PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca mnie oszukuje!!! › Re: Pracodawca mnie oszukuje!!!
  • Data: 2005-09-18 04:55:58
    Temat: Re: Pracodawca mnie oszukuje!!!
    Od: "mhl999 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    lucik <l...@w...pl> napisał(a):

    > Proszę o poradę co zrobić gdy w firmie, która zatrudnia ponad 30 osób, a
    > dyrekcja nabrała wody w usta na temat świadczeń urlopowych i funduszu
    > socjalnego.
    zwrocic sie na pismie o doreczenie w/w jesli ustnie nie pomaga
    byc moze wywolasz panike w firmie, ale dopniesz swego.
    sam kiedys poprosilem o regulamin wyplacania pensji i zasad naliczania
    premii, zajelo to 2 tyg. ale doszedl. wzialem go tylko dlatego, ze dano
    mi do podpisania papierek o zmianie placy zgodnie z w/w regulaminem.
    na pytanie po co mi odpowiedzialem, ze chcialem sobie poczytac :)

    > Gdy zadałem pytanie idąc na urlop co z piniędzmi na "wczasy pod
    > gruszą" dyrektor powiedział, że musi się dowiedzieć. Po ok 5 (!)tygodniach
    > usłyszałem, że regulamin wewnętrzny firmy nie przewiduje takich prezentów.
    moim zdaniem mial racje, z automatu raczej to nie przysluguje.
    znow pewnie przydalby sie jakis papierek, tym razem z podaniem :)

    > Do dzisiaj jednak nikt z nas nie widział regulaminu.
    moze to i lepiej? tak z ciekawosci zapytam czy widzial ktos z was obowiazki
    pracownika, ktore go powinny obowiazywac?

    > Może i on jest ale zdaje się, że napisany teraz, na wszelki wypadek. Dodam
    > jeszcze, że w roku 2003 otrzmaliśmy po 200zł bonów na święta Bożego
    > Narodzenia. Od tamtej pory nic poza pensją.
    to, ze napisali go teraz to mnie nie dziwi. czasem tworzy sie produkt "pod
    pracownika" ;) to, ze pracodawca w 2003 roku mial gest na bony nie oznacza,
    ze jest zobowiazany do tego w latach nastepnych. byc moze otrzymujecie
    je w innej formie, o czym nawet nie macie pojecia. moja znajoma ma dla
    przykladu szczepienia przeciw grypie. niby obowiazku nie ma, ale ida
    wszyscy;) wcale sie nie zdziwie jesli pula idzie z funduszu socjalnego.
    pracodawca przy okazji zmniejsza potencjalna pule ludzi na chorobowym.
    takich przypadkow mozna by pewnie mnozyc w nieskonczonosc.

    > Otrzymałem lepszą ofertę pracy i chciałbym zrezygnować z tej gdzie
    > jestem teraz zatrudniony. Obowiązuje mnie 2 tygodniowy okres wypowiedzenia
    > ale czy w związku z wyżej opisaną sytuacją mogę bez poniesienia
    > jakichkolwiek konsekwencji zrezygnować z pracy bez zachowania okresu
    > wypowiedzenia?
    nie spiesz sie 2 tyg to bardzo krotki okres. niech to sie toczy wszystko
    w normalnym trybie. z tego co napisales pol firmy chce przejsc do
    konkurencji. oni tak z dnia na dzien raczej nie przelkna takiej ekipy.
    przynajmniej, ja bym bral 3x po 2-3 osoby. jak sie sprawdza to z reszte
    moge w ciemno zatrudnic. przy okazji wybierz zalegly urlop jesli masz.
    bedziesz mial czas na aklimatyzacje w firmie.