PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...

  • 61. Data: 2004-10-12 12:05:50
    Temat: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    Od: "Swingmaster" <c...@p...onet.pl>

    > Skąd wiesz, że jesteś dobry? Masz to na papierze z okrągłą pieczątką?
    > Na wolnym rynku pracy to tak się na szczęście dzieje, że nikogo nie
    > obchodzi co ty o sobie sądzisz.

    > Jakim prawem stawiasz jakieś wymagania obcemu facetowi. W dowodzie cie ma,
    > że musi ci dać robote? Komu ty dałeś robote?

    A jakim prawem o tym, czy jestem dobrym w IT czy nie, ma decydować banda
    inżynierów budowy maszyn, specjalistów z zakresu inżynierii materiałowej,
    elektryków, chemików... itp. plus matematyk w roli listka figowego ? Tylko
    dlatego , że sami mają papierek z okrągłą pieczątką? A póżniej wisi mi taki
    prawniczyna na GG i pyta jak skopiować freesco na flopa, podczas gdy ja przez
    trzy lata nie mogę znaleźć pracy. Żeby chociaż jakiś pracodawca pokazał mi, że
    się mylę, że nie wiem/umiem czegoś bardzo istotnego, a ten konkretny ludek z
    papierkiem jest bardziej ode mnie kumaty. Marzenia. Nawet jak już napiszę gdzieś
    (zazwyczaj na maxa) jakiś test, po czym mój potencjalny bezpośredni przełożony
    informuje, że jego decyzję o włączeniu mnie do danego przedsięwzięcia musi
    potwierdzić kierownictwo wyższego szczebla odpadam... Na szczęście tylko do
    czasu, gdy ktoś po przeczytaniu mojego CV krzyknął: "a to sku...i!" i teraz
    jesteśmy (z kumplami) na jak najlepszeej drodze do przepędzenia Prokomu i
    Co(sz)marchu z paru miejsc... warto było czekać te 36 miechów.

    Swingmaster

  • 62. Data: 2004-10-12 12:45:54
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Swingmaster" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2bcd.000001a6.416bc89d@newsgate.onet.pl...
> [...]
    Tylko
    > dlatego , że sami mają papierek z okrągłą pieczątką?

    A jakim prawem o tym, czy serek waniliowy Danone jest dobry czy nie, ma
    decydować banda klientów wśród, których są m.in. fachowcy IT, oraz
    inżynierowie budowy maszyn, specjaliści z zakresu inżynierii materiałowej,
    elektrycy, chemicy... itp. plus matematycy w roli listka figowego?
    Tylko dlatego, że zapłacą za niego swoimi pieniędzmi?

    vertret

  • 63. Data: 2004-10-12 12:56:10
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <ckgjln$dfo$1@news.onet.pl>, VERTRET wrote:
> [...]
    > elektrycy, chemicy... itp. plus matematycy w roli listka figowego?
    > Tylko dlatego, że zapłacą za niego swoimi pieniędzmi?

    Dobre :) Coś podobnego chciałem napisać :)
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 64. Data: 2004-10-12 13:30:17
    Temat: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <2...@n...onet.pl> "Swingmaster"
    <c...@p...onet.pl> writes:
> [...]

    >jesteśmy (z kumplami) na jak najlepszeej drodze do przepędzenia Prokomu i
    >Co(sz)marchu z paru miejsc... warto było czekać te 36 miechów.

    Ciezka artyleria ... Jesli sie uda to gratuluje. Chyba dotyczy to jakiejs
    marginalnej niszy rynkowej bo nie sadze zeby z glownych bastionow sie to
    udalo.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 65. Data: 2004-10-12 13:44:46
    Od: Piotr Dulik <p...@p...fm>

    Użytkownik tuvok napisał:

    > no to masz szczęśie i tyle

    O w mordę, chyba zacznę w totolotka grać skoro tak twierdzisz ;-)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 66. Data: 2004-10-12 14:08:37
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <c...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > jesteśmy (z kumplami) na jak najlepszeej drodze do przepędzenia Prokomu i

    "...a jak Bill Gates do mnie dzwoni, to mu mówię <<nie teraz ćwoku, jem
    obiad>> i Billy przeprasza i oddzwania później. Aaa, a kiedy ostatnio pływałem
    z Larrym Ellisonem, to mu powiedziałem, żeby swoje ciężko zarobione w Oracle
    pieniądze lepiej zaczął odkładać na starość niż wydawać na te snobistyczne regaty
    America's Cup, bo dwa-trzy lata i moja firma Oracle zgniecie w kosteczkę..."

