PracaGrupypl.praca.dyskusje › Macierzynski a umowa o dzielo/zlecenie

  • 1. Data: 2003-11-10 14:40:40
    Temat: Macierzynski a umowa o dzielo/zlecenie
    Od: "Romullus" <r...@i...net.pl>

    Witam,
    Zona jest na urlopie macierzynskim, po za praca w przedszkolu na umowe na
    czas okreslony pracowala jako instruktorka tanca w domu kultury.
    Po urodzeniu dziecka pracodawca z domu kultury powiedzial ze nie moze ona
    pracowac (pobierac pensji ) gdyz jest na macierzynskim, i stwierdzil ze ZUS
    TAK twierdzi. Rozmawialem z ZUS'em oni stwierdzili ze nie maja nic do tego
    tylko kodeks pracy to reguluje.
    NO i mam zagwozdke bo nie potrafie znalezc odpowiednich pragarafow ZA lub
    Przeciw mozliwosci pracy na umowe zlecenie podczas urlopu MACIERZYNSKIEGO.
    Czy jakas dobra dusza wskarze jak to wlasciwie jest ?

    Romullus aus Ruda OS

  • 2. Data: 2003-11-12 00:07:56
    Temat: Re: Macierzynski a umowa o dzielo/zlecenie
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    > Przeciw mozliwosci pracy na umowe zlecenie podczas urlopu MACIERZYNSKIEGO.
    > Czy jakas dobra dusza wskarze jak to wlasciwie jest ?

    KP określa sposób zawierania/rozliczania/rozwiązywania i podobnych
    składowych umów O PRACĘ.
    Umowa-Zlecenie i Umowa o dzieło regulowane są przez kodeks cywilny. I KP do
    tego typu umów ma się tak jak samochód do roweru. Samochodem pojedziesz i
    rowerem pojedziesz. Wspólne jest to że się poruszasz. Ale pracujesz nad tym
    samym w zupełnie inny sposób.
    To oczywiście dość abstrakcyjne porównanie. poszukaj w archiwum, bodajże w
    zeszłym tygodniu lub dwa tygodnie temu w jakimś swoim poście umieściłem
    pełne teksty dotyczące umów o dzieło i zlecenia.
    pzdr
    gromax

  • 3. Data: 2003-11-13 13:25:07
    Od: "ciacho" <m...@f...wp.pl>

    Użytkownik "Romullus" <r...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > NO i mam zagwozdke bo nie potrafie znalezc odpowiednich pragarafow ZA lub
    > Przeciw mozliwosci pracy na umowe zlecenie podczas urlopu MACIERZYNSKIEGO.
    > Czy jakas dobra dusza wskarze jak to wlasciwie jest ?

    Osoba pobierająca zasiłek macierzyński z całą pewnością może wykonywać pracę
    na podstawie umowy zlecenia (albo o pracę, albo innej). Rodzi to co prawda
    niewielkie komplikacje rozliczeniowo-ubezpieczeniowe dla pracodawcy (zarówno
    tego na stała umowę jak i zlecenie, ale co tam, da się policzyć), a żona
    musiałaby opłacać składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu umowy zlecenia
    ( wcześniej zapewne tylko zdrowotną).

    Umowa o dzieło w okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego nie rodzi
    żadnych 'komplikacji'.

    Dla drugiego pracodawcy do poczytania poradniki ze stron ZUS.

    c.