PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadpracowane godziny:jak odebrać dni wolne lub wynagrodzenie?

  • 1. Data: 2006-04-03 18:09:15
    Temat: nadpracowane godziny:jak odebrać dni wolne lub wynagrodzenie?
    Od: Marek <A...@g...pl>

    Mam II grupę, pracuję jako informatyk na 3/4 etatu. Mój czas pracy wynosi
    więc 3/4* 7 godzin dziennie i 3/4 *35 godzin tygodniowo. Mam ustalony
    sztywno czas pracy od 7 do 12.15. Wiem, że nie moge pracować więcej, niż 7
    godzin dziennie i 35 godzin tygodniowo. Ze względu na specyfikę zawodu
    (administracja siecią, nadzór nad oprogramowaniem, wdrożenia) często
    zachodzi potrzeba pozostania po nominalnych godzinach pracy. Alternatywą
    jest odłożenie jakiejś interwencji lub prac wdrożeniowych na drugi dzień,
    ale wówczas ktoś musiałby czekać do 15 i nic nie robić, czasem jakiś ważny
    problem rozwiązywany byłby zbyt długo:lepiej więc pozostac przez kilka
    kolejnych dni nieco dłużej. W skrócie: potrzebna jest moja elastyczność i
    dyspozycyjność. Taką tez wykazuję. Pozostaje jednak pytanie, co z tymi
    nadpracowanymi godzinami. Nie są to i nie mogą być (wnioskuję z lektury KP
    i ustawy o
    rehabilitacji ON) godziny nadliczbowe, bo po pierwsze nie przekraczam
    wymiaru 8 h, po drugie nie mogę pracowac więcej niż 1/1 etatu. De facto
    pracuję jednak znacznie więcej, niż 3/4. W ciągu miesiaca składa sie tego
    od 0,5 do kilku dni, w ciągu roku do 20 dniówek. Niekiedy odbieram jakies
    godziny, ale odebranie dniówki jest dość trudne. Jak uzgodnić z pracodawcą
    rozliczanie tych godzin ? Dla mnie wygodne byłyby zaróweno odbierane
    dni/godziny, jak i wynagrodzenie: bez dodatku za nadgodziny(tych nie mogę
    mieć, zresztą nigdy nie pracuję więcej niż 7 godzin,czyli tyle, ile mi
    wolno):wystarczy zapłacenie
    za wykonaną pracę w łącznym rzeczywistym wymiarze do 1/1 etatu i poświęcony
    czas:często kosztem własnych zajęć, które po godzinach pracy mógłbym
    wykonac.
    PS. Na własne potrzeby i dla wiedzy Dyrektora rozliczam swój czas pracy na
    podstawie zapisów w logach systemu informatycznego:godzina rozpoczęcia i
    zakończenia pracy.Kadrowa ma w swoich kartotekach codziennie 3/4*7 h.
    Dyrektor widzi problem, i chce go rozwiązać. Kadrowa tu jednak nie pomoże.
    Musze liczyć na własną wiedzę i uzgodnienia z zarządem firmy.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Marek
    --
    Marek

  • 2. Data: 2006-04-03 18:31:21
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    1 - z czego wynika 7 godzin dziennie na pełen etat? z tego co wiem to jest
    to 8 godzin
    2 - z czego wynika 35 godzin tygodniowo - w KP jak wół stoi 40 godzin, a w
    wyjątkowych wypadkach 42 godziny
    czyżby 1 i 2 wynikały z odrębnych przepisów zatrudniania osób
    niepełnosprawnych?
    a co do rozliczenia - prowadź dokłądna ewidencję swoich przepracowanych
    godzin i staraj sie je odbierać miesięcznie. to chyba najprostrze wyjście
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---