PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca wakacyjna w Londynie - jakie widoki?

  • 1. Data: 2005-05-05 18:23:24
    Temat: Praca wakacyjna w Londynie - jakie widoki?
    Od: "brovar" <b...@i...pl>

    Witajcie grupowicze!

    Jestem tegorocznym maturzystą. Wraz z kolegą doszliśmy do wniosku, ze warto
    byłoby wyjechac gdzies za granicę do pracy, zarobić co nieco i przy okazji
    poznać realia dorosłego życia z dala od domu;). Wybór padł na Londyn (jako
    że obaj znamy angielski bardzo dobrze) i stąd moje pytanie: jakie są widoki
    na znalezienie w miare dobrze płatnej pracy w sezonie wakacyjnym (interesuje
    nas wyjazd na ~10 tygodni - od poczatku lipca do polowy września)? Ile można
    przez ten czas zarobic? Jakie formalności należy załatwić? Z jakimi
    problemami sie liczyć? Mam nadzieje ze nie za duzo pytań na raz:).

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Brovar

  • 2. Data: 2005-05-05 20:06:58
    Temat: Re: Praca wakacyjna w Londynie - jakie widoki?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > na znalezienie w miare dobrze płatnej pracy w sezonie wakacyjnym (interesuje
    > nas wyjazd na ~10 tygodni - od poczatku lipca do polowy wrze?nia)? Ile można
    > przez ten czas zarobic? Jakie formalno?ci należy załatwić? Z jakimi
    > problemami sie liczyć? Mam nadzieje ze nie za duzo pytań na raz:).

    Prosciej chyba ci bedzie do Irlandii .... kasa wieksza. Poszukaj na
    stronach z ogloszeniami. Moi znajomi byli w Anglii jako "zbieracze
    pospolici truskawek". Kregoslupy im pękały, a po wakacjach starczyło na
    dobry zestaw Hi-Fi i tyle wlasnie byly warte te wyjazdy.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-05-05 20:14:42
    Od: "brovar" <b...@i...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Prosciej chyba ci bedzie do Irlandii .... kasa wieksza. Poszukaj na
    > stronach z ogloszeniami.

    Jakieś dobre miejsce w którym warto zacząć szukać?

    Pozdrawiam
    Brovar

  • 4. Data: 2005-05-05 23:58:42
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> wrote in message

    > Prosciej chyba ci bedzie do Irlandii .... kasa wieksza.

    Akurat odwrotnie, bo kasa mniejsza.

    Pozdr
    gslabs

  • 5. Data: 2005-05-06 05:22:52
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Akurat odwrotnie, bo kasa mniejsza.

    To twoje doswiadczenie ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-05-06 07:33:31
    Od: "Sławek Mróz" <s...@w...pl>

    > To twoje doswiadczenie ?

    Nie wiem, jak to jest w przypadku prac sezonowych, ale gdy rozmawialem z
    potencjalnym irlandzkim pracodawca w temacie pelnego etatu, przyznal, ze w
    Anglii placa lepiej.

    Pozdr
    Slawek

  • 7. Data: 2005-05-06 10:30:16
    Od: "Dysiek" <n...@i...pl>

    >Wybór padł na Londyn (jako
    > że obaj znamy angielski bardzo dobrze)

    Bardzo dobrze to znaczy? IMHO pojecie "bardzo dobrze" oznacza Certificate of
    Advanced English a nie np mature na 6.

    > i stąd moje pytanie: jakie są widoki
    > na znalezienie w miare dobrze płatnej pracy w sezonie wakacyjnym
    (interesuje
    > nas wyjazd na ~10 tygodni - od poczatku lipca do polowy września)?

    Do Londynu wali wiekszosc ludzi - ja proponowalbym wybranie jakiegos innego
    duzego miasta.

    > Ile można
    > przez ten czas zarobic?

    Najmniejsza stawka to 4.85 f za godzine (podatek do ciebie wraca, bo nie
    wyrobisz limitu od ktorego obowiazuje)

    > Jakie formalności należy załatwić?

    Jak znajdziesz fajnego pracodawce to wszystko pomoze ci zalatwic (lub
    zalatwi za ciebie) i nie bedzie problemu. A jak nie to wszystkiego sie
    dowiesz w Job Center.

    Dysiek

  • 8. Data: 2005-05-06 10:54:31
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Dysiek [Fri, 6 May 2005 12:30:16 +0200]:

    > Bardzo dobrze to znaczy? IMHO pojecie "bardzo dobrze" oznacza
    > Certificate of Advanced English a nie np mature na 6.

    Ostatnio widze panuje lekka szajba na punkcie okreslania
    znajomosci jezyka certyfikatami? ;) Have fun.

    IMO "bardzo dobrze" oznacza po prostu podchodze sobie do
    czlowieka i potrafie z nim pogadac normalnie i plynnie na
    dowolny temat, na jaki rozmawiac zamierzam.

    I tyle. Papiery do tego potrzebne nie sa kompletnie.

    Kira

  • 9. Data: 2005-05-06 11:51:13
    Od: "Dysiek" <n...@i...pl>

    > IMO "bardzo dobrze" oznacza po prostu podchodze sobie do
    > czlowieka i potrafie z nim pogadac normalnie i plynnie na
    > dowolny temat, na jaki rozmawiac zamierzam.
    >
    > I tyle. Papiery do tego potrzebne nie sa kompletnie.

    Zgadza sie, jednak znajomosc wiedzy Brovara ktorego nie znam moge okreslic
    orientacyjnie tylko w ten sposob. Znam ludzi, ktorzy mowia, ze posluguja sie
    jezykiem "dobrze" a nie idzie im sklecenie kilku zdan. Jezeli ktos opiera
    sie np na ocenie z matury to otrzymanie 6 na niej tez o niczym nie
    swiadczy - poziom matury jest imho strasznie niski Stad moje zapytanie o
    certyfikat.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 10. Data: 2005-05-06 13:17:11
    Od: "brovar" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie np na ocenie z matury to otrzymanie 6 na niej tez o niczym nie
    > swiadczy - poziom matury jest imho strasznie niski Stad moje zapytanie o

    Masz rację, niestety certyfikatów nie posiadam, chodzilo mi o to, ze
    potrafie sie porozumiec np. z Anglikiem czy Niemcem po angielsku, czy o to,
    ze mialem okazje tlumaczyc jakiegoś Araba młodego co do szkoły przyjechał -
    bez większego problemu. Źle to sformułowałem troche... "Komunikatywna
    znajomość" lepiej oddaje stan rzeczy ;). A ze matura ma strasznie niski
    poziom - to fakt, dzisiaj zdawalem pisemny angielski i wyszedlem godzine
    przed czasem:) a o wyniki sie nie obawiam.

    > Pozdrawiam
    > Dysiek

    Pozdrawiam
    Brovar