PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i zycie w anglii - opinia

  • 11. Data: 2004-05-26 21:52:14
    Temat: Re: Praca i zycie w anglii - opinia
    Od: User <t...@w...niezly.as>

    Pe.Ka wrote:

    > Dnia 2004-05-18 11:28, osoba przedstawiająca się jako "kriss" napisała
    > co następuje:

    > To że za granicą Polacy są najgorszymi wrogami Polaków to smutny fakt
    > niestety.
    > Ciekawią mnie koszty życia - mieszkanie, jedzonko. Piwo słyszałem
    > diabelnie drogie jest.

    Oxford (60 mil od Londynu) - 40-50f/tygodniowo pokoj 1 osobowy.
    Piwo Stella 0,5l 1funt jak kupisz np. 6-cio pak albo i wiecej.

    > Czy człowiek przyjezdny, który znajdzie na
    > początek średniopłatną pracę (aha, jaka to średniopłatna?) jest w stanie
    > coś odłożyć żyjąc na normalnym poziomie czy też trzeba już lepiej płatną
    > (aha, jaka to lepiej płatna?). Za normalne warunki uważam coś więcej niż
    > hamburger na dzień i ławka w parku ;)
    >
    > Pozdrawiam

    Srednio mozesz zarabiac jakies 4-4,5 f/godzina, na budowie jako labourer to
    z 5,5f/godzina czasem nawet 6f/godzina na reke juz, ale nie jest
    latwo/lekko. Ceny jedzenia, roznie. Duzo jest promocji typu Buy ONE get ONE
    Free itp. Jak zaradny jestes to 10f/tygodniowo na jedzenie wyciagniesz i
    nie bedziesz jadl byle czego.
    Przy London Road jak kupisz sobie rybe z frytkami (Posh & Fish - nazwa
    sklepiku) to najesz sie w 2 osoby, za 3,5 funciaka

    p.

  • 12. Data: 2004-05-26 21:57:09
    Od: User <t...@w...niezly.as>

    gromax wrote:

    > a ja się dołączę do powyższych pytań - czy stawki jakie są u nas podawane
    > w różnych ogłoszeniach - np. przy pracach tzw. prostych lub fizycznych
    > (owoce, magazyny itp) w wysokości 4,5 funta/h - 7 ft/h lub 350-450 ft
    > tygodniowo są prawdziwe?

    Na farmie przy zbieraniu truskawek jakies 4,3 funta/godzina. mieszkanie w
    przyczepie 20f/tydzien od osoby. warunki sa w miare da sie wyzyc te 3-4
    miechy. latwo nie jest.

    > jak wygląda sprawa płacy brutto/netto (np przy
    > płacy w tej wysokości)? i np. co się uda zrobić w Londynie przy zarobkach
    > np. 300 ft/tydzień ?

    W Londynie na tydzien tyle zarobic jest ciezko. Srednia cena pokoju w
    Londynie to 70 funtow ale szału nie ma, pewnie z jakimis pakistancami -
    badz ostrozny.
    Za 300 funtow mozesz kupic Opla Astre 93 rok w stanie lekko upadajacym ale
    na chodzie ze pojezdzisz troche.
    Buty NIKE ~50funtow
    Spodnie jeansy - ~15-20funtow
    Poza tym pelno promocji, obnizki czesto duze.

    take care