PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Anglii, legalna

  • 1. Data: 2004-08-10 12:36:31
    Temat: Praca w Anglii, legalna
    Od: "Marcin" <m...@m...pl>

    Czesc,
    Rozgladam sie wlasnie po tamtym rynku i po informacjach na jego
    temat. I nie moge zrozumiec...
    Jakas firma swiadczy uslugi odzyskiwania zaplaconego podatku
    (znaczy w Anglii) - o co chodzi. Jesli zaplacilem tam podatek
    to chyba tak mialo byc?
    Tym bardziej, ze jednym tchem pisali tez o umowie Pol-UK o unikaniu
    zdublowanego opodatkowania...
    Jak to wlasciwie jest?
    Powiedzmy, ze zarobie 35 tys funtów pracujac przez rok fiskalny.
    Zaplace tam ubezpieczenia, podatki dochodowe itp.
    Wedlug moich danych podatków zaplace mniej niz gdybym zarobil
    taka kwote w Polsce.
    Czy w Polsce musze doplacic róznice?
    Nie wyprowadzam sie z kraju...
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-08-10 14:34:36
    Temat: Re: Praca w Anglii, legalna
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Marcin" <m...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > Jakas firma swiadczy uslugi odzyskiwania zaplaconego podatku
    > (znaczy w Anglii) - o co chodzi. Jesli zaplacilem tam podatek

    mialo byc, moglo nie byc. nie wiem, dlaczego, ale kiedys, gdy skonczylem
    prace dla jednej firmy (po kilkuletnim kontrakcie) poszedlem do urzedu i -
    okazalo sie, ze nadplacili w moim imieniu (tzn firma) zbyt wysoki podatek.
    zatem bledy sie zdarzaja.
    ale... istnieja roznego rodzaju ulgi podatkowe i / lub sposoby zarobienia
    pieniadzy, o ktore nie martwi sie wiekszosc ludzi zatrudnionych. Jednak
    firmy posredniczace/odzyskujace potrafia te luki lub ulgi wykorzystac.
    rowniez podatki i inne koszty za ta sama prace sa rozne w zaleznosci od
    tego, czy wykonujesz dla pracodawcy jako pracownik na umowe, czy na
    zlecenie.
    krotko mowiac, firmy maja obowiazek sciagac podatki+ubezpieczenie z pensji
    pracownika, w oparciu o jego "projektowane" w przyszlosc zarobki - tzn
    roczne. Jesli prace jednak skonczysz wczesniej, zarobisz mniej, podatki
    powinny byly byc mniejsze (a co tydzien lub miesiac, byly z zalozenia
    wieksze). No i powinni to (pracodawca lub urzad podatkowy) przeliczyc i
    nadplate oddac. Ale czesto bywa, ze jesli sie nie upomnisz, to nie
    dostaniesz (if you don't ask, you don't get :)

    > Tym bardziej, ze jednym tchem pisali tez o umowie Pol-UK o unikaniu
    > zdublowanego opodatkowania...

    a nie pisali o rezydenctwie unijnym? skonczylo sie zalatwianie wiz
    "biznesowych", trzeba sie bylo przestawic na inne dziedziny ;)

> [...]
    > Zaplace tam ubezpieczenia, podatki dochodowe itp.
    > Wedlug moich danych podatków zaplace mniej niz gdybym zarobil

    imo nie musisz placic roznicy, chyba po to jest ta umowa o unikaniu
    podwojnego opodatkowania, natomiast zakladam, ze umowa jak kazdy poprawnie
    napisany urzedowy dokument, jest niestrawna dla normalnego czlowieka i malo
    komu sie chce z nia zapoznac. Tu wkracza firma posredniczaca, ktora oferuje
    zdjecie z Twych barkow ciezar niepewnosci.

    marek

  • 3. Data: 2004-08-10 15:44:43
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cfalt6$m27$1@shodan.interia.pl>, marek wrote:
> [...]
    > komu sie chce z nia zapoznac. Tu wkracza firma posredniczaca, ktora oferuje
    > zdjecie z Twych barkow ciezar niepewnosci.

    Ja zdecydowałem się przez nie przebić i wziąć na siebie "ciężar
    niepewności" :) Pisałem o tym niedawno dość szczegółowo na
    alt.pl.emigracja.londyn - do wygooglania (author:rychcik konwencja)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH