PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca po szkole prywatnej

  • 21. Data: 2006-03-12 19:07:04
    Temat: Re: Praca po szkole prywatnej
    Od: jerry <...@x...pl>

    > A jak z "informatykiem" po śląskim SWSI czy WSTI? Kim on będzie skoro
    > informatyk po UŚ ma ciężko załapać się do szkoły?

    Dlaczego? Dlatego, że jest jedna zasadnicza różnica w studiowaniu na
    tych uczelniach:
    - państwowa: uczysz się to studiujesz;
    - prywatna: płacisz to studiujesz, uczysz się przy okazji,

    Ci absolwenci prywatnych uczelni, którzy wykorzystali okazję znajdują
    świetną pracę i nie muszą udowadniać po grupach dyskusyjnych, że są
    dobrzy. Zrobili to raz - udowodnili to swojemu pierwszemu pracodawcy.
    Moja żona skończyła prywatną uczelnię. Na szczęście należy do tych osób,
    którzy nie tylko płacily za egzaminy - ale także zdawały je. Dzięki temu
    nic nikomu udowadniać już nie musi.

    Największy krzyk podnoszą zazwyczaj ci, którzy mimo fortuny wydanej na
    studiowanie przekonują się, że IQ kupić się nie da.

    > To w takim razie dlaczego często ludzie wydają ostatnie pieniądze na
    > prywatne szkoły?

    Jeżeli wydają na szkołę - są głupcami. Jeżeli wydają na naukę - są
    inwestorami.

    Kwestia podejścia.

  • 22. Data: 2006-03-12 19:42:46
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Użytkownik "jerry" <...@x...pl> napisał

    > Ci absolwenci prywatnych uczelni, którzy wykorzystali okazję znajdują
    > świetną pracę i nie muszą udowadniać po grupach dyskusyjnych, że są
    > dobrzy.

    Hmm dziwne, bo pare dni temu sam udowadniales "wartosc" studentow z
    Wrocławia.

  • 23. Data: 2006-03-12 20:06:35
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Muchomor napisał(a):
    > Porządne firmy; u których najniższa stawka to średnia krajowa (jak
    > Motorola np.) w życiu nie beda sie sugerowac ukonczona szkola ani kierunkiem
    > przy ocenie wartosci kandydata.

    Różnie to bywa. Ja pamiętam taki epizod z pracy w najemnej rekrutacji -
    rekrutacja (head hunting) project managera. Polska filia francuskiej
    firmy. Kandydat miał stawiać fabryki pod klucz w calej Europie. Pierwsze
    i w zasadzie dyskwalifikujące kryterium - ukończenie jednej z kilku
    określonych przez klienta uczelni wyższej.

    pozdr.
    m.

  • 24. Data: 2006-03-12 20:09:19
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Maciek Sobczyk napisał(a):
> [...]
    > i w zasadzie dyskwalifikujące kryterium - ukończenie jednej z kilku
    > określonych przez klienta uczelni wyższej.
    I dla równowagi - rozmowa z szefem customer service jednego z
    największych w Polsce i na świecie koncernów produkujących słodycze -
    uczelnia, wydział i kierunek bez znaczenia - liczy się sposób myslenia i
    charakter kandydata. W ten sposób w dziale ściśle związanym z logistyką
    pracowali absolwenci polonistyki i się sprawdzali.

    pozdr.
    m.

  • 25. Data: 2006-03-12 20:35:37
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> wrote in
    message news:dv1qaf$o5t$1@news.dialog.net.pl...

    > nie żąrtujcie, programistą może zostać fizyk,
    > ale nie humanista,
    W firmie gdzie kiedys pracowalem byl programista po ogrodnictwie na AR w
    Krakowie, ale ten to byl czlowiek renesansu. Dzis jest kierownikiem hostelu
    w jakiejs dziurze w gorach w Szkocji. Jeden moj kolega, polonista po UAM tez
    swego czasu pracowal jako programista.
    Mysle, ze w kazdej firmie znajda sie tacy "nietypowi" ludzie.

    pzdr
    Muchomor

  • 26. Data: 2006-03-12 20:42:45
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Radek napisal:
    >Witam
    >
    >Jaką szansę na zdobycie pracy mają absolwencji szkół prywatnych? Tak
    >logicznie rozumując skoro po socjologii na UŚ ciężko o pracę osoba po
    >prywatnej szkole na tym kierunku chyba będzie musiała wyjechać do UK i
    >pracować jako opiekunka do dzieci (pod warunkiem że dobrze zna angielski co
    >wątpliwe).
    >
    >A jak z "informatykiem" po śląskim SWSI czy WSTI? Kim on będzie skoro
    >informatyk po UŚ ma ciężko załapać się do szkoły?
    >
    >To w takim razie dlaczego często ludzie wydają ostatnie pieniądze na
    >prywatne szkoły?