    ...i w tym momencie Swingmastera obudziła pielęgniarka z kolejną, codzienną
    porcją środków psychotropowych...
    --
    Samotnik
    "Mnie takie zabawy nie bardzo interesują. Nie gustuje w penisach,

  • 67. Data: 2004-10-12 15:51:54
    Od: "Swingmaster" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > elektrycy, chemicy... itp. plus matematycy w roli listka figowego?
    > Tylko dlatego, że zapłacą za niego swoimi pieniędzmi?
    Rzecz w tym, że (primo) owa wspomniana przeze mnie banda (będę się trzymał
    tego określenia, w odniesieniu do konkretnych ludzi, których mam na myśli jest
    ono i tak zbyt delikatne) to nie są żadni klienci (moi, czy też mojego
    pracodawcy) lecz grupa pracowników naukowych prowadzących zajęcia dydaktyczne na
    kierunku ... nie Inżynieria Materiałowa, nie Elektrotechnika, nie Chemia
    Fizyczna tylko Informatyka na jednej z polskich uczelni, którzy będąc
    niewątpliwymi specjalistami z szeregu dziedzin b. luźno bądź wcale związanych z
    tą ostatnią są władni przyznać lub nie wspomniany przez Ciebie papier z
    pieczątką.Ta władza nie wynika zaś z zasad wolnego rynku (które wartościuję
    równie wysoko jak Ty), jej źrodłem są konkretne regulacje o charakterze
    administracyjnym.
    Skoro już o wolnym rynku (wolnym rynku a nie socjaliźmie z domieszką
    kapitalizmu) mowa to (secundo):
    Producent jogurcików i jemu podobni (o ile w managemencie nie zaczaił się jakiś
    zatwardziały marksista) doskonale zdaje sobie sprawę że jego klientów zupełnie
    nie obchodzi to jaką kupę szmalu zainwestował on w wychodowanie szczepu
    bakterii, dajmy na to faidanitis poslinis :D, które znajdują się w
    wyprodukowanym jogurciku. Klient podejmuje decyzję poprzez uszeregowanie .
    wartości pochodnych (derivative value*) produktu (w tym konkretnym wypadku
    smaku), z tej prostej przyczyny, że nawet obecnie modna w niektórych kręgach
    teoria tzw. wzorców morfogenentycznych nie pozwala ludzkiemu umysłowi na
    precyzyjne zrozumienie zależności (nie ma ona charakteru funkcyjnego ani nawet
    rozmytego) miedzy smakiem jogurciku a jego składem chemicznym czyli wartością
    wewnętrzną (intrinsic value). Jest to zachowanie zupełnie racjonalne.
    Czego zaś potrzebuje myślący racjonalnie pracodawca? Konkretnej wiedzy i
    umiejętności (co w tym wypadku stanowi wartość wewnętrzną), czy papierka z
    pieczątką (wartość pochodną) -- proces decyzyjny wykorzystuje informację o nieco
    innym charakterze niż w wypadku jogurcików ? Jeśli tych pierwszych, to lepiej
    niech je sprawdzi, bo może zdarzyć się, że do dajmy na to, Oraclem weźmie sobie
    kogoś kto wprawdzie dostał papierek, ale za wspólne z bandą celebrowanie
    przerwań BIOSu. I masz rację: zazwyczaj na tym nie straci: nie dlatego jednak,
    że jego pracownik ma papier, a raczej dlatego, ten w strachu przed blamażem
    podszkoli się bardzo szybko, często z wydatną pomocą tego co tego papieru nie
    dostał. Nie raz już takowym cwaniakom ratowałem tylec.

    Swingmaster

    P.S. Polecam bardzo ksiązkę:
    Ludwig von Mises - "Human Action. A Treatise on Economics" 3rd Revised Edition,
    Yale University Press, 1949. Reprint z Laissez Faire Books, do nabycia w
    Instytucie Liberalno-Konserwatywnym w Lublinie.

  • 68. Data: 2004-10-12 17:17:52
    Od: "Immona" <n...@p...pl>

    "Swingmaster" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    nieco
    > innym charakterze niż w wypadku jogurcików ? Jeśli tych pierwszych, to

    Papierka i umiejetnosci.
    Umiejetnosci, bo sa potrzebne.
    Papierka - bo swiadczy o pozadanych cechach osobowosciowych, takich jak
    wytrwalosc, ambicja, systematycznosc, zdolnosc do szybkiego opanowania nowej
    wiedzy itd.
    Gosc, ktory ma umiejetnosci i papierek przegrywa zwykle z tym, ktory ma same
    umiejetnosci. Ba, gosc, ktory ma sam papierek, moze wygrac z tym, ktory ma
    same umiejetnosci. Bo sie szybko nauczy i bedzie mial jedno i drugie. W
    wiekszosci branz tak sie mysli i nie jest to pozbawione sensu.

    I.

  • 69. Data: 2004-10-12 17:22:15
    Od: "Immona" <n...@p...pl>

    "Immona" <n...@p...pl> wrote in message

> [...]
    nowej
    > wiedzy itd.
    > Gosc, ktory ma umiejetnosci i papierek przegrywa

    wygrywa mialo byc oczywiscie :) sorry

  • 70. Data: 2004-10-12 19:16:00
    Od: "kazoo" <k...@k...pl>

    > ##CV## http://kch.spec.pl ##

    Z takim CV (tzn. doswiadczeniem) powinno byc latwo znalezc prace...

    pozdrawiam.kazoo