PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i zycie w anglii - opinia

  • 1. Data: 2004-05-18 09:28:34
    Temat: Praca i zycie w anglii - opinia
    Od: "kriss" <k...@p...onet.pl>

    Jestem tam juz od prawie roku. Moje spostrzezenia:

    1. Nawet z "jezykiem" czasami jest ciezko o prace. A czasami bez mozna miec
    ekstra robote. Duzo zalezy od szczescia.
    2. Pelno jest oszostow, ktorzy "pomagaja" w znalezieniu pracy i taniej
    kwatery - to sciema.
    3. Im mniej znasz polakow tym lepiej, zadko kiedy pomoga
    4. Zdaleka od arabow, to klamcy i sk..... cygani tez
    5. Praca na budowie, tak ale u angoli. Pracowalem. Placa i sa ok. U polakow
    jestes niewolnikiem i zarabiasz gowno.
    6. Wiele osob sprzata puby i resteuracje, dobra praca napoczatek.
    7 .....

    Jak ktos ma pytania to postaram sie odpowiedziec

    Pzdr
    Kriss

  • 2. Data: 2004-05-18 14:55:48
    Temat: Re: Praca i zycie w anglii - opinia
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Tue, 18 May 2004 11:28:34 +0200, kriss wrote:

    > Jestem tam juz od prawie roku. Moje spostrzezenia:

    A teraz jesteś w PL na urlopie.. ?

    --
    Pozdrawia m.

  • 3. Data: 2004-05-18 15:47:16
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    misman <m...@r...NIESPAM.pl> wrote in news:

    > A teraz jesteś w PL na urlopie.. ?

    Wychodzi "net.uk" na koncu jego domeny dla Twojej wiadomosci. Dwa wczesniej
    po0-0.london-bar1.ja.net

    /silver

  • 4. Data: 2004-05-18 16:06:21
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Tue, 18 May 2004 17:47:16 +0200, /silver wrote:

    > Wychodzi "net.uk" na koncu jego domeny dla Twojej wiadomosci. Dwa wczesniej
    > po0-0.london-bar1.ja.net

    Ok, nie sprawdziłem wcześniej, mój błąd ;)

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2004-05-18 16:21:46
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-18 11:28, osoba przedstawiająca się jako "kriss" napisała
    co następuje:

    > Jak ktos ma pytania to postaram sie odpowiedziec

    To że za granicą Polacy są najgorszymi wrogami Polaków to smutny fakt
    niestety.
    Ciekawią mnie koszty życia - mieszkanie, jedzonko. Piwo słyszałem
    diabelnie drogie jest. Czy człowiek przyjezdny, który znajdzie na
    początek średniopłatną pracę (aha, jaka to średniopłatna?) jest w stanie
    coś odłożyć żyjąc na normalnym poziomie czy też trzeba już lepiej płatną
    (aha, jaka to lepiej płatna?). Za normalne warunki uważam coś więcej niż
    hamburger na dzień i ławka w parku ;)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 6. Data: 2004-05-18 16:29:58
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    a ja się dołączę do powyższych pytań - czy stawki jakie są u nas podawane w
    różnych ogłoszeniach - np. przy pracach tzw. prostych lub fizycznych (owoce,
    magazyny itp) w wysokości 4,5 funta/h - 7 ft/h lub 350-450 ft tygodniowo są
    prawdziwe? jak wygląda sprawa płacy brutto/netto (np przy płacy w tej
    wysokości)? i np. co się uda zrobić w Londynie przy zarobkach np. 300
    ft/tydzień ?

    pozdr
    gromax

  • 7. Data: 2004-05-18 20:07:02
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in news:

    > Ciekawią mnie koszty ?ycia - mieszkanie, jedzonko. Piwo s?ysza?em
    > diabelnie drogie jest. Czy cz?owiek przyjezdny, który znajdzie na
    > początek średniop?atną prac? (aha, jaka to średniop?atna?) jest w
    > stanie coś od?o?y? ?yjąc na normalnym poziomie czy te? trzeba ju?
    > lepiej p?atną (aha, jaka to lepiej p?atna?). Za normalne warunki
    > uwa?am coś wi?cej ni? hamburger na dzie? i ?awka w parku ;)

    To moge wypowiedziec sie w kwestii Szwecji. Artykuly spozywcze
    wszelkiego rodzaju moga przyprawic o zawrot glowy. Tylko to szybko moze
    sie wyrownac, a dlaczego? Bo mozna znalezc artykuly przemyslowe, ktore
    sa o 30% i wiecej tansze niz u nas. Jeden wiekszy zakup i mozna byc
    szczesliwym przez caly miesiac. Zakladajac, ze u nas ubrania nadal mamy
    2 kategorii, to tam mozna znalezc wszystko to co w Europie a nawet
    wiecej.

