PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca z komputerem - czestotliwosc odswiezania monitora

  • 11. Data: 2006-06-09 07:28:37
    Temat: Re: Praca z komputerem - czestotliwosc odswiezania monitora
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 08 Jun 2006 20:29:20 +0200, użyszkodnik ka
    <R...@c...barg.cy.invalid> napisał:

> [...]
    > monitory pracuja na 60Hz. na pierwszy rzut oka. One po prostu mrugaja -
    > zapalaja sie i gasna. Praca z takim sprzetem jest szalenie meczaca i
    > niezdrowa. powiem wiecej - doskonale widac tez roznice miedzy 75 a 85Hz.
    > Jesli o mnie chodzi, to komfortowo czuje sie dopiero przy 100Hz. I uwierz
    > mi, ze osob takich jak ja jest calkiem sporo. Po polgodzinnej pracy przy
    > 60Hz (czasem mi sie zdaza konfigurowac jakiegos starego grata) po prostu
    > boli mnie glowa i chce mi sie zygac. Takie odswiezanie nadaje sie tylko do
    > pracy w konsoli tekstowej, ale nie w trybie graficznym!

    bo to jest wszystko kwestia przyzwyczajeń

    kiedyś nie przeszkadzało mi odświeżanie 60Hz i pracowałem na
    rozdzielczości 640x460, teraz używam rozdzielczości 600x800 i
    częstotliwości odświeżania 100Hz (monitor 17'') i nie wyobrażam sobie
    inaczej bo mi będzie poprostu migać

    --
    futszaK
    601061867

  • 12. Data: 2006-06-09 07:53:19
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > ustawień odświeżania i była ona ustawiona na 60Hz. I mimo to nie mam takich
    > problemów i tak nie narzekam jak Ty.

    Przyzwyczailes sie do pracy z tym g****** ... a jak nie wierzysz to zrobimy
    test. Bedziesz pracował godzine przy 100Hz, a potem przełączymy na 60Hz.
    Gwarantuje ci, ze zauwazysz roznice.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 13. Data: 2006-06-09 08:12:34
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Quod non fecerunt barbari, fecit Wojciech Bańcer :

    > Nie no, chwila. LCD 60Hz to lepsze warunki niż CRT 100Hz...
    > W końcu ich piksele mają dużo większą bezwładność. Sam pracuje na 100Hz
    > Compaqu, a w domu mam 60Hz Eizo LCD - ten monitor w domu znacznie mniej
    > męczy oczy. :)

    Zapomniałeś chyba dopisać : przy cyfrowym łączu :)

    Sławek
    --
    ________ Moze ja sprawiam wrazenie niedorozwinietej,
    _/ __/ __/ ale na pewno taka nie jestem. -- Srebrna

  • 14. Data: 2006-06-09 08:37:55
    Od: "Piotrek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> napisał w wiadomości
    > Quod non fecerunt barbari, fecit Wojciech Bańcer :

    > Zapomniałeś chyba dopisać : przy cyfrowym łączu :)

    ??? co za różnica?

  • 15. Data: 2006-06-09 08:44:47
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Don't underestimate the power of Piotrek...
    > ??? co za różnica?

    Brak konwersji analog <-> cyfra?
    Obraz przekazywany cyfrowo ma po lepszą jakość, co także
    dodatkowo wpływa na komfort pracy...

    Sławek
    --
    ________ Ech Wy slrn'owcy, Linuksowcy, Uniksowcy i Bóg wie kto jeszcze...
    _/ __/ __/ Wy jesteście hard core'owcy... -- Dariusz Laskowski

  • 16. Data: 2006-06-09 08:46:34
    Od: Krzysztof Arentowicz <R...@c...barg.cy.invalid>

    Piotrek wrote:

    > ??? co za różnica?

    ano jest
    odpadają dwie konwersje D/A i z powrotem A/D
    widać różnicę jaksie porówna jakość obrazu.

    --
    Krzysztof Arentowicz

  • 17. Data: 2006-06-09 08:50:17
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Krzysztof Arentowicz napisał(a):

    > ano jest
    > odpadają dwie konwersje D/A i z powrotem A/D
    > widać różnicę jaksie porówna jakość obrazu.

    Ale na czas zapalania/wygaszania pikseli to zasadniczo nie ma wpływu.
    A ZTCW to ten czas jest dłuższy w LCD. Zresztą obraz na LCD jest chyba
    podświetlany, więc to też robi sporą różnicę w stosunku do CRT.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2006-06-09 08:52:17
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Sławomir Szczyrba napisał(a):

    > Brak konwersji analog <-> cyfra?

    I przez to pikselki się lepiej odświeżają? ;)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2006-06-09 09:50:49
    Od: Krzysztof Arentowicz <R...@c...barg.cy.invalid>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > I przez to pikselki się lepiej odświeżają? ;)

    no nie.
    ale ma to wpływ na ostrość obrazu :)
    --
    Krzysztof Arentowicz