PracaGrupypl.praca.dyskusje › Osiołkowi w żłobu dano ...

  • 11. Data: 2008-06-27 12:07:17
    Temat: [off topic] mały kontra duży
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > Dobra forsa jest wtedy, im bliżej jesteś klienta, który płaci; im dalej
    > tym mniej do Ciebie dociera. Dlatego polecam małe ale sprawne fabryczki
    > softu lub działalność samodzielna, wsparta partnerami lub outsourcingiem
    > (bo wszystkiego samemu się nie zrobi)

    Jasne, że należy być blisko klienta. Rozumieć jego potrzeby. Dostarczać mu
    rozwiązania, które spełniają jego oczekiwania. Ale małe (choćby sprawne
    firmy) są bardziej podatne, niż duże domy softwarowe, na nagłe zakończenie
    swojej działaności. Praca w dużej firmie jest po prostu bardziej pewna, bo
    firma nie przewróci się z miesiąca na miesiąc.

    pozdrawiam
    Pegaz.

  • 12. Data: 2008-06-27 12:34:02
    Temat: Re: [off topic] mały kontra duży
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    Pegaz wrote:
    > Praca w dużej firmie jest po prostu
    > bardziej pewna, bo firma nie przewróci się z miesiąca na miesiąc.
    Myślę, że spór jest czysto filozoficzny, wiadomo że bez ryzyka nie ma
    większej kasy.

    Niemniej uważam, że w obecnej sytuacji, kiedy jest ogromny popyt na
    usługi IO jest czas żniw i nie myślimy o stabilności tylko dobrym
    zarobku. Kiedy przyjdzie bessa to wtedy warto pomyśleć o dobrej
    przechowalni w dużej firmie lub nawet urzędzie. Ale jak ktoś sobie
    dobrze zarobi teraz na górce, to na dołku w ogóle nie będzie musiał
    pracować, wyszkoli się i tym samym lepiej przygotuje się do kolejnej górki.

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

  • 13. Data: 2008-06-27 12:36:01
    Temat: Re: Osiołkowi w żłobu dano ...
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    entroper wrote:
    > wiesz, to takie negocjacje płacowe po buracku. Wykazują Ci, że nic nie
    > jesteś wart :)
    czyli nazwijmy to strategia kija.
    Jest też strategia marchewki polegająca na tym, że kandydat idzie na
    *banalny* test i po jego zaliczeniu na 100% kierownik olśniony wiedzą
    kandydata nie może wytrzymać i proponuje lepsze warunki płacowe.
    Spotkałem się trzykrotnie z takim podejściem i przyznam, że mimo
    oczywistej zerowej wartości testu psychologicznie było mi bardzo
    przyjemnie, kiedy sam prezes firmy parokrotnie mnie chwalił i podziwiał
    moje umiejętności. Lubimy być chwaleni, podświadomie przyjmujemy
    pochlebstwa i zapominamy wtedy o właściwej sprawie: czy nowa propozycja
    cenowa tak naprawdę jest czymś lepszym od naszej BATNA!

    Wracając do Altkomu, którego będę jednak bronił, strategia kija nie jest
    taka zła, gdyż testuje odporność kandydata na stres. Znamy pewno ten
    stres, że tuż przed wdrożeniem coś nie działa, że brakuje czasu,
    deadline, wkur....y klient itd. itp. W takich sytuacjach IMHO pewność
    siebie oraz wiara we własne umiejętności oraz doświadczenie są istotne.
    No bo coż nam pozostaje, kiedy osamotnieni na polu bitwy mamy 5 minut a
    tutaj nic nie działa, chcemy pier.... komputer wyrzucić przez pier....
    okno? Wtedy pozostaje jedynie silna wiara w siebie samego:)

    Pzdr

  • 14. Data: 2008-06-27 12:46:35
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    ml wrote:
    > A tu masz przyklad http://www.freelancer.pl/ . Jak jestes dobry to nawet
    > 500zl / miesiac wyciagniesz.
    za ile godzin pracy te 500zł?

    Nie znam powyższego serwisu, ja akurat sporadycznie czytam
    http://freelanceswitch.com, ale w ten sposób nigdy pracy nie szukałem.

    Pzdr

  • 15. Data: 2008-06-27 12:58:01
    Od: ml <m...@p...fm>

    maciek kanski wrote:
    > za ile godzin pracy te 500zł?
    ok 200

  • 16. Data: 2008-06-27 13:25:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008 23:45:40 +0200, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:

    >Widzisz Adaś, i tu jesteś w małym błędzie.
    >Jak napisałem, przy tym systemie bankowym robiłbym tylko interfejs użytkownika,
    >nie logikę biznesową, niestety. Bankowe bebechy byłyby dla mnie czarną skrzynką,
    >której bym niestety, nie dotykał.

    Na początek. Potem byś wiedział jakie dane w tej skrzynce siedzą.
    Potem coraz więcej i więcej.

