PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca W TESCO cd dalszy

  • 21. Data: 2003-11-11 19:13:45
    Temat: Re: Praca W ... cd dalszy
    Od: "MERA" <m...@c...pl>

    Mnie tylko chodziło o prace w godziwych warónkach, bez szykan, strachu itp.
    Nie boje sie cieżkiej pracy, wiele przeszedłem, ale praca w TESCo nauczyła
    mnie, że wcale nie jest zaszczytem byc kierownikem, czy też zastepca, to
    wielka obelga i wyzysk. Chiałe pracować nawet jako zwykły pracownik, nie
    dano mi szansy, chiano mnie zmusic do ponad ludzkiego wysiłku z spaniem po 6
    cz tez 7 godzin, bez odpoczynku. To jest gorsze nisz obuz koncentracyjny, bo
    tam ludzie cieżko pracowali 12 godzin i niedziele mieli wolne, bo i niemiec
    tez chiał odpocząć, a ja, bez dnia wolnego i pilnowano mnie abym po 19
    godzinach przypadkiem nie poszedł do domu,
    chęć pracy i trudne warunki zmuszaja do podjecia takie czy tez innej
    pracy, ale zrobiłem cos co mało kto by sie na to zdobył "żóciłem papierami w
    twarz kierowniczki i powiedziałem że zapierdalac po 18 godzin nie będe i
    powiedziałem, że może teraz pisac dowoli notatki karne na mnie" nie wymusiła
    juz na mnie 10 godzin pracy

  • 22. Data: 2003-11-11 20:39:47
    Od: "MERA" <m...@c...pl>

    Nie pisałem, że nie jestem patryjotą, a co ma to wspólnego z praca????

  • 23. Data: 2003-11-11 21:10:53
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MERA" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Mnie tylko chodziło o prace w godziwych warónkach, bez szykan, strachu
    itp.
    > Nie boje sie cieżkiej pracy, wiele przeszedłem, ale praca w TESCo nauczyła
    [...]

    Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Niepodległości. Kochaj swoją Ojczyznę
    tak jak ona kocha Ciebie.Dbaj o nią tak, jak ona dba o Ciebie. I chroń ją
    tak, jak ona chroni Ciebie.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 24. Data: 2003-11-11 21:28:03
    Od: Agnieszka <a...@b...com.pl>

    "Nina M. Miller" napisał(a):

    > tutaj kazdy chyba zdaje sobie sprawde z tego, ze ciezko.
    > to raczej nie podlega dyskusji. bezrobocie w Polsce jest jakie jest i
    > tyle. ALE. to duze bezrobocie nie jest usprawiedliwieniem na wszystkie
    > niepowodzenia zyciowe!!!

    to od kiedy w usa mieszkasz? od 1998 ?
    latwo sie pisze z daleka... w polsce jest ciezko i jest duze bezrobocie
    i ludzie sobie nie radza z nowa rzeczywistoscia,
    i nadal panuje wszech-obecne twierdzenie, ze _MI POLAKOWI_ nalezy sie
    wszystko ale jest zle bo bezrobocie etc...

    ale tak naprawde to kwesta podejscia spolecznego.. wyedukowania
    i "odnalezienia sie w kapitalizmie"... ale przede wszystkim
    POLITYKI uprawianej przez naszych rzadzacych!

    pokaz mi choc jeden przyklad tworzenia nowych miejsc pracy
    ile zakladow zostalo sprzedanych za grosze.. ile upadlo
    bo mimo ze mialy perspektywy (zamowienia) nie dano im kredytow,
    pokaz mi choc trzy produkty polskie ktore sie przebily na swiecie?!
    (wodka i szynka w usa ;) co jeszcze?!

    ale w przyszlym budzecie kasuje sie wydatki socjalne bo przeciez
    te 3 miliony bezrobotnych i ich dzieci i rodziny sie jakos same wyzywi ;)
    jak w usa nie!?

    a moze by ich tak wszystkich tych bezrobotnych wyslac na wojne do iraku?
    czy innego afganistanu ?

    > ja jeszcze pracujac w Polsce wolalam zasuwac na czarno i z wlasnych
    > odlozonych pieniedzy finansowac sobie prywatna opieke zdrowotna, niz
    > bulic kazdego miesiaca jakies astronomiczne kwoty na ZUS a w razie
    > chorobska i tak G. za to miec i wkonsekwencji byc zmuszonym do dawania
    > w lape za byle wizyte u specjalisty czy jakies badania typu PET scan.

