PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca W TESCO cd dalszy › Re: Praca W ... cd dalszy
    From: Agnieszka <a...@b...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca W ... cd dalszy
    Date: Tue, 11 Nov 2003 22:28:03 +0100

    "Nina M. Miller" napisał(a):

    > tutaj kazdy chyba zdaje sobie sprawde z tego, ze ciezko.
    > to raczej nie podlega dyskusji. bezrobocie w Polsce jest jakie jest i
    > tyle. ALE. to duze bezrobocie nie jest usprawiedliwieniem na wszystkie
    > niepowodzenia zyciowe!!!

    to od kiedy w usa mieszkasz? od 1998 ?
    latwo sie pisze z daleka... w polsce jest ciezko i jest duze bezrobocie
    i ludzie sobie nie radza z nowa rzeczywistoscia,
    i nadal panuje wszech-obecne twierdzenie, ze _MI POLAKOWI_ nalezy sie
    wszystko ale jest zle bo bezrobocie etc...

    ale tak naprawde to kwesta podejscia spolecznego.. wyedukowania
    i "odnalezienia sie w kapitalizmie"... ale przede wszystkim
    POLITYKI uprawianej przez naszych rzadzacych!

    pokaz mi choc jeden przyklad tworzenia nowych miejsc pracy
    ile zakladow zostalo sprzedanych za grosze.. ile upadlo
    bo mimo ze mialy perspektywy (zamowienia) nie dano im kredytow,
    pokaz mi choc trzy produkty polskie ktore sie przebily na swiecie?!
    (wodka i szynka w usa ;) co jeszcze?!

    ale w przyszlym budzecie kasuje sie wydatki socjalne bo przeciez
    te 3 miliony bezrobotnych i ich dzieci i rodziny sie jakos same wyzywi ;)
    jak w usa nie!?

    a moze by ich tak wszystkich tych bezrobotnych wyslac na wojne do iraku?
    czy innego afganistanu ?

    > ja jeszcze pracujac w Polsce wolalam zasuwac na czarno i z wlasnych
    > odlozonych pieniedzy finansowac sobie prywatna opieke zdrowotna, niz
    > bulic kazdego miesiaca jakies astronomiczne kwoty na ZUS a w razie
    > chorobska i tak G. za to miec i wkonsekwencji byc zmuszonym do dawania
    > w lape za byle wizyte u specjalisty czy jakies badania typu PET scan.

    ALE KIEDY TO BYLO?
    5 lat temu ?

    szkoda, ze tak latwo sie krytykuje z daleka....

    tesco czy inne mcdonaldy co placa tyle (cytat: "za malo zeby zyc za duzo zeby
    zdechnac")..
    korzystaja z tragedii polskiego rynku pracy
    "nie podoba sie to wynocha" jest dziesiatki ludzi na twoje miejsce..

    kryzys gospodarczy za pasem... ludzie na ulice wychodza (strajki)..
    czy jest jeszcze szansa, zeby polska wstala i "ci co do rzadow sie
    dobiora zrozumieja ze najwazniejsze jest tworzenie produktow, nowych,
    innowacyjnych, tworzenienie miejsc pracy, odbudowanie przemyslu
    da polsce druga szanse...

    a w miedzy czasie.. trzymajcie sie ludzie!

    i nie bedzie lepiej bo polska jest narodem wybranym..
    a moze byc lepiej, ze polacy naucza sie korzystac z wlasnych bledow...

    pozdrawiam
    Agnieszka