PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca mnie nie chce puścić - co zrobić?

  • 11. Data: 2006-04-04 14:42:29
    Temat: Re: Pracodawca mnie nie chce puĹ?ciÄ? - co zrobiÄ??
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    > No w?a?nie, jak to b?dzie je?eli pójd? na zwolnienie i zaczn? pracowaae w
    > drugiej firmie. W ZUSie maj? burdel ale czy a? taki?:)
    maja az taki. I sami nie wpadna na pomysl skontrolowania Cie :) gorzej jak
    podda im taka idee Twoj byly pracodawca... A jak sie wkurzy to podsunie im
    ten pomysl...

    Bonza

  • 12. Data: 2006-04-04 14:44:03
    Temat: Re: Pracodawca mnie nie chce puścić - co zrobić?
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik tomek napisał:

    > Te 3 miesiące wynikają z kodeksu pracy (pracuje u niego dłużej niż 3 lata).
    no to chyba zostaje ci tylko dogadanie się z byłym pracodawcą.
    albo przedstawić sytuację nowemu pracodawcy i poprosić żeby na cię
    poczekał, jak jesteś dobry to poczeka :)
    kombinowanie jest trochę ryzykowne, bo może twój były szef chciałby ci
    'umilić' życie ...

    papatki
    kanta
    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas...

  • 13. Data: 2006-04-04 14:45:48
    Od: Kuba_O <t...@o...pl.shmoo>

    Kanta:

    > 1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    > 2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    > 3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.)
    > no chyba, że masz jakieś inne dodatkowe zapisy w umowie.

    Właśnie miałem napisać w tej sprawie na grupę :) znalazłem w guglu to
    samo co wyżej ale w poście z 1999, rozumiem, że nic się nie zmieniło?

    Pozdrawiam
    KO
    --
    Ignorance is bless

  • 14. Data: 2006-04-04 14:53:29
    Od: Kuba_O <t...@o...pl.shmoo>

    Kuroi Bonza:

    > jezeli jest ku temu podstawa (jakiekolwiek naruszenie KP z strony
    > obecnego pracodawcy - a o to nietrudno wystarczy nierozliczona godzina
    > nadliczbowa), to jest paragraf KP dzieku ktoremu mozesz w trybie
    > natychmiastowym rozwiazac z pracodawca stosunek pracy.

    A jeżeli mam zaległy urlop to wystarczy? O ile mi wiadomo zaległy urlop
    trzeba wykorzystać do końca marca, ja mam niewykorzystany bo pracodawca
    nie chciał mnie puścić :-)

    Pozdrawiam
    KO
    --
    Ignorance is bless

  • 15. Data: 2006-04-04 14:56:56
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomek" <n...@d...hehe> napisał w wiadomości

    > No właśnie, jak to będzie jeżeli pójdę na zwolnienie i zacznę pracować w
    > drugiej firmie. W ZUSie mają burdel ale czy aż taki?:)
    Pogadaj z nowym bosem, ze przez ten miesiac na umowe/zlecenie, albo, ze
    przepekasz za free, a zaplaca ci w nastepnym podwojnie i wlicza to w jakas
    premie albo cos...

  • 16. Data: 2006-04-04 15:02:01
    Od: "tomek" <n...@d...hehe>

    Użytkownik "Kanta" napisał:

> [...]
    > poczekał, jak jesteś dobry to poczeka :)
    > kombinowanie jest trochę ryzykowne, bo może twój były szef chciałby ci

    Tak, tylko, że nowy nie poczeka nawet pomimo tego, że jestem dobry:)
    A co do starego to jak zawsze próbuje się dogadać ale muszę mieć argumenty
    żeby mieć lepszą kartę przetargową.

  • 17. Data: 2006-04-04 18:37:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    > jezeli jest ku temu podstawa (jakiekolwiek naruszenie KP z strony obecnego
    > pracodawcy - a o to nietrudno wystarczy nierozliczona godzina
    > nadliczbowa), to jest paragraf KP dzieku ktoremu mozesz w trybie
    > natychmiastowym rozwiazac z pracodawca stosunek pracy. Taki sam jest
    > odnosnie rozwiazania z pracownikiem, wiec w tamtych rejonach szukaj :) Nie
    > pamietam dokladnego numerka paragrafu.
    > Nie musisz wtedy podawac zadnego uzasadnienia.
    Nie radź mu takich bzdur, bo jeszcze tak zrobi i w 5 sekund umoczy w sądzie
    pracy i będzie zbierał na odszkodowanie dla pracodawcy.

    Jotte

  • 18. Data: 2006-04-04 18:59:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    Użytkownik "Kuba_O" <t...@o...pl.shmoo> napisał w wiadomości

    > A jeżeli mam zaległy urlop to wystarczy? O ile mi wiadomo zaległy urlop
    > trzeba wykorzystać do końca marca, ja mam niewykorzystany bo pracodawca
    > nie chciał mnie puścić :-)
    Nie masz IMO wielkiego pola manewru. Aby skorzystać z możliwości rozwiązania
    stosunku pracy bez wypowiedzenia (KP art. 55 §1^1) musisz udowodnić
    _ciężkie_ naruszenie obowiązków przez pracodawcę. Lektura orzecznictwa i
    wykładni pomoże Ci w ocenie, czy masz do tego podstawy.
    Co do urlopu, to zobacz art. 282 KP - to jest zagrożone karą grzywny co
    sugeruje, że jest jedynie wykroczeniem a nie ciężkim naruszeniem obowiązków
    pracodawcy. Dodatkowo (a może przede wszystkim) - art. 164.
    Przykro mi, ale po co wierzyłeś w to co Ci mówił pracodawca? Przecież to
    pracodawca.
    Pomocniczo rzuć okiem na:
    http://www.jobpilot.pl/content/journal/wp/wp16_02.ht
    ml

    Jotte

  • 19. Data: 2006-04-04 20:04:10
    Od: "tomek" <n...@d...hehe>

    Użytkownik "Jotte" napisał:

    > Nie radź mu takich bzdur, bo jeszcze tak zrobi i w 5 sekund umoczy w
    > sądzie
    > pracy i będzie zbierał na odszkodowanie dla pracodawcy.

    Co więc radzisz bo widzę, że nieźle orientujesz się w temacie.
    Jeżeli np. pracodawca nie płaci nadgodzin, w umowie mam 42 godziny
    tygodniowo a pracuje 10-12 dziennie to czy to może być podstawą?

  • 20. Data: 2006-04-04 20:08:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e0uja9$1hv$1@news.onet.pl tomek <n...@d...hehe> pisze:

    > Co więc radzisz bo widzę, że nieźle orientujesz się w temacie.
    > Jeżeli np. pracodawca nie płaci nadgodzin, w umowie mam 42 godziny
    > tygodniowo a pracuje 10-12 dziennie to czy to może być podstawą?
    Jeśli taka sytuacja trwa przez dłuższy okres czasu lub się powtarza (nie
    incydentalnie) to IMO tak - jest to ciężkie narusznie obowiązków pracodawcy.
    Ale to jest sprawa dla sądu pracy. W sądzie najważniejsze są dowody i/lub
    świadkowie.
    Masz?
    Pracodawca ma obowiązek ewidencjonowania czasu pracy (w sposób u niego
    przyjęty).
    Robi to prawidłowo?
    Nie umiem Ci odpowiedzieć bez znajomości szczegółów sprawy, a nawet wówczas
    nie mógłbym się posunąć do prorokowania o wyroku sądu. Mogę jedynie wyrazić
    moją opinię i wskazać jej uzasadnienie.

    Jotte