    ALE KIEDY TO BYLO?
    5 lat temu ?

    szkoda, ze tak latwo sie krytykuje z daleka....

    tesco czy inne mcdonaldy co placa tyle (cytat: "za malo zeby zyc za duzo zeby
    zdechnac")..
    korzystaja z tragedii polskiego rynku pracy
    "nie podoba sie to wynocha" jest dziesiatki ludzi na twoje miejsce..

    kryzys gospodarczy za pasem... ludzie na ulice wychodza (strajki)..
    czy jest jeszcze szansa, zeby polska wstala i "ci co do rzadow sie
    dobiora zrozumieja ze najwazniejsze jest tworzenie produktow, nowych,
    innowacyjnych, tworzenienie miejsc pracy, odbudowanie przemyslu
    da polsce druga szanse...

    a w miedzy czasie.. trzymajcie sie ludzie!

    i nie bedzie lepiej bo polska jest narodem wybranym..
    a moze byc lepiej, ze polacy naucza sie korzystac z wlasnych bledow...

    pozdrawiam
    Agnieszka

  • 25. Data: 2003-11-11 21:28:47
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "andrzej" <b...@o...pl> wrote in message

    > Ja dokładnie rozumiem i znam takie problemy, ale nigdy nie rozumiem
    takiego (sorry Nina) "babskiego"
> [...]
    > Nie przyleciałeś wczoraj z Marsa, lecz żyjesz tu już troche, więc z
    pewnościa z grubsza wiesz co
    > trzeba z robić, aby rozwiązac swoje problemy. Więc to po prostu zrób!
    > Nie chcesz być dyrektorem banku?
    > Bardzo proszę. Możesz być w tym banku zwykłym urzednikiem.
    > Garnitur cie gryzie? Wyslij podanie, że chcesz za portiera.
    > Nocki ci nie pasują? Idz sprzątać.
    > Mało płacą? Wrócić na początek tej listy, albo jedz w świat sprzątać.
    > Nie znasz języka? Daj znać skąd jesteś to znajde ci szkoły językowe.
    > Jeszcze jakies problemy? Pytaj śmiało. Wszyscy ci tu pomogą,

    Z tego co tu napisales wnosze, ze nie jest prawda, ze "wiesz jakie to
    problemy". Sam nie masz pojecia na jakim swiecie zyjesz:
    - nie wystarczy lubic garnitur by byc urzednikiem w banku
    - sprzatanie coraz czesciej odbywa sie w nocy
    - no i nie napisales jak wrocic na poczatek listy, tzn. jak zostac
    dyrektorem banku.

    Ja rozumiem, ze nie ma co wpsolczuc leniom i obibokom, ale zapewniam Cie, ze
    nie wszyscy bezrobotni to lenie i niewszyscy ciezko pracujacy za drobne
    pieniadze to obiboki (nie zdziwilbym sie gdyby odsetek obibokow wzrastal ze
    srednia placa). I nie wszyscy sa tak wyposazeni w intelekt by pracowac w
    trudnych profesjach, pomysl kiedys o tym.

  • 26. Data: 2003-11-11 22:24:17
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    > Nie pisałem, że nie jestem patryjotą, a co ma to wspólnego z praca????

    Ma. Państwo w którym są "równi" i 'równiejsi" wobec prawa, nie jest warte
    żadnych uczuć. Jak tak kochasz naszą ojczyznę, to poświęć się dla niej.
    Haruj 20 godzin na dobę za darmo i nie płacz. Przecież im większe zyski
    przedsiębiorstw, tym bogatszy kraj.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 27. Data: 2003-11-11 22:44:22
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 11 Nov 2003 16:17:25 +0100
    "tuMEk" <t...@i...com> wrote:

    > # z umowy w sieci (stanowisko kierownicze) NIE mozesz zrezygnowac CHYBA ze
    > poniesiesz koszty [nie chce tu w szczegoly wchodzic].MOZESZ zrezygnowac
    > (odejsc)po kilku latach. Po drugie fakt ze podpisujac sie pod czyms takim
    > jestes swiadoma tego .... tyle ze kiedy potrzeba pracy i pieniedzy wszystko
    > inne schodzi na dalszy plan.

    typowa wymowka.

    powiedz, czy z potrzeby pracy i pieniedzy poszedlbys zabic dziecko sasiada?
    zapewne nie. zapewne znalazlbys jakis inny sposob na skolowanie pieniedzy, prawda?

    to wszystko kwestia tego, co dla ciebie wazniejsze w danej chwili.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 28. Data: 2003-11-11 22:45:36
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 11 Nov 2003 14:23:32 +0100
    "BitXorTheta" <adres@podaje_publicznie.pl> wrote:

    > [...]
    >
    > haha, ROTFL na maxa

    co w tym takiego smiesznego?

  • 29. Data: 2003-11-11 22:52:50
    Od: "BitXorTheta" <adres@podaje_publicznie.pl>

    Nina M. Miller wrote:

    > co w tym takiego smiesznego?

    nic, super argument

    btw, to jak to w koncu jest - raz namawiasz do przedsiebiorczosci i
    kazesz zakasywac rekawy a drugi raz proponujesz bezzensowna prace na
    czarno (w CV to mozna potem duzo wpisac :D) typu "studencina"?