    Pomijajac nielicznie dobre prywatne szkoly, na ktore ludzie wydaja pieniadze
    wierzac, ze zdobeda lepsza wiedze i kwalifikacje niz w panstwowych, chodzi o
    tytul magistra. Wymaganie wyzszego wyksztalcenia to popularny punkt w
    ogloszeniach o prace i nie majac mgr nie ma co aplikowac, podczas gdy majac
    nawet slabego mgr mozna juz probowac. Jest to wiec inwestycja w tytul, dla
    wielu osob bardziej oplacalna z ich punktu widzenia niz zdobywanie tytulu na
    uczelni panstwowej - gdzie albo nie moga sie dostac/utrzymac ze wzgledu na
    wyzszy poziom, albo gdzie sa za wysokie koszty zycia (jest duzy wybor uczelni
    prywatnych w mniejszych miejscowosciach, panstwowe zwykle sa w duzych
    miastach), albo - gdzie nie mieliby tyle czasu na rownolegle zarobkowanie czy
    zajmowanie sie czym innym.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 27. Data: 2006-03-12 20:42:53
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "jerry" <...@x...pl> wrote in message news:dv1nb3$lcc$1@news.interia.pl...

    > Ani szkoła ani KIERUNEK nie ma znaczenia. Ciekawy pogląd. Zastanawiam się
    > jednak, dlaczego np. w Motoroli więcej jest absolwentów AGH, niż tych po
    > łódzkiej filmówce...
    Mocno chybiony przyklad. Ale odpowiadajac - pewnie dlatego, ze absolwenci
    filmowki stosunkowo rzadko skladaja podania do pracy jako programista.
    Natomiast sadze, ze absolwent inzynierii ladowej po UMCS (strzelam - pewnie
    nie ma takiego kierunku) zostalby zaproszony na rozmowe/test.

    pzdr
    Muchomor

  • 28. Data: 2006-03-12 21:03:31
    Od: Adam <a...@m...w.stopce>

    > Tak i iśc na zaoczne a potem mieć mało warty dyplom bo zaoczne zawsze mają
    > niższy poziom.

    Jestem po dziennych, ale rodzenstwo i wielu znajomych po zaocznych. I
    nie mozna generalizowac ze zaoczne to beee... Byc moze wiele osob
    traktuje zaoczne jako droge ku papierowemu dyplomowi, ale kilka osob
    taki sposob nauki potraktowalo jako sposob na jednoczesne intensywne
    doskonalenie zawodowe. Tylko ze to bylo zalozenie towarzyszace od
    poczatku ich kariery a nie przypadek.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2006-03-12 21:07:30
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

    > miastach), albo - gdzie nie mieliby tyle czasu na rownolegle zarobkowanie
    > czy
    > zajmowanie sie czym innym.

    A jeśli właśnie to? To co lepiej robić? Więcej pracować i uczyć się w
    prywatnej; czy pracować mało a uczyć się na dziennych w państwowej?

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2006-03-12 21:14:27
    Od: jerry <...@x...pl>

    > Mocno chybiony przyklad.

    Podobnie jak Twój pogląd. Uczelnia i kierunek ma piorytetowe znaczenie
    dla ludzi z HR przy wyborze kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej na
    stanowiska techniczne. Co więcej - w wielu ogłoszeniach firmy podają
    preferowane uczelnie i kierunki. Doprawdy nigdy nie doczytałem się tam
    ...UMCS - dobrze przepisałem?

    > Natomiast sadze, ze absolwent inzynierii ladowej po UMCS (strzelam - pewnie
    > nie ma takiego kierunku) zostalby zaproszony na rozmowe/test.

    W pewnym momencie i przy okreslonych okolicznościach z pewnością masz racje.

    Natomiast nowinki o ogrodnikach informatykach, polonistach informatykach
    nie służą udowodnieniu tezy, że kierunek i uczelnia nie mają znaczenia
    przy wyborze kandydata na stanowisko techniczne - produkcyjne w firmie.
    Ten polonista, ogrodnik, czy też akrobata z miejscowego cyrku w pewnym
    momencie swojej pracy zawodowej przekona się, że ma braki w
    wykształceniu, które musi nadrobić.
    Ja także znam język polski - ale czy to czyni mnie odpowiednim
    kandydatem na poloniste w szkole podstawowej?