PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?

  • 1. Data: 2010-04-19 13:19:42
    Temat: Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?
    Od: M <...@...pl>

    Krótka odpowiedź: traktuj kandydatów poważnie!

    Dla ułatwienia podam kilka dobrych sposobów, by zostać przez kandydatów
    potraktowanym równie niepoważnie, dostać masę niepotrzebnych aplikacji,
    gdy poważni kandydaci omijają z daleka:
    - przewidywane widełki zarobków niech będą sprawą ściśle tajną pilniej
    strzeżoną od kodów startowych amerykańskich rakiet balistycznych;
    - na pytania kandydata dot. rekrutowanego stanowiska odpowiadaj ogólnikowo;
    - albo w ogóle nie odpowiadaj, nie ma przecież nic bardziej
    pociągającego od tajemniczości;
    - od kandydata wymagaj wyspowiadania się ze wszystkiego, włącznie z
    kochankami i ulubionym rodzajem płatków kukurydzianych;
    - ogłaszaj się, dużo się ogłaszaj; niech będzie Cię widać; nic tak nie
    wzbudza szacunku konkurencji i kandydatów jak ciągły nabór; pewno firma
    się tak prężnie rozwija, że tygodniowo przyjmuje więcej nowych
    pracowników niż na stałe zatrudnia;
    - zbieraj CV w trybie ciągłym, niech frajerzy piszą (te przecież
    skierowane indywidualnie) listy motywacyjne; niech znają swoje miejce w
    szeregu i cieszą sie, jeśli ktoś w ogóle zerknie w te ich marne CV;
    - obiecuj, dużo obiecuj; możesz na przykład obiecać zarobki z kosmosu,
    że odpowiesz w ciągu 2 tygodnii albo, że spółka pracuje nad nowymi
    technologiami; przecież pakowanie książek na zlecenie albo kładzenie
    kabli coś mają wspólnego z technologiami; troszkę nawet z wysokimi;
    - zawsze, ale to zawsze pisz, że przyjmujesz tylko najlepszych! znaczy
    się, że jak kandydacik będzie chciał więcej niż firmę stać to będzie, że
    się nie nadaje; frajer!

    Tak więc życzę długich, samozadowalających rekrutacji.

    --
    pzdr

  • 2. Data: 2010-04-19 13:47:24
    Temat: Dzisiejszy post sponsorują...
    Od: M <...@...pl>

    Dzisiejszy post sponsorują firmy, które:
    - podczas rozmowy kwalifikacyjnej zobowiązały się powiadomić o wyniku
    rekrutacji... i biedne zapomniały, lub
    - rekrutowały do nowoczesnej i dynamicznie rozwijającej się spółki
    branży nowych technologii... a zaproponowały stawkę pomocnika
    sprzątaczki, lub
    - nie odpowiedziały w ogóle na CV w pełni spełniające stawiane
    wymagania, lub
    - zmieniły ogłoszenie i warunki już po przesłaniu aplikacji, lub
    - ich idealnym kandydatem jest 20-letni absolwent studiów wyższych z
    10-letnim doświadczeniem... na staż praktykancki! :D

    --
    pzdr

  • 3. Data: 2010-04-19 19:14:13
    Temat: Re: Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 19 Apr 2010 15:19:42 +0200, M napisał(a):

    > Tak więc życzę długich, samozadowalających rekrutacji.

    A widziałeś temat z drugiej strony? :>
    Bo ja niedawno miałem okazję.

    I tak, odbijając trochę piłeczkę:
    - jeśli w ogłoszeniu stoi prośba o portfolio (w jakiejkolwiek formie) -
    olej to,
    - jeśli masz fajne CV i rekruter do Ciebie napisze/zadzwoni z prośbą o
    uzupełnienie danych (portfolio) - olej to,
    - jeśli umówisz się na rozmowę w dogodnym dla Ciebie terminie i sobie
    zapomnisz, albo Ci się odechce przyjechać - nie dzwoń, olej to,
    - nie przejmuj się w ogóle, że nie masz żadnego doświadczenia na danym
    stanowisku, napisz na 6 (sic!) stronach CV o tym jak pracowałeś przy
    produkcji elementów metalowych w hucie - to na pewno ważne doświadczenia
    pomocne w pracy biurowej!
    - wysyłaj to samo CV do wszystkich i rób to tak często jak tylko możliwe
    (nie przejmuj się wymaganiami, aplikuj na dowolne stanowiska), zawsze jest
    to jakaś szansa, że zdesperowany rekruter przypadkiem zaprosi Cię na
    rozmowę i zatrudni,
    - wymagaj kasy, 5k bez żadnego doświadczenia w branży będzie dobre na
    start!

