PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop-jak to jest?

  • 1. Data: 2006-04-03 17:55:42
    Temat: Urlop-jak to jest?
    Od: "Monika" <f...@p...fm>

    Witam serdecznie

    Mam problem i przedstawiono mi dwie wersje jego rozwiązania. Pracuję na 1/2
    etatu i tak naprawdę nie wiem ile mi przysługuje dni urlopu (na cały etat
    przysługiwałoby mi 26 dni). Obie wersje wyglądają następująco:
    1. Przysługuje mi 26 dni 4 godzinnych,
    2. Przysługuje mi tylko 13 dni (połowa wymiaru za 1/2 etatu).
    Pomóżcie, gdyż szef upiera się przy 13 dniach;-((
    Pozdrowienia i z góry dziękuję

  • 2. Data: 2006-04-03 18:16:43
    Temat: Re: Urlop-jak to jest?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 3 Apr 2006 19:55:42 +0200, "Monika"
    <f...@p...fm> zakodował:

    >1. Przysługuje mi 26 dni 4 godzinnych,

    To jest prawidłowa odpowiedź.
    Przeliczasz sobie urlop na godziny (gdyby to było np. 2 dni po 8 i 1
    dzień 4 godziny w tygodniu to "rozliczałabyś" urlop godzinami.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-04-03 18:22:28
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > 2. Przysługuje mi tylko 13 dni (połowa wymiaru za 1/2 etatu).
    > Pomóżcie, gdyż szef upiera się przy 13 dniach;-((

    pisałem ci już, że obydwie wersje są prawdziwe jedynie częściowo - 100%
    urlopu to 26 dni po 8 godzin, czyli 208 godzin urlopu. pół etatu to 1044
    godziny urlopu. I po tyle się odejmuje z kazdego dnia kiedy jesteś na
    urlopie, więc zakładając że pracujesz 5 dni w tygodniu po 4 godziny, to
    przysługuje ci 26 dni 4-godzinnych urlopu
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-04-03 18:33:44
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > pół etatu to 1044
    > godziny urlopu.
    oczywiście nadmiarowy key-click i wyszło o jedną czwórkę za dużo
    ( oczywiście chodziło o 104 godziny)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-04-03 18:58:01
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 03 Apr 2006 20:22:28 +0200, gromax napisał(a):

> [...]
    > urlopie, więc zakładając że pracujesz 5 dni w tygodniu po 4 godziny, to
    > przysługuje ci 26 dni 4-godzinnych urlopu

    A bedziesz tak mily i podrzucisz link do paragrafu, czy czegos? Bo moja
    ksiegowa tez sie ostatnio ze mna klocila, ze urlopu nie liczy sie na zadne
    godziny tylko dni, i ze mam tych dni polowe wzgledem normalnego calego
    etatu :[

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2006-04-03 20:26:37
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > ksiegowa tez sie ostatnio ze mna klocila, ze urlopu nie liczy sie na zadne
    > godziny tylko dni, i ze mam tych dni polowe wzgledem normalnego calego
    połowa etatu jest równoważne z połową urlopu, prawda? czysto matematycznie -
    albo dzielimy dni na połowę (czyli połowa dni po 8 godzin, z pełnego
    etatu), albo dzielimy godziny (czyli połowa ze 160 lub 208 godzin przy
    urlopie z pełnego etatu)
    Dalej - jeżeli byloby tylko podział na dni - to jak rozliczyć urlop osobie,
    która pracuje na pół etatu np. trzy dni w tygodniu, np. pon i wt po 8
    godzin, czwartek 4 godziny? dlatego się to liczy przeliczając na godziny.
    Bo licząc niekorzystnie dla pracownika, że urlopu jest połowa, czyli - jak
    mówią wasi pracodawcy - np. 13 dni po 4 godziny dawałoby w rezultacie 62
    godziny urlopu, co nijak się nie przekłada na połowę z 208 godzin.

    a podstawa prawna? KP, DZVII, rozdz1, art 154 par2
    § 2. Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu
    pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego pracownika,
    biorąc za podstawę wymiar urlopu określony w § 1; niepełny dzień urlopu
    zaokrągla się w górę do pełnego dnia.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---