PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...

  • 51. Data: 2004-10-12 07:25:32
    Temat: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    Od: tuvok <t...@g...pl>

    VERTRET wrote:
    > Użytkownik "tuvok" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd wiesz, że jesteś dobry? Masz to na papierze z okrągłą pieczątką?
    > Na wolnym rynku pracy to tak się na szczęście dzieje, że nikogo nie
    > obchodzi co ty o sobie sądzisz.

    > Jakim prawem stawiasz jakieś wymagania obcemu facetowi. W dowodzie cie ma,
    > że musi ci dać robote? Komu ty dałeś robote?

    > Masz absolutną rację. Te wszystkie firmy powstały, aby sie mógł właściciel
    > dorobić. Jak rozumiem ty chciałeś zarobione pieniądza dać na Caristas?
    >
    > vertret

    denerwujesz mnie gościu
    nic o mnie nie wiesz i nie masz prawa mnie oceniać !
    Co do roboty - tak - dawałem komuś robotę. Ale niestety przez kretyńskie
    zasady nie mogłem długo kontynuować z pracownikiem współpracy, ponieważ
    nie było mnie stać na wszelkie konieczne opłaty ZUS'y itp. I to jest
    chore - prowadziłem działalnoć, ok, fajnie było, ale chcąc kogokolwiek
    zatrudnić musiałem na niego przynajmniej 1500 zł wydać a to i tak
    oferując mu niewielką kasę.
    Pytam się więc po co ta cała farsa z wysyłaniem dokukmentów, rozmowami
    kwalifikacyjnymi itp
    Przecież to wszystko to gówno !!!
    Bez znajomośi nie znajdzie się dobrej pracy - chyba że przy posiadaniu
    ogromnej ilości szczęścia -
    A co do przedmówcy - nie oceniaj mnie, bo mnie nie znasz !!!!!!!

    tuvok

  • 52. Data: 2004-10-12 08:00:11
    Od: Piotr Dulik <p...@p...fm>

    Użytkownik tuvok napisał:

    > Bez znajomośi nie znajdzie się dobrej pracy - chyba że przy posiadaniu
    > ogromnej ilości szczęścia

    Przesadzasz, ja zawsze znajdowałem pracę bez znajomości mimo że mieszkam
    w rejonie gdzie bezrobocie jest ogromne. A w jakiej branży/na jakim
    stanowisku szukasz pracy?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 53. Data: 2004-10-12 08:02:42
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <s...@b...hell.pl> "Artur R. Czechowski"
    <a...@h...pl> writes:
    >From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    >Subject: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    >Date: Mon, 11 Oct 2004 18:02:49 +0000 (UTC)
    >Gniazdka z zaznaczymi kolorkami gdzie co wetknąć, owszem, są. Wtyczek
    >jeszcze nie widziałem...

    Dlatego powinien sprawdzic jaki standard w danej lokalizacji przyjeto.
    Nalezy rowniez uwazac jaka wtyczke na jaki kabel zastosowac.

    >Nie zawsze się opłaca :)

    Jak masz wrocic i za darmo poprawic to lepiej kupic fabrycznie zacisnieta.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 54. Data: 2004-10-12 08:26:47
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke [Wroc]" <s...@u...skrzynka.net> napisał w
    wiadomości news:ckeq3v$oba$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam

    > Szukalem przez jakies 3 misiace

    Ja szukam dluzej...ok. pol roku

    > Ja odbylem 6 ale konkretnych, nie liczy sie ilosc a jakosc

    Rozmowy odbylam 3, w miare konkretne, bylam w blisko, ale niestety:(. Nie
    wiem tylko jak traktowac rozmowy przez telefon, ktorych bylo multum, bo w
    mojej branzy najczesciej ogloszenie jest postaci "firma zatrudni ksiegową,
    kadrową,itp nr telefonu, najczesciej komorka". Wtedy najczeszciej jak juz o
    wszystko wypytaja, mnie skasuja na jakas tam kwote, zwykle nienajnizsza,
    biora nr telefonu i mowia, ze zadzwonia:(

    > Znalazlem bez znajomosci, wlasiciwe to mialem 3 oferty do wyboru z 3
    roznych
    > miast + jeszcze dodatkowo w moim rodzinnym miescie, jedna zalatwiona przez
    > ojca, ale nie skorzystalem

    To masz szczescie. Nie wiem co to za miasta i skad jestes. Ja niestety nie
    jestem zbyt mobilna, mam zobowiązania na miejscu...I w przypadku wielu
    ofert, brakuje jakiegos sensownego polaczenia PKP lub PKS. Musialabym kupic
    samochod, a wtedy musialabym zarobic na tyle duzo, zeby mi starczylo na
    utrzymanie, na dojazd i zebym mogla odlozyc na jakies sprawne autko.:(
    A nawiasem mowiac tez mialam wczesniej fajna prace, tylko firma zostala
    zlikwidowana i nawet w swoim miescie.

    > Bo piszesz do zlych firm albo nie umiesz sie sprzedac, nieznam twojego CV
    > wiec trudno mowic,

    W niektorych przypadkach trudno znalezc dobre firmy, jesli w okolicy ich nie
    ma za wiele, a wiekszosc posad jest juz zajeta.

    > Oj, mozna, wiekszosc moich znajomych znalazla

    Tez uwazam ze mozna, tylko ze nie jest to łatwe, jezeli mieszka sie w
    strefie wysokiego bezrobocia i nie jest sie bardzo mobilnym.