    Zapomnialbym - paliwo tansze niz u nas - chociaz moglo sie to juz
    zmienic.

    Kolejna sprawa. Tak jak u wszystkich na polnocy, pobyt na lawce moze
    skonczyc sie w areszcie. Pilnuje sie tam porzadku i wcale sie nie
    dziwie, wrecz popieram. Finowie maja za to zasade wolnego wstepu na
    prywatne posesje. Mozna wiec zywic sie jagodami (Alandy nie). :P

    Kwatera. Tu ogladalem ciekawy odcinek Euromaxx o Niemcach, ktorzy
    wyjechali do Szwecji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Ta pierwsza
    prezentowala sie najlepiej, ale nie w tej materii. Ze wzgledu na koszty
    jak latwo sie domyslic. Ogolnie duzo jest takich programow, dziwie sie
    wiec ze pada az tyle pytan. Bliskosc natury oszalamia, proponuje tam
    skierowac swoje zainteresowanie.

    Piwo po szwedzku jest zamowic stosunkowo latwo. Dla osob mogacych
    pochwalic sie biegloscia w angielskim i niemieckim prosta droga.
    Bardziej podobny temu drugiem, wymowa mocno rozni sie od pisma.

    Dogadac mozna sie po angielsku, nie ma zadnych problemow. Sam Sztokholm
    to dobry odpowiednik dla Nowego Jorku. Pelno ludzi z calego swiata,
    chodzi mi o wymieszanie kulturowe. Szok pewny.

    Na koniec jeszcze cos - cala produkcja sandalow ze Szwecji zostala
    przeniesiona do Polski, jak wiadomo meble Ikea rowniez w duzej mierze
    powstaja u nas. Dalej moge napisac, ze na grupie alt.pl.kanada mozna
    przeczytac kilka ciekawych rzeczy. W szczegolnie to dokad chce sie
    wyrwac przecietny mieszkaniec UK. :)

    Nie ma wiec raju obiecanego, chyba ze ten daleko za oceanem, albo
    jeszcze lepiej gdzies na koncu swiata.

    /silver

  • 8. Data: 2004-05-18 20:53:54
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Tue, 18 May 2004 18:21:46 +0200, gdy "Pe.Ka"
    <c...@t...cy> napisał:

    >Dnia 2004-05-18 11:28, osoba przedstawiająca się jako "kriss" napisała
    >co następuje:

    >To że za granicą Polacy są najgorszymi wrogami Polaków to smutny fakt
    >niestety.

    Z artykułu w Przeglądzie http://kiosk.onet.pl/1164445,1,3,239,druk.html

    "Powszechne jest też odsprzedawanie sobie za 5-10 funtów numerów
    telefonów."

    "Szacuje się, że po 1 maja do Wielkiej Brytanii wyjechało około 14 tys.
    Polaków. Około 8 tys. już wróciło do kraju. Nie udało im się znaleźć
    pracy, która miała na nich czekać."

    Robert

  • 9. Data: 2004-05-19 00:24:25
    Od: Seven <7...@N...gazeta.pl>

    "/silver" <f...@u...cy> wrote in

    > Finowie maja za to zasade wolnego wstepu na
    > prywatne posesje. Mozna wiec zywic sie jagodami

    A jeszcze lepiej odrazu KOTLETAMI jak sie siegnie przez okno do czyjejs
    kuchni :)

    > wymowa mocno rozni sie od pisma

    Szedzki rozni sie wymowa od pisma? Ale CZY SA REGULY W WYMOWIE (jak w
    j.francuskim) czy calkowita "dowolnosc" i dla kazdego slowa osobno trzeba sie
    uczyc wymowy (jak w j.angielskim)?

    --------
    7t

  • 10. Data: 2004-05-19 05:57:30
    Od: "Grzegorz" <z...@g...pl>

    > Jak ktos ma pytania to postaram sie odpowiedziec
    >
    > Pzdr
    > Kriss

    Ja mam pytanie jako student czy warto wyjechac na okres wakacji do Londynu,
    czy trudno znalezs jakas prace i jakie jest przecietne wynagrodzenie. A i
    lepiej jest szukac pracy na czarno czy legalnie?