PracaGrupypl.praca.dyskusjeOsiołkowi w żłobu dano ... › Re: Osiołkowi w żłobu dano ...
    Date: Fri, 27 Jun 2008 14:36:01 +0200
    From: maciek kanski <n...@s...maila>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Osiołkowi w żłobu dano ...

    entroper wrote:
    > wiesz, to takie negocjacje płacowe po buracku. Wykazują Ci, że nic nie
    > jesteś wart :)
    czyli nazwijmy to strategia kija.
    Jest też strategia marchewki polegająca na tym, że kandydat idzie na
    *banalny* test i po jego zaliczeniu na 100% kierownik olśniony wiedzą
    kandydata nie może wytrzymać i proponuje lepsze warunki płacowe.
    Spotkałem się trzykrotnie z takim podejściem i przyznam, że mimo
    oczywistej zerowej wartości testu psychologicznie było mi bardzo
    przyjemnie, kiedy sam prezes firmy parokrotnie mnie chwalił i podziwiał
    moje umiejętności. Lubimy być chwaleni, podświadomie przyjmujemy
    pochlebstwa i zapominamy wtedy o właściwej sprawie: czy nowa propozycja
    cenowa tak naprawdę jest czymś lepszym od naszej BATNA!

    Wracając do Altkomu, którego będę jednak bronił, strategia kija nie jest
    taka zła, gdyż testuje odporność kandydata na stres. Znamy pewno ten
    stres, że tuż przed wdrożeniem coś nie działa, że brakuje czasu,
    deadline, wkur....y klient itd. itp. W takich sytuacjach IMHO pewność
    siebie oraz wiara we własne umiejętności oraz doświadczenie są istotne.
    No bo coż nam pozostaje, kiedy osamotnieni na polu bitwy mamy 5 minut a
    tutaj nic nie działa, chcemy pier.... komputer wyrzucić przez pier....
    okno? Wtedy pozostaje jedynie silna wiara w siebie samego:)

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )