PracaGrupypl.praca.dyskusje › Osiołkowi w żłobu dano ...

  • 1. Data: 2008-06-26 21:11:20
    Temat: Osiołkowi w żłobu dano ...
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    No i stanąłem przed wyborem, którego się obawiałem. Rozesłałem oferty pracy do
    kilku firm - i takich, gdzie faktycznie chciałbym pracować, i takich, gdzie w
    zasadzie odpowiadało mi stanowisko, ale firma mniej. Najpierw odezwał się do
    mnie pewien bank. Zaprosili mnie w ubiegły wtorek na rozmowę, od razu odbył się
    etap HR oraz rozmowa z ewentualnym przyszłym przełożonym. Widać, zrobiłem na
    nich pozytywne wrażenie, bo tydzień później zadzwonili, że są gotowi mnie
    zatrudnić, ale za pieniądze trochę mniejsze niż proponowałem. Generalnie, jak na
    początek, akceptowalne. Aczkolwiek praca wygląda na mało ambitną i rozwojową -
    ot, kodowanie systemu dla banku, a konkretnie interfejsu użytkownika.

    Odpowiedziałem, że muszę się wstrzymać z podjęciem decyzji do piątku, gdyz
    czekam na rozstrzygnięcie się kilku innych ofert. W międzyczasie odezwała się do
    mnie firma Altkom, zapraszając na spotkanie na 25 czerwca. Jak pisałem w innym
    wątku, ze spotkania byłem średnio zadowolony, a i test nie poszedł mi najlepiej.
    Już miałem dzwonić do banku, że przyjmuję ich ofertę, jak zadzwoniła do mnie
    pani z Altkomu, że chcieliby mnie zaprosić na drugi etap rekrutacji. Kwotę, jaką
    podałem na początku w Altkomie była sporo wyższa od tej w banku, więc skoro
    zaprosili mnie na drugi etap, mogę domniemywać, że zaakceptowali ją wstępnie.
    Powiedziałem, że mogę się spotkać najpóźniej w piątek, bo do tego dnia muszę
    podjąć decyzję o wyborze oferty. Spięli się, i stwierdzili, że są gotowi się ze
    mną spotkać tak szybko.

    I teraz zastanawiam się, co zrobić, jeśli i Altkom zaproponuje mi pracę. Niby
    pieniądze mogą być większe, ale z drugiej strony i to, co o Altkomie słyszałem,
    i to, czego sam doświadczyłem na I etapie rekrutacji, nie napawa mnie
    optymizmem. Z drugiej strony zawsze jest okres próbny po to, by obie strony
    dokładnie mogły rozeznać się, czy warunki współpracy im faktycznie odpowiadają.
    Czy ktoś z was był kiedyś w takiej sytuacji wyboru? Jak to rozegrać, by w
    przypadku, gdyby okazało się, że wybór jednej z tych firm okazał sie
    niewłaściwy, nie zamykać sobie możliwości uderzenia do drugiej. I jak to
    rozegrać, by jak najwięcej zyskać?

  • 2. Data: 2008-06-26 21:26:15
    Temat: Re: Osiołkowi w żłobu dano ...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008 23:11:20 +0200, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:

> [...]
    >przypadku, gdyby okazało się, że wybór jednej z tych firm okazał sie
    >niewłaściwy, nie zamykać sobie możliwości uderzenia do drugiej. I jak to

    Szczerzxe? Lej na Altkom, idź do banku. Altkom nie da Ci
    preferencyjnej pożyczki na mieszkanie, a bank, jako pracownikowi tak.
    Poza tym wiedza o tym, jak wygląda system bankowy od środka i praktyka
    w banku to bardzo dobra waluta przy kolejnej zmianie pracy.
    Howgh!
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-06-26 21:45:40
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    wiadomości news:e92864p45c1m5bbg3av92ebs03fk4k06s0@4ax.com...
    > On Thu, 26 Jun 2008 23:11:20 +0200, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:
    >
    > Poza tym wiedza o tym, jak wygląda system bankowy od środka i praktyka
    > w banku to bardzo dobra waluta przy kolejnej zmianie pracy.
    Widzisz Adaś, i tu jesteś w małym błędzie.
    Jak napisałem, przy tym systemie bankowym robiłbym tylko interfejs użytkownika,
    nie logikę biznesową, niestety. Bankowe bebechy byłyby dla mnie czarną skrzynką,
    której bym niestety, nie dotykał.
    Tu, gdzie obecnie pracuję, i gdzie niestety zmuszony byłem się z firmą rozstać,
    robiłem właśnie systemy bankowe od środka. I ze świeczką możesz szukać w bankach
    ludzi, którzy mieliby takie pojęcie o funkcjonowaniu systemów bankowych "od
    środka", jakie ma główny analityk w tej firmie. Wysłałem ofertę do kilku firm,
    które podobnymi rzeczami się zajmują, ale niestety nie odezwały się :(. Tak więc
    to doświadczenie, którego zdobycie stawiasz jako atut pracy w banku, mam.
    W Altkomie miałbym robić przy jakimś projekcie wewnętrznym, a więc jak dla mnie
    też nie bardzo rozwojowa robota. Poza tym obawiam się trochę "korporacyjności"
    tej firmy. Za dużo czytałem o tym, jak zdobywa się tam stanowiska zgodnie z
    regułą Petera*

