PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę na mocy porozumienia stron

  • 1. Data: 2006-03-29 12:29:39
    Temat: umowa o pracę na mocy porozumienia stron
    Od: "Galind" <g...@r...ru>

    Witam !

    Jestem pracodawcą. Chcę z pracownikiem rozwiazać umowę o pracę na mocy
    porozumienia stron. Moja firma zostaje zlikwidowana, bo traci lokal.
    Znalazłem wiele szablonów umów j.w. ale wszystkie wychodzą niejako od
    pracownika. Wg mnie to to samo, więc chyba mogę przrobić ją na propozycję
    ode mnie dla pracownika? Czy wcześniej powienienem pracownikowi przedstawić
    coś w rodzjau "oferty" na rozwiązanie takie umowy, a o ile się zgodzi to
    wtedy podpisujemy umowę porozumienia? Czy od razu podpisuje się umowę
    porozumienia?

    Czy jest określony jakiś czas na rozwiązanie, chyba nie?

    Może ktoś ma taki szblon umowy?

    pozdr
    g.

  • 2. Data: 2006-03-29 16:03:10
    Temat: Re: umowa o pracę na mocy porozumienia stron
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "Galind" <g...@r...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > porozumienia?
    >
    > Czy jest określony jakiś czas na rozwiązanie, chyba nie?

    Mozesz rozwiazac umowe z pracownikiem za porozumieniem( jesli pracownik
    wyrazi na to zgode)
    Jesli chodzi ci o likwidacje firmy to pozostaje ci wypowiedziec umowe
    pracownikowi w trybie ustawowym( w zaleznosci jaka jest to umowa i na jaki
    okres) lub wypowiedzenie z powodu likwidacji firmy ( nie wiem jaka
    prowadzisz firme bo tu tez sa rozne przepisy)

    pozdrawiam
    exit

  • 3. Data: 2006-03-29 22:02:31
    Temat: Re: umowa o prac?a mocy porozumienia stron
    Od: "Dominix" <k...@o...pl>

    Najlepiej jeżeli Ci zalezy na porozumieniu napisac ogónie, w dniu
    takim a takim między pracodawcą (firma ) a pracownikim (dane )
    zostało zawarte porozumienie na mocy, którego umowa z dnia takiego a
    takiego ulga rozwiązaniu z dniem ...
    Wystarczy,że takie wręczysz pracownikom.Intencje zrozumieją,że to z
    Twojej strony porozumienie, kto zechce to podpisze
    pzdr
    DX

  • 4. Data: 2006-03-29 23:55:13
    Od: "gghg" <s...@p...onet.pl>

    > Jestem pracodawcą. Chcę z pracownikiem rozwiazać umowę o pracę na mocy
    > porozumienia stron.

    Porozumienie stron- jak sama nazwa wskazuje sa dwie strony /lub wiecej/
    Nie moze byc wiec porozumienia stron ze strony pracodawcy lub pracownika
    /maslo maslane/ .
    albo wypowiedzenie umowy przez pracodawce na mocy porozumienia stron -
    absurd.

    sa 3 najczescieuj praktykowane sposoby rozwiazania :
    wypowiedzenie umowy przez pracodfawce,
    wypowiedzenie przez pracowni8ka
    porozumienie stron.

    w pierwszym i drugim przypadku musza byc zachowane okresy wypowiedzenia
    zalezne od zawartej umowy o prace i dlugosci pracy. jesli umowa nie stanowi
    inaczej , a pracownik pracuje do 6miesiedy: 2tygodnie, 6mies-3lata -
    1miesiac. powyzej 3lat -3miesiace (jak sie pomylilem poprawcie, pozno
    juz).liczone jest to chyba od pierwszego dnia nastepnego miesiaca.
    w trzecim rozwiazanie moze nastapic w kazdej chwili.oczywiscie wszystkie
    strony musza byc zgodne.

    Przyklad rozwiazania za porozumieniem masz w poscie wyzej.

  • 5. Data: 2006-03-30 05:54:38
    Od: "Galind" <g...@r...ru>

    Użytkownik "gghg" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Porozumienie stron- jak sama nazwa wskazuje sa dwie strony /lub wiecej/
    > Nie moze byc wiec porozumienia stron ze strony pracodawcy lub pracownika
    > /maslo maslane/ .

    No jasne przecież. Ale jak ma się pracownik dowiedzieć, że chcę z nim
    podpisac takie porozumienie? Wystosowałem własnie ofertę typu "chcesz za
    porozumieniem?". On mi odpisał "chcę". Więc za moment siądziemy i napiszemy
    porozumienie. I chyba to jest dobrze, co ?

    pozdr

    G.

  • 6. Data: 2006-03-30 06:55:57
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Thu, 30 Mar 2006 01:55:13 +0200, gghg napisał(a):

> [...]
    > /maslo maslane/ .
    > albo wypowiedzenie umowy przez pracodawce na mocy porozumienia stron -

    Tak, masz rację, ale sa sytuacje, w których ma znaczenie kto wystąpił i z
    jakiego powodu z propozycją porozumienia stron. Dlatego taki zapis powinien
    znaleźć sie na świadectwie pracy.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2006-03-30 09:09:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1nd7adknypb15.j0pdy1jnxsyt$.dlg@40tude.net Waldemar
    "Jakec" Bulkowski" <"jakec <Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski"
    <"jakec "@ tlen.pl> pisze:

    > Tak, masz rację, ale sa sytuacje, w których ma znaczenie kto wystąpił i z
    > jakiego powodu z propozycją porozumienia stron. Dlatego taki zapis
    > powinien znaleźć sie na świadectwie pracy.
    W przypadku rozwiązania umowy o pracę na mocy porozumienia stron zapis
    określający kto i dlaczego wystąpił z propozycją rozwiązania umowy w tym
    trybie może się znaleźć na świadectwie tylko na żądanie pracownika. W
    przypadku samowolnego zamieszczenia go przez pracodawcę pracownik ma prawo
    wystąpić o sporostowanie świadectwa pracy.

    Jotte