PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co zrobić z "dziurą" w doświadczeniu?

  • 1. Data: 2004-08-10 11:24:40
    Temat: Co zrobić z "dziurą" w doświadczeniu?
    Od: Eliza <e...@T...pl>

    Witam wszystkich,
    zamierzam w najbliższym czasie spróbować szczęścia w poszukiwaniu
    pracy drogą elektroniczną. Mam pytanie dotyczące umieszczania w CV
    informacji o doświadczeniu. Pracowałam na studiach przez kilka
    miesięcy na umowę zlecenie (2000-2001), po czym niestety nie udało mi
    się dostać już żadnej poważnej pracy - pracowałam jedynie dorywczo np.
    roznosząc prasę, itp.

    Nadal studiuję, skończyłam jeden kierunek i zaczęłam drugi, cały czas
    staram się pogłębiać swoją wiedzę w różnych dziedzinach, ale teraz mam
    w CV 3-letnią "dziurę" w moim i tak bardzo skromnym doświadczeniu.
    Obawiam się, że może to wpływać niekorzystnie na mój wizerunek u
    przyszłego pracodawcy, tym bardziej, że mam już 26 lat, a od roku
    wszystkie firmy do których wysyłam dokumenty grzecznie mi dziękują -
    nawet nie zapraszają na rozmowę kwalifikacyjną :(

    Może macie jakieś sugestie, jak wiarygodnie przedstawić siebie w
    lepszym świetle (w CV - gdyż w LM można to opisać), ponieważ w
    aktualnej sytuacji wychodzi na to, że posiadam sporo różnych
    umiejętności, których znajomość (np. obsługa Excela) mogą potwierdzić
    co najwyżej prace wykonane w ramach ćwiczeń na studiach, a czasami
    nawet nic.

    Myślałam o tym, aby całkowicie usunąć informacje o doświadczeniu, ale
    to chyba jeszcze gorszy pomysł.

    Co radzicie? Z góry dziękuję za wszystkie opinie.

    Pozdrawiam,
    Eliza

  • 2. Data: 2004-08-10 11:34:30
    Temat: Re: Co zrobić z "dziurą" w doświadczeniu?
    Od: "fot" <n...@w...pl>

    > Myślałam o tym, aby całkowicie usunąć informacje o doświadczeniu, ale
    > to chyba jeszcze gorszy pomysł.
    >
    > Co radzicie? Z góry dziękuję za wszystkie opinie.

    ja bym przygotowal ze 2-4 wersji cv z nieco roznymi wlasnie informacjami i
    do tego sprofilowane pod rozne profile firm

    jesli rzeczywiscie ktorys z elementow robi zle wrazenie, a dokladnie nie
    wiadomo ktory, to w ten sposob przynajmniej czesc osob zobaczy to dobre cv

    mozna tez pokazac cv znaomym i zapytac co o nim sadza - zawsze co dwie glowy
    to nie jedna

  • 3. Data: 2004-08-10 16:18:15
    Od: "Storm" <tmpstorm[spamkonto]@o2.pl>

    [cut]

    Wydaje mi sie, ze popelniasz standardowy blad polegajacy na braku precyzji co do
    oferowanych przez ciebie umiejetnosci. Najlepsze cv to takie, które
    jednoznacznie wskazuje droge, ktora zmierzasz i okresla czynnosci, ktore chcesz
    zaoferowac przyszlemu pracodawcy. Dokladnie sprecyzuj co chcesz robic i co
    zrobilas do tej pory by to osiagnac. Faktycznie kilka miesiecy doswiadczenia
    przy 26 latach to niewiele, ale najwazniejsze zebys byla gotowa obronic wlasne
    umiejetnosci gdy nadejdzie czas konfrontacji (rozmowa kwalifikacyjna).
    Pracodawce tak naprawde nie interesuje ilosc szkol, ktore skonczylas czy liczbe
    dyplomow jaka posiadasz w swojej szufladzie -> jedynym kryterium jest to ile
    bedzie mogl dzieki tobie zarobic i jakie umiejetnosci, ktore posiadasz bedzie
    mogl wykorzytstac. Pamietaj o tym piszac CV - oferujesz produkt, ktorym sa twoje
    umiejetnosci i wiedza.

    Zycze powodzenia

    --
    Pozdrowienia

    *********
    Aplikacje dla firm * Strony WWW * Outsourcing IT
    Zapraszam na: www.stormcrypt.pl

    *********

  • 4. Data: 2004-08-10 19:48:49
    Temat: Re: Co zrobić z
    Od: "robert agner" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Eliza <e...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    > nawet nic.
    >
    > Myślałam o tym, aby całkowicie usunąć informacje o doświadczeniu, ale

    napisz że jesteś specjalistą d/s prasy, kontynuującym edukację na 2
    kierunkach studiów:)
    Co do umiejętności obsługi excela to jesteś w wysoko wyspecjalizowanej grupie
    osób niezbędnych w każdej firmie :)
    Stary to potrafi teraz każdy, CV bez doświadczenia w pracy to można sobie do
    kosza wywalić. Znajdź jakąkolwiek robotę w branży i powoli do góry. To moja
    rada.
    RA