    *Każdy w pracy dąży do zajęcia swoich szczytów niekompetencji

  • 4. Data: 2008-06-26 22:08:59
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kwotę, jaką podałem na początku w Altkomie była sporo wyższa od tej w
    > banku, więc skoro zaprosili mnie na drugi etap, mogę domniemywać, że

    Zaakceptowali, ale i tak nigdy tej kwoty nie zobaczysz. Sam przecież pisałeś
    o specyficznych zasadach wynagradzania. Na dobrą sprawę zaakceptowaliby Ci
    każdą kwotę, traktując ją jako górny teoretyczny limit, w praktyce zaś te
    ich obliczenia są dogięte do tego, co realnie dla Ciebie zaplanowali (i
    pewnie się domyślasz ile to jest). A ponieważ o zasadach wynagradzania
    zostałeś wstępnie poinformowany, więc teraz spokojnie mogą przeciągnąć całą
    sprawę w czasie i udupić Cię (pardon, uświadomić) dopiero przy podpisywaniu
    umowy.
    Bank, to bank, przynajmniej nie będziesz się szarpał o wypłatę a jak praca
    okaże się wyjątkowo nudna, uderzysz gdzieś dalej.

    e.

  • 5. Data: 2008-06-27 08:35:34
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 27 Cze, 00:08, "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > Bank, to bank, przynajmniej nie będziesz się szarpał o wypłatę a jak praca
    > okaże się wyjątkowo nudna, uderzysz gdzieś dalej.

    Zgadzam sie z Przedpiszca w 100%. Rozszerzylbym tylko powyzsza uwage
    na wszystkie firmy konsultingowe. Uczulilbym tez, zeby we wszelkich
    negocjacjach z firmami konsultingowymi dopytywac najpierw o wszelkie
    istotne szczegoly, bo to w nich jest ow diabel (np nieplatne urlopy,
    nieplatne chorobowe, wysokosc wynagrodzenia zalezna od humoru szefa,
    itp itd).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2008-06-27 09:58:43
    Od: PZ <p...@i...pl>

    glos wrote:

> [...]
    > istotne szczegoly, bo to w nich jest ow diabel (np nieplatne urlopy,
    > nieplatne chorobowe, wysokosc wynagrodzenia zalezna od humoru szefa,

    Jest jeszcze druga strona konsultingu. Mozna wynegocjowa nowy samochod,
    a nie spada po kims, ogolnie wszystko nowe. Mysle, ze im sie jest
    starszym tym mniej bledow w negocjacjach sie popelnia.

    W kontekscie altkom - bank wybralbym bank, ale to troche taka emeryturka
    moze byc.