    >Tu, gdzie obecnie pracuję, i gdzie niestety zmuszony byłem się z firmą rozstać,
    >robiłem właśnie systemy bankowe od środka. I ze świeczką możesz szukać w bankach
    >ludzi, którzy mieliby takie pojęcie o funkcjonowaniu systemów bankowych "od
    >środka", jakie ma główny analityk w tej firmie. Wysłałem ofertę do kilku firm,

    No to jak do tego już wiesz, to będziesz miał dość mocną wioedze jak
    żenić jedno z drugim.

    >które podobnymi rzeczami się zajmują, ale niestety nie odezwały się :(. Tak więc
    >to doświadczenie, którego zdobycie stawiasz jako atut pracy w banku, mam.
    >W Altkomie miałbym robić przy jakimś projekcie wewnętrznym, a więc jak dla mnie
    >też nie bardzo rozwojowa robota. Poza tym obawiam się trochę "korporacyjności"
    >tej firmy. Za dużo czytałem o tym, jak zdobywa się tam stanowiska zgodnie z
    >regułą Petera*

    Wiesz, dla mnie bardziej od kasy liczy się tez atmosfera w pracy. I
    wielkokorporacyjnym standardom mówie 'dziękuję'. Wole mniejsza kasę,
    ale w lepszych warunkach.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 17. Data: 2008-06-27 19:36:21
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości
    > Wracając do Altkomu, którego będę jednak bronił, strategia kija nie jest taka
    > zła, gdyż testuje odporność kandydata na stres.
    No więc wracając do kwestii Altkomu, sprawa wyjaśniła się właściwie po mojej
    myśli. Ja nie chcę u nich pracować, oni nie chcą, bym pracował u nich. Moim
    zdaniem po prostu moje kwalifikacje rozmijają się z ich oczekiwaniami - po
    prostu do zrealizowania pewnych rzeczy są różne technologie - ja używałem
    jednych, oni drugich. No ale po tym, jak usilnie wmawiali mi, że nic nie jestem
    wart, nic nie przekona mnie, by dla Altkomu pracować kiedykolwiek.
    Tak więc od połowy lipca zaczynam pracę w Kredyt Banku :)

  • 18. Data: 2008-06-27 19:41:43
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Pegaz" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działaności. Praca w dużej firmie jest po prostu bardziej pewna, bo firma nie
    Z tym to różnie bywa. Pracowałem i w firmie, gdzie jako programista byłem sam
    jeden, i po odejściu dziwiłem się, jak tak zarządzana "firemka" trzyma się na
    rynku, ale po prostu działała w malutkiej miejscowości, mając na tamtejszym
    rynku kilku kluczowych klientów, dzięki obsłudze których żyła. Pracowałem też w
    firmie, która z planów wielkiego rozwoju (byłem pierwszym zatrudnionym) po pół
    roku zwinęła się. I pracowałem też w firmie 150 osobowej, gdzie z dnia na dzień
    zostałem zwolniony, gdy okazało się, że projekt, w którym uczestniczyłem, był
    robiony dla nikogo. Więc IMO nie ma tu reguły

  • 19. Data: 2008-06-27 19:46:31
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    > Tak więc od połowy lipca zaczynam pracę w Kredyt Banku :)
    A z drugiej strony zaczęło się to, czego się obawiałem - większość firm, do
    których oferty wysłałem, zaczyna dopiero teraz do mnie dzwonić, jak decyzję już
    podjąłem ... Przy okazji zapytam: stwierdziłem w rozmowie z wybranym pracodawcą,
    że ofertę przyjmuję, ale póki co nic nie mam podpisanego. Pracę miałbym zacząć w
    połowie lipca i wówczas zostanie podpisana umowa. Ja zaproponowałem podpisanie
    listu intencyjnego, ale póki co nie jest od podpisany. Czy jeśli dostałbym teraz
    super ofertę z innej firmy, mogę jeszcze odrzucić tą, co mam? A co, jeśli
    podpiszę list intencyjny, czy on jest wiążący? No i na koniec - czy umowę na
    okres próbny można rozwiązać, i czy dobrze kojarzę, że za 2 tygodniowym
    wypowiedzeniem?

  • 20. Data: 2008-06-27 20:01:49
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    jaQbek zapodal(a):

    > I teraz zastanawiam się, co zrobić, jeśli i Altkom zaproponuje mi pracę. Niby
    > pieniądze mogą być większe, ale z drugiej strony i to, co o Altkomie słyszałem,

    Idź do takiej pracy, która będzie dla Ciebie interesująca i rozwojowa. W dennej
    pracy nawet za wyższą stawkę długo nie wytrzymasz. Pracę rozwojową ale za
    niższą stawkę traktuj jako rozbieg przed pracą rozwojową za wyższą stawkkę.

    --
    pozdrawiam, Zbylut