PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca mnie nie chce puścić - co zrobić?

  • 1. Data: 2006-04-04 10:57:37
    Temat: Pracodawca mnie nie chce puścić - co zrobić?
    Od: "tomek" <n...@d...hehe>

    Witam,

    Pracodawca powiedział abym szukał nowej pracy, teraz, kiedy ją znalazłem nie
    chce mnie puścić w terminie odpowiadającym przyszłemu pracodawcy.
    Mam 3 miesiące okresu wypowiedzenia potrzebuje odejść po miesiącu, urlop nie
    załatwia sprawy. Co zrobić?

    Dziekuje za wszelkie sugestie.
    Tomek

  • 2. Data: 2006-04-04 11:05:02
    Temat: Re: Pracodawca mnie nie chce puścić - co zrobić?
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Tue, 04 Apr 2006 12:57:37 +0200, tomek <n...@d...hehe> wrote:

    > Witam,
    >
    > Pracodawca powiedzia? abym szuka? nowej pracy, teraz, kiedy j? znalaz?em
    > nie
    > chce mnie pu?ciae w terminie odpowiadaj?cym przysz?emu pracodawcy.
    > Mam 3 miesi?ce okresu wypowiedzenia potrzebuje odej?ae po miesi?cu, urlop
    > nie
    > za?atwia sprawy. Co zrobiae?
    jezeli jest ku temu podstawa (jakiekolwiek naruszenie KP z strony obecnego
    pracodawcy - a o to nietrudno wystarczy nierozliczona godzina
    nadliczbowa), to jest paragraf KP dzieku ktoremu mozesz w trybie
    natychmiastowym rozwiazac z pracodawca stosunek pracy. Taki sam jest
    odnosnie rozwiazania z pracownikiem, wiec w tamtych rejonach szukaj :) Nie
    pamietam dokladnego numerka paragrafu.
    Nie musisz wtedy podawac zadnego uzasadnienia.

    Pozdrawiam

    Dariusz

  • 3. Data: 2006-04-04 12:36:13
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomek" <n...@d...hehe> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie chce mnie puścić w terminie odpowiadającym przyszłemu pracodawcy.
    > Mam 3 miesiące okresu wypowiedzenia potrzebuje odejść po miesiącu, urlop

    Zachorowac...

  • 4. Data: 2006-04-04 12:41:49
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Taaa. 29 dni, potem 2 dni przerwy i znowu 29 dni. To go nauczy szacunku.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-04-04 12:55:13
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Tue, 04 Apr 2006 14:41:49 +0200, Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    wrote:

    > Taaa. 29 dni, potem 2 dni przerwy i znowu 29 dni. To go nauczy szacunku.

    ale jezeli Kolega w tym czasie podejmie prace, to pracodawca ma prawo
    zarzadac skontrolowania Kolegi przez zus i bedzie kicha jak nie zastana
    "chorego" w domu... :(

    Bonza

  • 6. Data: 2006-04-04 12:57:08
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik tomek napisał:
    > Mam 3 miesiące okresu wypowiedzenia potrzebuje odejść po miesiącu, urlop nie
    > załatwia sprawy. Co zrobić?
    czy te trzy miesiące wynikają z umowy czy z kodeksu pracy? bo okres
    wypowiedzenia jest jasno zdefiniowany w kodeksie pracy.
    3-miesięczne wypowiedzenie obowiązuje po co najmniej 3 latach pracy
    (kodeks pracy, artykuł 36, paragraf 1.:
    Art. 36. [Okres wypowiedzenia umowy zawartej na czas nieokreślony] § 1.
    Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony jest
    uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:

    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.)
    no chyba, że masz jakieś inne dodatkowe zapisy w umowie.

    papatki
    monika

    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas...

  • 7. Data: 2006-04-04 12:57:39
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Kolegi przez zus i bedzie kicha jak nie zastana "chorego" w domu... :(

    Na zwolnieniu jest chyba taka rubryka: "pacjent może chodzić". Dopiero jak
    zaznaczone "nie", to kontrola może się przyczepić.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 8. Data: 2006-04-04 13:27:32
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Tue, 04 Apr 2006 14:57:39 +0200, Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    wrote:

    > Na zwolnieniu jest chyba taka rubryka: "pacjent mo?e chodziae". Dopiero
    > jak
    > zaznaczone "nie", to kontrola mo?e si? przyczepiae.

    nie wiem jak to wyglada przy dluzszym zwolnieniu...

    Bonza

  • 9. Data: 2006-04-04 14:29:51
    Od: "tomek" <n...@d...hehe>

    Użytkownik "Kanta" napisał:
    > czy te trzy miesiące wynikają z umowy czy z kodeksu pracy?

    Te 3 miesiące wynikają z kodeksu pracy (pracuje u niego dłużej niż 3 lata).

  • 10. Data: 2006-04-04 14:31:06
    Temat: Re: Pracodawca mnie nie chce puĹ?ciÄ? - co zrobiÄ??
    Od: "tomek" <n...@d...hehe>

    Użytkownik "Kuroi Bonza" napisał:

    > nie wiem jak to wyglada przy dluzszym zwolnieniu...

    No właśnie, jak to będzie jeżeli pójdę na zwolnienie i zacznę pracować w
    drugiej firmie. W ZUSie mają burdel ale czy aż taki?:)