    --
    BitXorTheta

  • 30. Data: 2003-11-11 23:04:34
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 11 Nov 2003 22:28:03 +0100
    Agnieszka <a...@b...com.pl> wrote:

    > "Nina M. Miller" napisa?(a):

    > to od kiedy w usa mieszkasz? od 1998 ?
    > latwo sie pisze z daleka... w polsce jest ciezko i jest duze
    > bezrobocie

    nie ma znaczenia gdzie teraz mieszkam.

    to nie argument. wiesz dlaczego? dlatego ze wtedy, kiedy zaczynalam na
    rynku pracy bezrobocie tam, gdzie mieszkalam bylo OGROMNE.
    takze, musialam sie borykac z _dokladnie takimi samymi_ problemami jak
    teraz bezrobotni.

    nawet moze gorzej - bo to bylo ladnych pare lat temu, poczatek
    transformacji, kiedy byl jeden wielki chaos i nikt nic nie wiedzial, a
    kapitalizm jawil sie jak bajka o zelaznym wilku.

    > i ludzie sobie nie radza z nowa rzeczywistoscia,

    nowa rzeczywistosc to to byla w 1989 roku, a nie teraz, po 14 latach.

    > i nadal panuje wszech-obecne twierdzenie, ze _MI POLAKOWI_ nalezy sie
    > wszystko ale jest zle bo bezrobocie etc...

    to fakt, ludzie nadal mysla, ze im sie cokolwiek nalezy - sposob
    myslenia przetransponowany z czasow PRL.

    > ale tak naprawde to kwesta podejscia spolecznego.. wyedukowania
    > i "odnalezienia sie w kapitalizmie"... ale przede wszystkim
    > POLITYKI uprawianej przez naszych rzadzacych!

    tacy radzacy, jakich sobie Polacy wybrali.

    > pokaz mi choc jeden przyklad tworzenia nowych miejsc pracy

    no wiesz, jednak wyborcza dodatek o pracy i ogloszenia tam zamieszczane
    nie wszystkie sa przekretem.
    jednak ludzi zatrudniaja i ludzie jednak znajduja prace.
    chociaz oczywiscie wiecej tych, co chca prace niz tych, co poszukuja pracownikow.

    [..]

    > ale w przyszlym budzecie kasuje sie wydatki socjalne bo przeciez
    > te 3 miliony bezrobotnych i ich dzieci i rodziny sie jakos same wyzywi
    > ;) jak w usa nie!?

    wydatki socjalne sie kasuje, bo pienidzy w budzecie nie ma.

    Polska nie jest bogatym panstwem, a pieniadze idace z podatkow sa
    marnotrawione m. in. na zatykanie geby roznym grupom nacisku - np.
    gornikom.
    Polska jest panstwem majacym najwyzszy w Europie odsetek osob
    pobierajacych rente. szacuje sie, ze 1/3 tych rent jest bezprawnie
    wyludzona.

    myslisz, ze jak w budzecie zapisze sie powiekszenie zasilkow, to
    MAGICZNIE skads sfruna pieniadze, ktorych nie ma?

    a moze masz propozycje, skad te pieniadze wziac?

    > ALE KIEDY TO BYLO?
    > 5 lat temu ?

    co to ma do rzeczy?

    tak jak pisalam, pracowalam na przyklad jako sprzataczka w knajpie z
    dyplomem magistra, bo innej pracy nie bylo. pokaz mi dzis swierzo
    upieczonego magistra, ktory sie zgodzi na taka prace - zamiast pomstowac
    na caly swiat i brac zasilek.

    > tesco czy inne mcdonaldy co placa tyle (cytat: "za malo zeby zyc za
    > duzo zeby zdechnac").. korzystaja z tragedii polskiego rynku pracy
    > "nie podoba sie to wynocha" jest dziesiatki ludzi na twoje miejsce..

    a Tobie sie wydaje, ze mcd w USA to placi ludziom kokosy???
    HALO! Obudz sie! Tam tez placa ci gowniane pieniadze za taka prace - za
    malo zeby zyc a za duzo zeby zdechnac!

> [...]
    > dobiora zrozumieja ze najwazniejsze jest tworzenie produktow, nowych,
    > innowacyjnych, tworzenienie miejsc pracy, odbudowanie przemyslu

    na to cale tworzenie, innowacje, projekty i powstawanie miejsc pracy to
    trzeba kupe kasy miec na zainwestowanie.
    ta kasa z nieba nie spadnie.

    myslisz, ze przyjdzie jakis rzad i PAM! machnie rozdzka i zrobi sie
    nagle BOGATO?
    HALO! Obudz sie!

    wiesz, co Churchill obiecal Brytyjczykom po zakonczeniu II wojny
    swiatowej? (a przeciez GB byla wtedy krajem znacznie bogatszym od Polski
    i mniej zniszczonym!) Krew, pot i lzy.

    Zeby Polska sie wyciagnela z problemow teraz, to tez niestety tylko krew
    pot i lzy i to przez dlugie lata.