PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca jako programista w korporacji vs mniejszej firmie.

  • 1. Data: 2010-04-19 10:18:23
    Temat: Praca jako programista w korporacji vs mniejszej firmie.
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Witam,
    Dostałem propozycję pracy w korporacji jako programista. Do tej pory
    pracowałem w małej firmie. Mam w związku z tym pytanie do kolegów, czym
    się różni praca w małej firmie i dużej korporacji?. Jak się traktuje
    pracowników w dużych korporacjach? Czy warto zmienić pracę?

  • 2. Data: 2010-04-19 12:54:47
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 19.04.2010 12:18, max441 pisze:
    > pracowałem w małej firmie. Mam w związku z tym pytanie do kolegów, czym
    > się różni praca w małej firmie i dużej korporacji?.

    Im wieksza firma, tym wiekszy bajzel, tym wieksza role pelni polityka.
    Im wieksza firma tym wieksza szansa, ze sa ludzie na etatach kompletnie
    niepotrzebnych, ktorzy to ludzie nic nie robia a tylko, w trosce o
    wlasny stolek, walcza z innymi.

    >Jak się traktuje
    > pracowników w dużych korporacjach?

    To zalezy najwiecej od Twojego bezposredneigo przelozonego. Jak bedzie
    normalny facet, to bedzie ok. A jak bedzie gosc o mentalnosci kapo z
    obozu, to wtedy jestr slabo.

    >Czy warto zmienić pracę?

    Tego nie wie nikt. Czy warto zmienic prace, dowiesz sie po fakcie
    zmiany pracy.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 3. Data: 2010-04-20 19:43:30
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > się różni praca w małej firmie i dużej korporacji?. Jak się traktuje
    > pracowników w dużych korporacjach? Czy warto zmienić pracę?

    Pomijając firmy patologiczne, pracując w niewielkiej firmie zazwyczaj jest
    się "blisko biznesu" i w związku z tym ludzie mają odczucie że robią coś
    ważnego i mają wpływ na ważne rzeczy. Łatwiej się z firmą utożsamić, łatwiej
    dojrzeć i wykazać powiązanie własnego wkładu pracy z osiągnięciami frmy.
    W dużej firmie jest się trybikiem w machinie i związek pracownik -
    organizacja może ulec rozmyciu. Dużo ludzi, często niepotrzebnie dużo. Wielu
    z nich wykonuje działania pozorowane tylko po to by wykazać swą niezbędność
    i obronić swój stołek. Jeżeli takowe są, to dochodzi jeszcze chocholi taniec
    związków zawodowych. Mając szczęście można trafić do komórki organizacyjnej
    lub czasem firmy dobrze zarządzanej z perspektywami rozwoju i awansu.
    Zazwyczaj lepszy socjal i dodatki pozapłacowe niż w małej firmie ale też
    większa inercja organizacyjna i decyzyjna. Czy warto ? Nie wiem, chyba
    zależy co się robi i jak się lubi pracować.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-04-21 12:36:59
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

> [...]
    > różni praca w małej firmie i dużej korporacji?. Jak się traktuje pracowników w
    > dużych korporacjach? Czy warto zmienić pracę?

    Nie ma reguły. Ja zawsze radzę próbować czegos nowego, bo nic tak nie cofa jak
    stabilizacja.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2010-04-26 14:21:48
    Od: "misio" <a...@o...com>

> [...]
    > się różni praca w małej firmie i dużej korporacji?. Jak się traktuje
    > pracowników w dużych korporacjach? Czy warto zmienić pracę?

    Z mojego doświadczenia wynika:
    1. Popieram zdanie innego rozmówcy o tym ze wiele bedzie zalezało od Twego
    bezposredniego przełożonego.
    2. Musisz sprawdzić, niezależnie od tego jak bardzo zbajerzone jest
    ogłoszenie z ofertą pracy, jak usytuowane jest w hierarchii stanowisko o
    które się starasz. Czy chodzi o stanowisko najnizsze, srednie czy najwyzsze
    w dziale. No i jak się uda jakie stawki/widełki obowiazuja na tych
    stanowiskach. Zeby nie było tak ze z kogoś w małej firmie staniesz sie
    pracownikiem pomocniczym w dużej i bedziesz się zajmował mało rozwijającymi
    sprawami. Chyba ze masz dużą perspektywę czasową -
    jesteś młody i dużo czasu przed Tobą i chcesz się wszelkim sposobem załapać
    do tej korporacji.