PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odmowilem pracy za 9 tys.brutto

  • 21. Data: 2008-01-06 21:34:39
    Temat: Re: Odmowilem pracy za 9 tys.brutto
    Od: "Vlad The Ripper" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > M2 mieszkania w moim miescie to ok.4800zl a w miescie z oferta pracy -m2
    > mieszkania to ponad 8400zl. Wychodzi wiec na to samo. Uwazacie ze dobrze
    > zrobilem nie przyjmujac tej oferty pracy? Pomyslalem sobie ze lepiej byc
    > przy rodzinie i mieszkac za mniejsze pieniadze niz na sile szukac lepszych
    > nominalnie zarobkow i placic za zycie,mieszkanie i dojazdy duzo wiecej. Z
    > jedenj strony mam satysfakcje ze dostalem dobra oferte pracy a z drugiej
    > pewien niesmak, sami rozumiecie...
    > Ale decyzje podjalem, wazniejsi bliscy niz daleka praca.

    Skoro sam uwazasz, ze zrobiles dobrze, to tak jest. Sam bylem troszke w
    podobnej sytuacji, odmówilem glównie dlatego, ze naciskali na szybkie
    przejscie a mam zaplanowany urlop, na który potem nie chcieli by mnie puscic
    (2 tygodnie po miesiacu pracy :), wmawiali, ze mam 2 tygodnie wypowiedzenia,
    co moglo okazac sie nieprawda i za szybko zaczeli sie spoufalac, co uznalem
    za podejrzane. Jesli twoje zarobki cie satysfakcjonuja to nie masz czego
    zalowac. Ktos poruszul temat usasmodzielniania sie. Powiedzialbym, ze jesli
    nie masz juz zony czy nie planujesz sie ozenic w najblizszym czasie to takie
    usamodzielnianie sie na sile nie ma sensu.

    Pozdrawiam.

  • 22. Data: 2008-01-06 21:52:03
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik Herakles napisał:

    > źle zrobiłeś, bo zahamowałeś swój rozwój, a 9b to 6n, za to kupisz na kredyt
    > mieszkanie 80 m(za 500-600tyś) w tym większym mieście, a jak się zechcesz
    > wyprowadzić to je sprzedasz i tak zarobisz na tej nieruchomości, bo
    > przecież nie będą stały w miejscu przez kilka(naście) lat. A ceny w
    > sklepach są np. w wawie dużo niższe niż na moim skormnym zadupiu (fakt
    > mięcho tam się kupuje od sąsiada, co akurat prosiaka ubił i zamrażarę każdy
    > ma). A żonę i dzieci możesz zabrać ze sobą, resztę rodzinki możesz
    > odwiedzać, cena ropy nie jest aż tak wysoka.

    Dlaczego nie przyjalem ofety pracy....
    -robiłbym to samo co w obecnej firmie
    -jezdzilbym zagranice tak jak i w obecnej firmie
    -dodatkowo jezdzilbym 250km z domu do miasta w ktorym bym pracowal,
    przez co byloby sporo dodatkowych kosztow (musialbym kupic sobie wlasny
    samochod)
    -praca stresujaca nie mniej niz w obecnej firmie

    Cenie jednak spokoj i zdrowie, mysle ze wrocilbym do nerwicy
    przeprowadzajac sie i szukajac tylko niby wyzszych zarobkow netto, a tak
    naprawde wynajmujac mieszaknie czy biorac na kredyt musialbym ta
    nadwyzke zarobkow przeznaczyc na mieszkanie, zycie i dojazdy do pracy.
    Fajnie ze proponuja 9tys.brutto nawet z jednorazowa dodatkowo pensja na
    relokacje ale to nie dla mnie. Moze dla jakiegos szczura
    dwudziestoparoletniego karierowicza....

  • 23. Data: 2008-01-07 06:09:30
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    M wrote:

    > To nie Warszawa z ofertą pracy. Ceny nieruchomości spadają i będą spadać
    > w tym roku. Koniec z euforią na giełdzie i w nieruchomościach.Nie mam

    Tak piszą w artykułach sponsorowanych, a prawda jest taka, że jest masa
    ludzi, których wczoraj nie było stać na mieszkania, a dzisiaj ich stać. I
    zaraz się rzucą z nowym rokiem do zakupów, co powoduje podaż, a podaż
    powoduje wzrost cen.

  • 24. Data: 2008-01-07 07:33:54
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > podaż powoduje wzrost cen.

    Miałes na myśli popyt.

  • 25. Data: 2008-01-07 09:19:56
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    M wrote:

    > Dlaczego nie przyjalem ofety pracy....
    [...]
    > Fajnie ze proponuja 9tys.brutto nawet z jednorazowa dodatkowo pensja na
    > relokacje ale to nie dla mnie. Moze dla jakiegos szczura
    > dwudziestoparoletniego karierowicza....

