PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy mam zbyt duże wymagania??

  • 21. Data: 2006-03-30 09:42:43
    Temat: Re: Podepnę się pod wątek
    Od: Izza <i...@c...poczta.onet.pl>

    On Thu, 30 Mar 2006 11:30:40 +0200, mbn <m...@f...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    ech. a nie prosciej zapytac programisty ile mu to zajmie? jesli poda jakis
    zbyt duzy okres czasu albo zbyt maly, to po prostu zaznaczyc na
    harmonogramie tyle dni i do tego odjac/dodac kilka dni, zeby nie bylo
    opoznien?

    ale ja podchodze do tego moze zbyt lopatologicznie:P

    --
    Izza

  • 22. Data: 2006-03-30 15:40:30
    Temat: Re: Podepnę sięwątek
    Od: a...@w...pl

    Izza wrote:
    > On Thu, 30 Mar 2006 11:30:40 +0200, mbn <m...@f...onet.pl> napisał(a):
    > ech. a nie prosciej zapytac programisty ile mu to zajmie? jesli poda jakis
    > zbyt duzy okres czasu albo zbyt maly, to po prostu zaznaczyc na

    A skad bedziesz wiedziala, ze jest "za duzy" albo "za maly"? Dziwie
    sie, ze osoba pretendujaca do roli PM-a nie potrafi sobie uswiadomic
    takiej prostej sprawy.

    > ale ja podchodze do tego moze zbyt lopatologicznie:P

    raczej bezsensownie

  • 23. Data: 2006-03-30 17:41:25
    Od: "Piotr S." <p...@a...pl>

    > On 29 Mar 2006 , g...@p...onet.pl napisał(a):
    >
    > do certyfikowania sie PM brakuje niestety tych 2-3 lat praktyki jako PM
    > przy jakichkolwiek projektach.

    Nie ma to jak zarzadzac czyms na czym czlowiek sie nie zna ;-)
    Powodzenia

    Piotrek ; GG# 3501692
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

  • 24. Data: 2006-03-30 18:07:45
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Moze ja sie nie znam, ale jako programista nie wyobrazam sobie PM-a,
    > ktory wczesniej sam PRAKTYCZNIE nie programowal, w dodatkku dlatego, ze
    > mu "nie wchodzi". UML-a mozna sobie rysowac tak jak kwiatki na lace,
    > tylko to musi miec sens i przejsc w DOBRY kod.
    Może to wyjątek, ale w swoim życiu spotkałem się z człowiekiem który był na
    prawdę dobry w PM-owaniu, a wiadomo było że swoją wiedzę informatyczną
    (techniczną czy programistyczną) ma raczej nie teges. Ale zarządzać
    potrafił niesamowicie, od klienta wyciągnąć informację co jest potrzebne,
    od zespołu wyciągać wymierne rezultaty pracy. (no i oczywiście się
    konsekwentnie rozwijał z czasem). I co do twojego "nie wyobrażenia sobie" -
    była prosta zasada, bo zespół wiedział co jest do zrobienia, a przy
    sytuacjach niejednoznacznych wystarczyło powiedzieć np. "Bogdan, mam taką
    rozterkę - mogę zrobić to i to w jeden albo drugi sposób, i nie wiem co
    było by lepsze". Rozmowa na temat - co będzie konsekwencją danego
    rozwiązania, ustalenie z klientem i ten element pracy był wykonywany.
    Wiem, że to wyjątek, ale tego gościa po prostu nie dało się nie szanować. i
    jakby nie patrzeć, wyjątek potwierdzający regułę :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 25. Data: 2006-03-30 18:45:38
    Od: zairazki <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik Izza napisał:
    > do certyfikowania sie PM brakuje niestety tych 2-3 lat praktyki jako PM
    > przy jakichkolwiek projektach.

    Zajrzyj na spmp.org.pl co działu o certyfikacji na poziom D - czysta
    teoria bez mała, a certyfikat międzynarodowy będzie jak znalazł :)

    pozdrowionka
    zairazki

  • 26. Data: 2006-03-30 19:45:35
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Mar 2006 09:42:43 GMT, Izza <i...@c...poczta.onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >zbyt duzy okres czasu albo zbyt maly, to po prostu zaznaczyc na
    >harmonogramie tyle dni i do tego odjac/dodac kilka dni, zeby nie bylo

    Świetna metoda, chyba zacznę ją stosować. ;)

    Zastanawiające jest, że piszesz takie teksty i twierdzisz, że masz doświadczenie
    w zarządzaniu projektami...

  • 27. Data: 2006-03-30 20:42:44
    Od: a...@w...pl

    gromax wrote:
    entem i ten element pracy był wykonywany.
    > Wiem, że to wyjątek, ale tego gościa po prostu nie dało się nie szanować. i
    > jakby nie patrzeć, wyjątek potwierdzający regułę :)

    IMHO to wyjatek. Zeby cos robic, trzeb miec o tym pojecie. Przyklad -
    wiem z pewnego zrodla, ze w jednym z polskich bankow (nie napisze
    ktorym) kod pisza 50-letnie panie z kas (czy cos takiego) po
    dwutygodniowym przeszkoleniu. Efekty:
    - brak formatowania kodu (nawet wciec nie robia!!!!)
    - brak komentarzy
    - rozne kwiatki, typu: jesli chca, zeby fragment kodu sie nie wykonal,
    to zamiast go usunac (chocby wykomentowac) pisza warunek w stylu
    if(false) {...bla bla bla...} (SIC!!)

    Potem siada informatyk i tlumaczy "z polskiego na nasze" :|.

  • 28. Data: 2006-03-30 20:45:25
    Od: a...@w...pl

    zairazki wrote:
    > Zajrzyj na spmp.org.pl co działu o certyfikacji na poziom D - czysta
    > teoria bez mała, a certyfikat międzynarodowy będzie jak znalazł :)

    podpowidaj, podpowiadaj, a potem ludzie beda mieli niezly meksyk

  • 29. Data: 2006-03-31 10:53:43
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    > ech. a nie prosciej zapytac programisty ile mu to zajmie? jesli poda jakis

    i najlepiej zapytac ile chcialby za to dostac kasy... i przyjąc jego
    wycenebez żadnych wątpliwości.... no to ja chce mieć takiego PM ;)

    a poważnie to widzę ze chcesz przerzucić częśc swojej roboty na programistę

  • 30. Data: 2006-03-31 13:41:29
    Od: Izza <i...@c...poczta.onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2006 12:53:43 +0200, mbn <m...@f...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    bez przesady. tutaj sie wyglupilam delikatnie mowiac:)
    na dobra sprawe to bardzo ciezko okreslic nawet w duzym przyblizeniu ile
    dana funkcjonalnosc zajmie programiscie - moze byc tak, ze cos naprawde
    proste bedzie a on sie bedzie z tym bawil, a innego dnia, bedzie dobry
    okres i cos super ciezkiego bedzie szlo bardzo szybko.
    wiadomo, wszystko ograniczone odgornymi terminami, budzetem i nie ma
    zmiluj sie:P a watpliwosci, to zawsze mam i jakos nie mam w zwyczaju
    zrzucac swojej pracy na kogos innego, ale to juz inna historia:)

    --
    Izza