PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca i zycie w anglii - opinia › Re: Praca i zycie w anglii - opinia
    From: "/silver" <f...@u...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca i zycie w anglii - opinia
    Date: Tue, 18 May 2004 20:07:02 +0000 (UTC)

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in news:

    > Ciekawią mnie koszty ?ycia - mieszkanie, jedzonko. Piwo s?ysza?em
    > diabelnie drogie jest. Czy cz?owiek przyjezdny, który znajdzie na
    > początek średniop?atną prac? (aha, jaka to średniop?atna?) jest w
    > stanie coś od?o?y? ?yjąc na normalnym poziomie czy te? trzeba ju?
    > lepiej p?atną (aha, jaka to lepiej p?atna?). Za normalne warunki
    > uwa?am coś wi?cej ni? hamburger na dzie? i ?awka w parku ;)

    To moge wypowiedziec sie w kwestii Szwecji. Artykuly spozywcze
    wszelkiego rodzaju moga przyprawic o zawrot glowy. Tylko to szybko moze
    sie wyrownac, a dlaczego? Bo mozna znalezc artykuly przemyslowe, ktore
    sa o 30% i wiecej tansze niz u nas. Jeden wiekszy zakup i mozna byc
    szczesliwym przez caly miesiac. Zakladajac, ze u nas ubrania nadal mamy
    2 kategorii, to tam mozna znalezc wszystko to co w Europie a nawet
    wiecej.

    Zapomnialbym - paliwo tansze niz u nas - chociaz moglo sie to juz
    zmienic.

    Kolejna sprawa. Tak jak u wszystkich na polnocy, pobyt na lawce moze
    skonczyc sie w areszcie. Pilnuje sie tam porzadku i wcale sie nie
    dziwie, wrecz popieram. Finowie maja za to zasade wolnego wstepu na
    prywatne posesje. Mozna wiec zywic sie jagodami (Alandy nie). :P

    Kwatera. Tu ogladalem ciekawy odcinek Euromaxx o Niemcach, ktorzy
    wyjechali do Szwecji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Ta pierwsza
    prezentowala sie najlepiej, ale nie w tej materii. Ze wzgledu na koszty
    jak latwo sie domyslic. Ogolnie duzo jest takich programow, dziwie sie
    wiec ze pada az tyle pytan. Bliskosc natury oszalamia, proponuje tam
    skierowac swoje zainteresowanie.

    Piwo po szwedzku jest zamowic stosunkowo latwo. Dla osob mogacych
    pochwalic sie biegloscia w angielskim i niemieckim prosta droga.
    Bardziej podobny temu drugiem, wymowa mocno rozni sie od pisma.

    Dogadac mozna sie po angielsku, nie ma zadnych problemow. Sam Sztokholm
    to dobry odpowiednik dla Nowego Jorku. Pelno ludzi z calego swiata,
    chodzi mi o wymieszanie kulturowe. Szok pewny.

    Na koniec jeszcze cos - cala produkcja sandalow ze Szwecji zostala
    przeniesiona do Polski, jak wiadomo meble Ikea rowniez w duzej mierze
    powstaja u nas. Dalej moge napisac, ze na grupie alt.pl.kanada mozna
    przeczytac kilka ciekawych rzeczy. W szczegolnie to dokad chce sie
    wyrwac przecietny mieszkaniec UK. :)

    Nie ma wiec raju obiecanego, chyba ze ten daleko za oceanem, albo
    jeszcze lepiej gdzies na koncu swiata.

    /silver