PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego. › Re: Praca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego.
    From: motto <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego.
    Date: Wed, 03 Mar 2004 23:57:10 +0100

    miras w wiadomości <c25fnj$3lb$1@julia.coi.pw.edu.pl> napisał(a):

    > ok, skoro taka jest Twoja definicja programisty. ale to znaczy chyba ze
    > np. kilka procent to lekarze, a reszta to ludzie znajacy budowe ciala
    > jakiegos czlowieka? zaczynam sie bac :)
    Znam bardzo niewielu lekarzy z powołaniem, maiłem okazję pracować w
    pogotowiu ratunkowym i akurat na temat lekarzy mógłbym powiedzieć dużo, ale
    zdaje się nie o tym mówimy...

    > bo sa normalni. w kazdej profesji znajdzie sie ulamek maniakow
    Pomyliło Ci się słownictwo, pewnie geniusz (maniak jak wolisz), Peter Norton
    stworzył kiedyś Norton Commander'a... Jego idea doczekała się wielu
    naśladowców. Mam wymieniać dalej? Innej grupie maniaków zawdzięczasz PC i
    Aple w domu, innemu jądro systemu którego używasz.. Dalej...?

    > (nie uzywam tego w znaczeniu pejoratywnym)
    spróbował byś... :)

    > to jest zapewne te kilka procent, ktore uwazasz za programistow
    Nie, nie zawężam tak bardzo bo wtedy mówilibyśmy o promilach, nie
    procentach. Po prostu nie każdy może być każdym, a u nas kraju zapanowała
    ostatnio moda na programistów, informatyków etc. Dziś każdy gówniarz, który
    opanuje myszologię śmie nazywać się informatykiem, każdy komu udało się
    złożyć PeCeta serwisanem i każdy kto nauczył się kilku instrukcji
    sterujących, słow kluczowych oraz deklaracji zmiennych programistą. Doszło
    do tego, że czasami wstydzę się przyznać do swojego zawodu, bo po prostu
    wstyd mi za tych wszystkich magików komputerowych.

    > ja do tego grona zaliczam o wiele wiecej osob i one sa normalne
    > (obracam sie w towarzystwie programistow/informatykow)
    Nie znam, ich więc nie mogę oceniać ich kompetencji. Lecz czytaj wyżej i sam
    oceń.

    > spokojnie, potrafie to zrozumiec. wiem, ze sa tacy ludzie.
    > ale jak juz wspomnialem nie jest to do konca normalne o czym najlepiej
    > swiadczy fakt, ze sam twierdzisz, ze takich jak Ty jest kilka procent.
    Tego dokładnie nikt nie wyliczył, to szacunkowe, bardzo szacunkowe dane.

    > (...) nie zniechecaj ludzi do programowania
    Jeśli chcą to robić *tylko* z pobudek finansowych niech sobie odpuszczą uda
    się tylko najlepszym, reszta zmarnuje czas i być może życie.

    > bo chyba nie powiesz mi, ze caly ten soft, ktory istnieje i dobrze dziala
    > zostal napisany przez kilka procent rasowych programistow.
    Nie będę tu pisał swojego zdania na temat softu Redmont czy Gdyni (Ci
    ostatni postawili sobie ostatnio ładny nowy biurowiec z marmurami i innymi
    takimi), bo to NTG. My rozmawiamy tu o programistach, nie prawda?
    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    "Rem tene, verba sequentur" Marcus Porcius Cato Maior Censorius