    Mysle, ze rozwazyles swoja decyzje bardzo szczegolowo i nie masz sie
    czym przejmowac, najwazniejsze, zeby Ci bylo dobrze. W Polsce kasa jest
    uwazana przez wiekszosc ludzi za priorytet, bo jest jej malo i sadze, ze
    przyszedles tutaj zasiegnac opinii, bo sporo osob popukalo sie w glowe
    uslyszawszy o Twojej decyzji i nabrales watpliwosci. Po osiagnieciu
    zadowalajacego poziomu zycia, ktory jest rozny dla roznych osob, dalszy
    wzrost dochodow zaczyna "wazyc mniej" od korzysci niematerialnych takich
    jak czas wolny, zycie rodzinne itp. i wtedy niechec do poswiecenia tych
    rzeczy za wiecej pieniedzy jest calkowicie normalna, wrecz zdrowa. Wielu
    ludzi moze nie rozumiec Twojej decyzji dlatego, ze dla nich ow "poziom
    usatysfakcjonowania" znajduje sie znacznie wyzej niz 5k brutto.
    Czlowiek, ktory by powiedzial "zarabiam 100k miesiecznie i odrzucilem
    oferte 150k, bo nie mialbym zupelnie zycia rodzinnego, a z moim 100k mi
    dobrze i dodatkowe 50k nie jest warte poswiecenia wolnego czasu"
    spotkalby sie, przypuszczam, z wiekszym zrozumieniem.

    Koledzy podjeli kwestie mieszkania z rodzicami w wieku doroslym. IMHO
    nie bylo to na miejscu, bo to grupa o czym innym i choc niektore style
    zycia sa powszechnie uznawane za objaw problemow, to dopoki wszystkie
    osoby zaangazowane w sytuacje sa z niej zadowolone, nie nalezy im
    przeszkadzac w tym byciu zadowolonym w imie swojego wyobrazenia o tym,
    co normalne. Ale jesli tymi zglaszajacymi powazne watpliwosci co do
    Twojej decyzji sa ci najblizsi, dla ktorych poswieciles wyzsze zarobki,
    to rzeczywiscie powinienes miec watpliwosci.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 26. Data: 2008-01-07 11:16:25
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    LukaszS wrote:

    > Miałes na myśli popyt.

    tak

  • 27. Data: 2008-01-07 12:18:00
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kredytow i nie chcę mieć. Nie mam dzieci ani żony. Poprostu najpierw
    > chcę się trochę podszkolic i dopiero sam rozejrzec sie za pracą ale

    Cóż, jeśli priorytetem jest dla Ciebie bezproblemowe prześlizgnięcie się do
    starości, to zrobiłeś dobrze. Jeśli dopuszczasz jakieś zmiany priorytetów, np.
    żonę czy też nie daj Boże dzieci, to z pewnością Twoja wybranka będzie
    zachwycona Twoim piz..ym podejściem do życia. Pozostałych rzeczy wyliczyć
    dobrze się nie da - mieszkania mogą stanieć, spłacane odsetki przepadają, ale
    kapitał raczej nie, średni miesięczny koszt posiadania i eksploatacji
    samochodu to grubo ponad 1kPLN nie licząc takich atrakcji jak kradzieże i
    wypadki, trzeba mieć gdzie ten samochód postawić a jeździ się po Polsce z
    niewielkimi wyjątkami coraz gorzej. Nie bierzesz też pod uwagę faktu, że popyt
    na Twoje umięjętności może się załamać. Jeśli więc nie planujesz samodzielnego
    życia a samochód Ci niepotrzebny to w sumie nic lepszego nie mogłeś zrobić.

    entrop3r

  • 28. Data: 2008-01-07 14:32:49
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    Moim zdaniem zrobiles dobrze. Ostatecznie liczy sie to co ci zostaje do
    dypozycji. W mowej pracy mialbys podobne pieniadze i kilka razy mniej czasu.
    Przez rok mieszkalem osobno a potem dojezdzalem przez pól roku dziennie 100
    km w jedna strone do pracy i wiem co to znaczy.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 29. Data: 2008-01-07 14:47:34
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

> [...]
    > kredytow i nie chcę mieć. Nie mam dzieci ani żony. Poprostu najpierw chcę
    > się trochę podszkolic i dopiero sam rozejrzec
    I to jest mądre postępowanie. Nie mając zobowiązań w postaci rodziny i
    kredytów do utrzymania nie jesteś niczyim niewolnikiem.
    Przy dobrze przemyślanej polityce inwestowania oszczędności za 5-6 lat
    możesz śmiać się z tych którzy zaciągnęli kredyty i będą je jeszcze całe
    zawodowe życie spłacać.
    Może być cię stać na mieszkanie bez zaciągania kredytu lub możesz osiągnąć
    kapitał pozwalający żyć z nagromadzonych odsetek bez konieczności
    świadczenia pracy.
    Ja bym trzymał ten kurs.
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2008-01-07 15:10:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]
    > Może być cię stać na mieszkanie bez zaciągania kredytu lub możesz osiągnąć
    > kapitał pozwalający żyć z nagromadzonych odsetek bez konieczności

    Kurs dobry, ale z horyzontem czasowym to Ci coś raczej nie wyszło. Ile
    wg Ciebie trzeba by było odkładać miesięcznie, by takie warunki
    osiągnąć? Weź też pod uwagę, że obecnie giełda nie daje aż takich zysków
    do jakich nas przyzwyczaiło kilka poprzednich lat.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl