PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca wakacyjna w Londynie - jakie widoki?

  • 11. Data: 2005-05-06 13:40:02
    Temat: Re: Praca wakacyjna w Londynie - jakie widoki?
    Od: "Dysiek" <n...@i...pl>

    > Masz rację, niestety certyfikatów nie posiadam, chodzilo mi o to, ze
    > potrafie sie porozumiec np. z Anglikiem czy Niemcem po angielsku
    [ciach]

    Jesli potrafisz bez zgrzytow, kulturalnie mowic i pisac to na pewno masz
    wieksze szanse niz ludzie, ktorzy wyruszaja do UK bez zadnej lub z minimalna
    znajomosca jezyka (a takich wbrew pozorom jest sporo). Mozesz wtedy szukac
    pracy jako kelner, barman, kasjer itp. O prace jest jednak dosyc ciezko i
    trzeba miec chociaz troche szczescia zeby w miare szybko cos znalezc i nie
    zbankrutowac w miedzyczasie. Koszt wynajecia 2 osobowego pokoju w Londynie
    lub innym duzym miescie od prywatnej osoby to ok 60-70 f na glowe za
    tydzien. Moja rada jest taka odpusc Londyn i pojedz do innego duzego miasta
    :)

    Dysiek

  • 12. Data: 2005-05-06 13:47:04
    Od: "Dysiek" <n...@i...pl>

    Jeszcze jedno - jak na powaznie myslisz o tym wyjezdzie, to zarezerwuj juz
    sobie bilety lotnicze. W tej chwili podroz do Londynu kosztuje z Polski ok
    260 zl (tanie linie of koz) za miesiac bedzie sporo drozej. Od razu
    zarezerwuj tez sobie bilet powrotny - zawsze mozna przebukowac (koszt w
    przypadku polskiej linii lotniczej to ok 100 zl, brytujskiej ok 25 f). Aha,
    wyrobienie czegos na ksztalt NIP-u (jesli planujesz legalna prace) to ok 50
    f. Nie zapomij tez o karcie kredytowej - jesli zamowisz bilety internetem to
    jedyna droga platnosci (w biurach lotniczych prowizja ok 50 zl w przypadku
    polskich tanich linii)

    Dysiek

  • 13. Data: 2005-05-06 13:54:33
    Od: "brovar" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > tydzien. Moja rada jest taka odpusc Londyn i pojedz do innego duzego
    > miasta
    > :)

    Jakiego na przykład? Bo nic mi do głowy nie przychodzi... Dublin? Glasgow?

    > Dysiek

    Pozdrawiam
    Brovar

  • 14. Data: 2005-05-06 14:16:27
    Od: "Dysiek" <n...@i...pl>

    > Jakiego na przykład? Bo nic mi do głowy nie przychodzi... Dublin? Glasgow?

    Birmingham, Manchester czy ew. Liverpool, Sheffield, Leeds.

    Dysiek

  • 15. Data: 2005-05-06 17:14:55
    Od: "Toma" <t...@W...neostrada.pl>

    > Birmingham, Manchester czy ew. Liverpool, Sheffield, Leeds.
    >
    > Dysiek

    Ja bym dodal Brighton :) to ich letnia miescowosc - cos jak nasz Sopot -
    masa knajp itd itp - jak bys tam dorwal robote napiwki moga byc duze a jak
    nie... zawsze mozesz pojechac gdzie indziej

    Toma

  • 16. Data: 2005-05-06 22:11:56
    Od: "brovar" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Toma"

> [...]
    > masa knajp itd itp - jak bys tam dorwal robote napiwki moga byc duze a jak
    > nie... zawsze mozesz pojechac gdzie indziej

    A ile REALNIE mozna zarobic przez te 10 tygodni? Tak po uwzględnieniu
    kosztów przejazdu i utrzymania? Wybaczcie, ze tak drążę temat, ale widze
    ludzi kompetentnych i chcialbym to wykorzystac;)

    Dzieki i pozdrawiam
    Brovar

  • 17. Data: 2005-05-06 22:45:59
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> wrote in message

    > To twoje doswiadczenie ?

    Moze jednostronne, ale wszem i wobec wiadomo, ze w GB placa
    wiecej. A do tego gospodarka GB jest stabilna od lat, a irlandzka
    przezywa boom i wszystko jest tu drogie jak pies. I drozeje.

    Pozdr
    gslabs

  • 18. Data: 2005-05-06 23:02:54
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "Dysiek" <n...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > minimalna
    > znajomosca jezyka (a takich wbrew pozorom jest sporo). Mozesz wtedy szukac

    No ciekawe ja bedzie w tym roku. Bo w zeszlym, kilkadziesiat dni po
    uwolnieniu
    rynku na wyspach, to tym co przychodzili z CV do pospolitych prac kazali
    skladac
    papiery na kilkusetkartkowa kupke. Widzialem ludzi szwendajacych sie po
    Dublinie
    bez skutku podczas gdy Wyborcza piala o wakatach.
    Minal rok, codziennie (wg statystyk) do Irlandii przybywa ok. 100 Polakow
    szukajacych
    pracy. A na wakacje dolaczaja mniej zdesperowani ale jednak szukajacy
    swojego
    doswiadczenia w anglojezycznym kraju Hiszpanie, Chinczycy, Francuzi, Wlosi
    itd.

    Rzady GB i IRL oszacowaly ilosc wolnych miejsc pracy w planie kilkuletnim, a
    naplyw imigrantow przekroczyl oczekiwania kilkakrotnie.

    Pozdr
    gslabs

  • 19. Data: 2005-05-07 08:10:49
    Od: "Dysiek" <n...@i...pl>

    > A ile REALNIE mozna zarobic przez te 10 tygodni?

    200-250 f/tydzien

    >Tak po uwzględnieniu
    > kosztów przejazdu i utrzymania?

    60-70f na glowe kosztuje miejsce w 2 osobowym pokoju (za tydzien)
    130-150 f spokojnie powinno wystarczyc na zarcie na miesiac (o ile sam sobie
    bedziesz robil a nie jadl na miescie. Jak znajdziesz prace w knajpie to
    mozna sie dogadac, zeby jesc za free lub sporo taniej).
    Metro jest drogie, ale nie pamietam ile kosztuje. W kazdym razie spory
    wydatek.
    Przeloty - tu juz sam sobie poszukaj

    Dysiek

  • 20. Data: 2005-05-07 08:12:08
    Od: "Dysiek" <n...@i...pl>

    [ciach]

    Stad pisalem, ze trzeba miec troche szczescia. Jak sie bedzie
    zdeterminowanym, zna sie jezyk to sa szanse, ze prace sie znajdzie, choc
    oczywiscie zadnej gwarancji nie ma :)

    Dysiek