    Żeby było jasne - nie chcę bronić pracodawców. Większość ogłoszeń o pracę w
    Polsce jest poniżej krytyki. Niemniej też większość aplikacji prezentuje
    podobny poziom, a sami kandydaci są często niepoważni. Ot taki nasz
    pracowniczy "dziki zachód" ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2010-04-19 20:14:28
    Od: M <...@...pl>

    Kapsel wrote:
    > A widziałeś temat z drugiej strony? :>
    > Bo ja niedawno miałem okazję.

    A widzisz. Ja przesadziłem z poważnym traktowaniem pracodawców to mam za
    swoje. :)

    Każde ogłoszenie skrupulatnie analizowałem, wybierałem tylko ściśle
    wyspecjalizowane ogłoszenia, uzasadniałem czemu aplikuję. Okazało się,
    że nawet odpowiedź mailowa większość z ogłoszeniodawców przerosła. Mój
    brak konsekwencji lub niedotrzymanie obietnicy by zostało uznane za
    niepoważne. Za to pracodawcy zachowują się tak bez żenady. Potem pewnie
    narzekają jacy to pracownicy źli, spinacze kradną i do konkurencji
    odchodzą. :]

> [...]
    > Polsce jest poniżej krytyki. Niemniej też większość aplikacji prezentuje
    > podobny poziom, a sami kandydaci są często niepoważni. Ot taki nasz

    Stąd też moja wypowiedź do pracodawców: Nie dziwię się, że rynek ofert
    pracy jest na żenującym poziomie jeśli sami pracodawcy (dość poważni
    pracodawcy!) zachowują się żenująco.

  • 5. Data: 2010-04-20 06:39:03
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 19.04.2010 15:19, M pisze:
    > Dla ułatwienia podam kilka dobrych sposobów, by zostać przez kandydatów
    > potraktowanym równie niepoważnie, dostać masę niepotrzebnych aplikacji,
    > gdy poważni kandydaci omijają z daleka:

    Ja jeszcze dodam tych pracodawcow ktorzy oglaszaja sie, że nalezy
    wyslac CV oraz list motywacyjny, a potem nie maja czasu
    czytac CV ani LM.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2010-04-20 15:58:33
    Od: Wojciech Kulesza <w...@n...org>

    Kapsel pisze:
> [...]
    > (nie przejmuj się wymaganiami, aplikuj na dowolne stanowiska), zawsze jest
    > to jakaś szansa, że zdesperowany rekruter przypadkiem zaprosi Cię na

    I jeszcze mów, że to CV, które wysłałeś wczoraj, to nie jest najnowsze
    CV, tylko jakieś stare.

    Wojtek

  • 7. Data: 2010-04-20 16:01:02
    Od: Wojciech Kulesza <w...@n...org>

    WOJSAL pisze:

    > Ja jeszcze dodam tych pracodawcow ktorzy oglaszaja sie, że nalezy
    > wyslac CV oraz list motywacyjny, a potem nie maja czasu
    > czytac CV ani LM.

    A z drugiej strony, jak pracodawca pisze, że należy napisać TYLKO CV,
    oczywiście należy wysłać CV oraz list motywacyjny.

    Pzdr
    Wojtek

  • 8. Data: 2010-04-20 16:55:22
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 20 Kwi, 18:01, Wojciech Kulesza <w...@n...org> wrote:

    > A z drugiej strony, jak pracodawca pisze, że należy napisać TYLKO CV,
    > oczywiście należy wysłać CV oraz list motywacyjny.

    Ja kiedys mialem sytuacje, ze w ogloszeniu byla prosba o wyslanie
    TYLKO CV - oczywiscie tak zrobilem, a po dwoch dniach telefon czemu
    nie wyslalem LM ;-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2010-04-20 21:10:12
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Ja jeszcze dodam tych pracodawcow ktorzy oglaszaja sie, że nalezy
    > wyslac CV oraz list motywacyjny, a potem nie maja czasu
    > czytac CV ani LM.

    oraz tacy którzy na stanowisko sprzątacza, kafelkarza, brukarza, stróża na
    parkingu czy przepalacza złomu żądają nadsyłania listów motywacyjnych. W
    dupach się poprzewracało albo jakieś ostatnie kólki takie debilne ogłoszenia
    majstrują
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-04-21 04:53:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech Kulesza napisał(a):

    > A z drugiej strony, jak pracodawca pisze, że należy napisać TYLKO CV,
    > oczywiście należy wysłać CV oraz list motywacyjny.

    Hehe, jak kiedyś napisałem by wysyłać wyłącznie jednostronicowe CV w
    formacie pdf a w tytule maila zamieścić wskazane słowo kluczowe to
    okazało się, że na kilkaset przysłanych aplikacji żadna nie spełnia tych
    założeń ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...