    pzdr
    pz

  • 7. Data: 2008-06-27 10:24:35
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "PZ" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > W kontekscie altkom - bank wybralbym bank, ale to troche taka emeryturka moze
    > byc.
    Właśnei wróciłem z II etapu rozmów w Altkomie. Czuję się mniej więcej tak,
    jakbym był na przesłuchaniu. I to bardzo specyficznym przesłuchaniu. Mianowicie
    w pierwszym etapie rozwiązywałem testy merytoryczne, i po nich było widać, co
    umiem, a czego nie. W drugim etapie - skoro zaporosili mnie na niego -
    spodziewałem się już rozmów o moim miejscu w projekcie, technologiach, w jakich
    byłby tworzony no i o kwestiach wynagrodzenia. Tymczasem rozpoczęło się od serii
    pytań, którymi postanowili zaatakować mnie kierownik projektu i główny
    architekt. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nei to, że cały cel tych
    pytań - takie przynajmniej odniosłem wrażenie - miał na celu wykazanie, na czym
    to ja się nie znam. Wystarczyło, że znaleźli temat, z którym w praktyce nie
    miałem do czynienia - bo akurat robiłem projekt w innej technologii - i zaczęło
    się drążenie. Z tą większą satysfakcją, im mniej o danym temacie wiedziałem. Jak
    tylko wspomniałem, że do rozwiązania takiego to a takiego problemu znam kilka
    technologii, zaczęło się bombardowanie pytaniami dopóty, dopóki nie trafili na
    coś, czego o którejś z nich nie wiedziałem. Męczyli mnie nawet pytaniami o
    szczegóły rozwiązań architektonicznych w projekcie, w którym byłem tylko jednym
    z programistów, nawet nie projektantem...
    Zero zainteresowania tym, co robiłem, co potrafię, dlaczego w takich a nie
    innych technologiach się specjalizuję, jak szybko jestem w stanie nowych rzeczy
    się nauczyć. A jakieś EJB czy J2EE to rzecz nabyta - można poznać szczegóły w
    krótkim czasie, w pracy nad projektem, tym bardziej gdy ktoś zna podobne
    rozwiązania. Ostatecznie usłyszałem podsumowanie, które można skwitować jako "no
    i widzi pan, na niczym pan się nie zna".
    Na pytania z mojej strony zostało może z 15 minut. Na koniec chciałem przejść do
    kwestii wynagrodzenia - jak jest wypłacane, czy jest stałe, czy zawiera część
    ruchomą itp. Niestety - mam czekać na wyniki II etapu.
    Do 14 mają się odezwać, ale na wiele nie liczę. Jeśli pieniądze będą podobne jak
    w banku, nawet nie będę się zastanawiał. Dla mnie prócz pieniędzy istotna jest
    atmosfera w pracy, i to, jak firma podchodzi do pracowników.

  • 8. Data: 2008-06-27 11:49:30
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    jaQbek wrote:
    > No i stanąłem przed wyborem, którego się obawiałem.
    Wybierasz między dużą fabryką oprogramowania, w której proces
    wytwarzania softu jest celem samym w sobie, a bankiem, gdzie ów proces
    jedynie wspiera główną działalność biznesową.
    Kultury pracy dość różne.
    W Altkomie nauczysz się bardziej technologii, mniej biznesu. W Banku na
    odwrót.
    Rotacja pracowników jest na pewno dużo większa w Altkomie niż Banku.

    Moim zdaniem, opierając się na moich rozmowach o pracę, zarówno w
    bankach jak i dużych fabrykach oprogramowania (których Altkom jest tylko
    przykładem) zarobki są wyraźnie niższe niż można wyciągnąć na rynku więc
    bym olał jednego i drugiego.

    Dobra forsa jest wtedy, im bliżej jesteś klienta, który płaci; im dalej
    tym mniej do Ciebie dociera. Dlatego polecam małe ale sprawne fabryczki
    softu lub działalność samodzielna, wsparta partnerami lub outsourcingiem
    (bo wszystkiego samemu się nie zrobi)

    Żeby jednak nie krytykować ciągle Altkomu to dodam, że moim zdaniem jest
    to świetna kuźnia kadr, gdzie można się szlifować na każdym poziomie, od
    juniora po architekta, uwzględniając specjalizacje takie jak testowanie.
    W dużej fabryce softu można mówić o inżynierii oprogramowania, która to
    dziedzina bywa nieobecna w wielu małych firmach.

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

  • 9. Data: 2008-06-27 11:52:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > (...) Tymczasem rozpoczęło się od serii
    > pytań, którymi postanowili zaatakować mnie kierownik projektu i główny
    > architekt.

    wiesz, to takie negocjacje płacowe po buracku. Wykazują Ci, że nic nie
    jesteś wart :)

    e.

  • 10. Data: 2008-06-27 12:01:06
    Od: ml <m...@p...fm>

    maciek kanski wrote:
> [...]
    > tym mniej do Ciebie dociera. Dlatego polecam małe ale sprawne fabryczki
    > softu lub działalność samodzielna, wsparta partnerami lub outsourcingiem
    A tu masz przyklad http://www.freelancer.pl/ . Jak jestes dobry to nawet
    500zl / miesiac wyciagniesz.