> [...]
    cos
    > nietypowego, ze musze pogadac z ludzmi z nocnej zmiany czycos w tym stylu
    > zarabiam 2Xsrednia krajowa.
    > Trudno mowic cos jak sie nie zna CV, chce jedynie napiosac ze mozna
    znalezc
    > robote bez znajomosci.
    > Sa niestety pewne warunki ktore trzeba spelnic, np. mobilnosc, i sorry
    albo
    > ruszasz dupe i masz dobra robote, albo siedzisz u siebie i harujesz za
    > grosze.
    > Tych przykladow jest wiele innych, ludzie sa zbyt wygodni.

    Z tym wygodnictwem to juz lekka przesada, trudno, zebym dojezdzala z
    Zielonej Gory do Wroclawia czy Poznania codziennie. A na stale przeniesc sie
    z pewnych wzgledow nie moge...

    > Pozatym po co odpisujesz na wszelkie oferty, wybieraj te lepsze, ktore ci
    > odpowiadaja.
    > Jaki masz zawod, i co to znaczy ze jestes calkiem dobry?

    Radzisz koledze by wybieral tylko te lepsze oferty, a co ma zrobic jesli w
    jego sytuacja jest podobna do mojej i mozna mowic o radosci, jesli w ogole
    jest gdzie wyslac oferte i z koniecznosci szuka pracy niekoniecznie w swoim
    zawodzie. Ja mam wyksztalcenie wyzsze matematyczne, pracowalam w dwoch
    zawodach, programista w malej firmie informatycznej( nie znam, jakis
    wielkich technologii, ktorych teraz wymagaja, nie jestem tez sprzetowcem) i
    ksiegowa w biurze rachunkowym i jest jeszcze pare innych rzeczy ktore
    moglabym robic.

    > Pozdrawiam
    > Lukasz

    Pozdrawiam Gosia
    Ps. Nie oceniaj ludzi, ktroych sytuacji nie znasz

  • 55. Data: 2004-10-12 08:43:18
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    > denerwujesz mnie gościu
    > nic o mnie nie wiesz i nie masz prawa mnie oceniać !

    Po pierwsze to tnij cytaty.
    Po drugie to nie ja ciebie oceniam, ale ty wszystkich.
    To ty oceniasz działania nieznanych ci ludzi, którzy zastanawiali się, czy
    cie potrzebują.
    Dajesz im tylko dwie mozliości, albo cie zatrudnią, albo ich zwyzywasz, że
    nie maja pojęcia co robią. Masz pretensje do świata, że nie klęczy przed
    tobą.
    Jedyne do czego mamy prawo to jest śmierć. Wszystko inne musimy sobie sami
    wywalczyć.
    Będzie ci dużo łatwiej jak sobie na początek zdasz z tego sprawę a potem
    pozwolisz, że o swoich pieniądasz będą inni sami decydowali, podobnie jak
    ty chcesz sam decydować o swoich.

    vertret

  • 56. Data: 2004-10-12 10:03:56
    Od: tuvok <t...@g...pl>

    Użytkownik Piotr Dulik napisał:

    > Przesadzasz, ja zawsze znajdowałem pracę bez znajomości mimo że mieszkam
    > w rejonie gdzie bezrobocie jest ogromne.

    no to masz szczęśie i tyle

    tuvok

  • 57. Data: 2004-10-12 10:05:32
    Od: tuvok <t...@g...pl>

    nikogo nie oceniam, stwierdzam fakt niezbity i potwoerdzony przykladami.
    A TY po raz kolejny oceniasz mnie nie mając pojęcia o moim życiu!!!

  • 58. Data: 2004-10-12 10:50:58
    Od: Py Ky <p...@w...pl>

    tuvok wrote:

    > nikogo nie oceniam, stwierdzam fakt niezbity i potwoerdzony przykladami.
    > A TY po raz kolejny oceniasz mnie nie mając pojęcia o moim życiu!!!

    A to nie ty pare postow wyzej napisales cos o dorobkiewiczach i
    sk...synach? To nie jest ocena?
    Rozumiem ze obskoczyles wszystkich pracodawcow w Polsce i stad twoje
    wnioski? A nie przyszlo do glowy, ze nie dostales pracy bo byli lepsi
    kandydaci od ciebie? Ale przeciez latwiej napisac, ze to pewnie sciema
    byla i prace dostal ktos po znajomosci, nie?

    P. Kreglicki

  • 59. Data: 2004-10-12 11:42:19
    Od: tuvok <t...@n...go2.pl>

    Ale przeciez latwiej napisac, ze to pewnie sciema
    > byla i prace dostal ktos po znajomosci, nie?
    >
    > P. Kreglicki
    Dowiedziaem się np. że ja nie jestem odpowiedni mimo praktyki i
    kwalifikacji (potwierdzonej na rozmowie) - a kuzyn czy syn przyjeciela
    kierownika jest wlaściwy na to stanowisko
    Mam podać nazwiska i nazwę firmy ???

    Tuvok

  • 60. Data: 2004-10-12 11:50:35
    Od: Py Ky <p...@w...pl>

    tuvok wrote:

    > Dowiedziaem się np. że ja nie jestem odpowiedni mimo praktyki i
    > kwalifikacji (potwierdzonej na rozmowie) - a kuzyn czy syn przyjeciela
    > kierownika jest wlaściwy na to stanowisko
    > Mam podać nazwiska i nazwę firmy ???

    Nie, nikt nie neguje ze takie sytuacje sie zdarzaja. Tylko czy tak bylo
    na tych wszystkich ponad 20 rozmowach, ktore odbyles?? Z twoich
    wypowiedzi wynika ze, twoim zdaniem wszystkie firmy w ten sposob
    dzialaja. Natomiast ja smiem watpic i tyle.

    P. Kreglicki