PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca W TESCO cd dalszy › Re: Praca W ... cd dalszy
    From: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca W ... cd dalszy
    Date: Tue, 11 Nov 2003 15:04:34 -0800
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net

    Agnieszka <a...@b...com.pl> wrote:

    > "Nina M. Miller" napisa?(a):

    > to od kiedy w usa mieszkasz? od 1998 ?
    > latwo sie pisze z daleka... w polsce jest ciezko i jest duze
    > bezrobocie

    nie ma znaczenia gdzie teraz mieszkam.

    to nie argument. wiesz dlaczego? dlatego ze wtedy, kiedy zaczynalam na
    rynku pracy bezrobocie tam, gdzie mieszkalam bylo OGROMNE.
    takze, musialam sie borykac z _dokladnie takimi samymi_ problemami jak
    teraz bezrobotni.

    nawet moze gorzej - bo to bylo ladnych pare lat temu, poczatek
    transformacji, kiedy byl jeden wielki chaos i nikt nic nie wiedzial, a
    kapitalizm jawil sie jak bajka o zelaznym wilku.

    > i ludzie sobie nie radza z nowa rzeczywistoscia,

    nowa rzeczywistosc to to byla w 1989 roku, a nie teraz, po 14 latach.

    > i nadal panuje wszech-obecne twierdzenie, ze _MI POLAKOWI_ nalezy sie
    > wszystko ale jest zle bo bezrobocie etc...

    to fakt, ludzie nadal mysla, ze im sie cokolwiek nalezy - sposob
    myslenia przetransponowany z czasow PRL.

    > ale tak naprawde to kwesta podejscia spolecznego.. wyedukowania
    > i "odnalezienia sie w kapitalizmie"... ale przede wszystkim
    > POLITYKI uprawianej przez naszych rzadzacych!

    tacy radzacy, jakich sobie Polacy wybrali.

    > pokaz mi choc jeden przyklad tworzenia nowych miejsc pracy

    no wiesz, jednak wyborcza dodatek o pracy i ogloszenia tam zamieszczane
    nie wszystkie sa przekretem.
    jednak ludzi zatrudniaja i ludzie jednak znajduja prace.
    chociaz oczywiscie wiecej tych, co chca prace niz tych, co poszukuja pracownikow.

    [..]

    > ale w przyszlym budzecie kasuje sie wydatki socjalne bo przeciez
    > te 3 miliony bezrobotnych i ich dzieci i rodziny sie jakos same wyzywi
    > ;) jak w usa nie!?

    wydatki socjalne sie kasuje, bo pienidzy w budzecie nie ma.

    Polska nie jest bogatym panstwem, a pieniadze idace z podatkow sa
    marnotrawione m. in. na zatykanie geby roznym grupom nacisku - np.
    gornikom.
    Polska jest panstwem majacym najwyzszy w Europie odsetek osob
    pobierajacych rente. szacuje sie, ze 1/3 tych rent jest bezprawnie
    wyludzona.

    myslisz, ze jak w budzecie zapisze sie powiekszenie zasilkow, to
    MAGICZNIE skads sfruna pieniadze, ktorych nie ma?

    a moze masz propozycje, skad te pieniadze wziac?

    > ALE KIEDY TO BYLO?
    > 5 lat temu ?

    co to ma do rzeczy?

    tak jak pisalam, pracowalam na przyklad jako sprzataczka w knajpie z
    dyplomem magistra, bo innej pracy nie bylo. pokaz mi dzis swierzo
    upieczonego magistra, ktory sie zgodzi na taka prace - zamiast pomstowac
    na caly swiat i brac zasilek.

    > tesco czy inne mcdonaldy co placa tyle (cytat: "za malo zeby zyc za
    > duzo zeby zdechnac").. korzystaja z tragedii polskiego rynku pracy
    > "nie podoba sie to wynocha" jest dziesiatki ludzi na twoje miejsce..

    a Tobie sie wydaje, ze mcd w USA to placi ludziom kokosy???
    HALO! Obudz sie! Tam tez placa ci gowniane pieniadze za taka prace - za
    malo zeby zyc a za duzo zeby zdechnac!

    > kryzys gospodarczy za pasem... ludzie na ulice wychodza (strajki)..
    > czy jest jeszcze szansa, zeby polska wstala i "ci co do rzadow sie
    > dobiora zrozumieja ze najwazniejsze jest tworzenie produktow, nowych,
    > innowacyjnych, tworzenienie miejsc pracy, odbudowanie przemyslu
    > da polsce druga szanse...

    na to cale tworzenie, innowacje, projekty i powstawanie miejsc pracy to
    trzeba kupe kasy miec na zainwestowanie.
    ta kasa z nieba nie spadnie.

    myslisz, ze przyjdzie jakis rzad i PAM! machnie rozdzka i zrobi sie
    nagle BOGATO?
    HALO! Obudz sie!

    wiesz, co Churchill obiecal Brytyjczykom po zakonczeniu II wojny
    swiatowej? (a przeciez GB byla wtedy krajem znacznie bogatszym od Polski
    i mniej zniszczonym!) Krew, pot i lzy.

    Zeby Polska sie wyciagnela z problemow teraz, to tez niestety tylko krew
    pot i lzy i to przez dlugie lata.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun