które za tą modą podążają, wie od jakich
    słów (i z jakiego języka) jest to skrót?

    --
    mihau

  • 99. Data: 2010-04-26 15:31:07
    Od: M <...@...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Skoro masz to w poważaniu, to po co w ogóle się trudziłeś
    > by się to udało?

    Bo mi się tak podobało. Gdy wpisów będę miał więcej lub będę miał zamiar
    rozbudować któryś zapis by opisać realizowany projekt bez skrupułów CV
    rozwinę.

    --
    pzdr

  • 100. Data: 2010-04-26 15:41:12
    Od: M <...@...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Ty już się nie bój. Akurat jeśli chodzi o rynek specjalistów,
    > to na zachodzie też oczekują że takowy będzie umiał się odpowiednio
    > zachować.

    Słowa "na zachodzie też oczekują że takowy będzie umiał się odpowiednio
    zachować" co należy tłumaczyć na "... będzie *bezkrytycznie* realizował
    *kaprysy* pracodawcy, choćby potencjalnego" uznaję właśnie za niepoważne
    podejście ze strony pracodawcy.

    --
    pzdr