PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odmowilem pracy za 9 tys.brutto

  • 31. Data: 2008-01-07 15:17:58
    Temat: Re: Odmowilem pracy za 9 tys.brutto
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĽĆ...@i...pl_wycišć> napisał w
    wiadomości news:fltedi$68v$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Przy dobrze przemyślanej polityce inwestowania oszczędności za 5-6 lat
    > możesz śmiać się z tych którzy zaciągnęli kredyty i będą je jeszcze całe
    > zawodowe życie spłacać.

    Przy zakładanej przez Ciebie stopie zwrotu jest bardzo duża szansa, że to nie
    inwestor będzie się śmiać :)

    e.

  • 32. Data: 2008-01-07 22:07:41
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    > Kurs dobry, ale z horyzontem czasowym to Ci coś raczej nie wyszło. Ile
    > wg Ciebie trzeba by było odkładać miesięcznie, by takie warunki
    > osiągnąć? Weź też pod uwagę, że obecnie giełda nie daje aż takich zysków
    > do jakich nas przyzwyczaiło kilka poprzednich lat.

    są fundusze inwestycyjne dające w skali 12-18 miesięcy w okolicach 50%
    zysku.
    można przystąpic do funduszy zamkniętych inwestujących w kontrakty na
    giełdach towarowych, poza giełdami papierów wartościowyc lub do funduszy
    inwestujących na rynku nieruchomości. Jest trochę opcji do wyboru.
    Zakładam, że wątkotwórca, nie mając jakichś szczególnych zobowiązań, może
    wrzucić "do skarpety" 2 - 2,5 tys zł miesięcznie, co daje 24-30 tyś samego
    kapitału rocznie.
    Zakładając 40% stopę zysku rocznie mamy (dla uproszczenia obliczeń zakładam
    że na początku każdego roku oszczędzania wpłacamy całą sumę uzbieraną przez
    poprzedni rok, w rzeczywistości będzie nieco inaczej)
    po pierwszym roku inwestowania
    33,6 - 42 tys zł
    następnie do uzbieranej sumy dodajemy uzbierane przez cały rok 24-30 tys zł
    i taki schemat powtarzamy i
    Po drugim roku
    80,64 - 100,8 tys zł
    Po trzecim
    146,5 - 182,12 tys zł
    Po czwartym
    239,4 - 296,97 tys zł
    Po piątym
    368,76 - 457,76 tys zł
    Chyba nie najgorzej....
    --
    jackare

  • 33. Data: 2008-01-07 22:53:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.01.2008 Jackare <jacek.leszczuk_WYCIĽĆ...@i...pl_wycišć> napisał/a:

    > są fundusze inwestycyjne dające w skali 12-18 miesięcy w okolicach 50%
    > zysku.

    :)

    > Zakładając 40% stopę zysku rocznie

    :)

    To dzięki Tobie inni będą się bogacić.
    --
    Samotnik

  • 34. Data: 2008-01-08 06:30:11
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > kapitału rocznie.
    > Zakładając 40% stopę zysku rocznie mamy (dla uproszczenia obliczeń

    Bzdury pleciesz, weźmy pod lupę polskie fundy:
    http://fundusze.onet.pl/102,0,3,flista.html
    i wejdź do środka i oglądnij sobie stopy z 6M,
    a teraz czeka nas przełknięcie gorzkiej pigułki bańki kredytowej(już się
    przesuwa po przełyku, ale to jeszcze nie wszystko), do tego nie byłbym taki
    pewien, czy w polsce taka sama bańka nie pęknie. Do tego dochodzi ryzyko,
    przy takich spadkach, a nic nie wskazuje, że będą wzrosty, że fundusze będą
    musiały wyprzedawać akcje i inne walory, bo ich klienci zaczną umarzać
    jednostki. W tej chili rynek finansowy jest tak rozchwiany, że odradzałbym
    inwestycję osobom, które się na tym w ogóle nie znają(tak jak ty se
    zakładasz radośnie stopę zwrotu 40%). A kontrakty, no tak, należy pamiętać,
    że można dużo stracić, ale też dużo zyskać, ale nie ma funduszy, które by w
    to dobrze inwestowały.
    Moim zdaniem jedyne bezpieczne inwestycje, do kiedy się rynki finansowe nie
    ustabilizują, to inwestycje w akcje spółek o dobrej analizie fundamentalnej
    i solidnych korzeniach(czyli takie, które z palcem w ... przetrwają nawet
    poważną dekoniunkturę), lub nieruchomości i trzeba przeczekać, no chyba, że
    ktoś bardzo lubi jazdę bez trzymanki, ale ja tam wolę wpaść do lokatora raz
    w miesiącu po czynsz i wPiSdu nawet zapłacić frycowe za to skarbówce, wiem,
    że ma coś co ma jakąś wartość, a nie papier, którego wartość spekulanci
    potrafią obniżyć w okolice zera.

  • 35. Data: 2008-01-08 06:53:15
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Herakles napisał(a):

    > Bzdury pleciesz, weźmy pod lupę polskie fundy:
    > http://fundusze.onet.pl/102,0,3,flista.html
    > i wejdź do środka i oglądnij sobie stopy z 6M,

    Hint: gdzie w swoim poście Jackare napisał słowo "polskie"? :D

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 36. Data: 2008-01-08 07:43:27
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Bartłomiej Szymański wrote:

    > Hint: gdzie w swoim poście Jackare napisał słowo "polskie"? :D

    Czyli chińskie czy indyjskie, ja dziękuję, chociaż te chińskie to mają
    faktycznie porządną stopę.

  • 37. Data: 2008-01-08 08:00:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-07, Jackare <jacek.leszczuk_WYCIĽĆ...@i...pl_wycišć> wrote:

    > są fundusze inwestycyjne dające w skali 12-18 miesięcy w okolicach 50%
    > zysku.

    _Teraz_ dawały. _Teraz_ była dobra sytuacja na giełdzie. Zagwarantujesz,
    że przez najbliższe 3 lata nie będziemy pikować w dół? Widziałeś co się
    działo latem i teraz w listopadzie/grudniu?

> [...]
    > że na początku każdego roku oszczędzania wpłacamy całą sumę uzbieraną przez
    > poprzedni rok, w rzeczywistości będzie nieco inaczej)

    Realnie lepiej załóż zwrot rzędu 15%, a nie 40%.

    [...]

    > Po piątym
    > 368,76 - 457,76 tys zł
    > Chyba nie najgorzej....

    http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/fundusz
    e/
    Najlepsze wyniki za ten rok dają ok. 30%.

    http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/fundusz
    e/?aktywny=6
    Rynek nieruchomości to też max. 30%.

    Wszystko przy założeniu, że jesteś wróżką i wybierzesz _zawsze_
    najlepszy fundusz w danym roku. I co ważniejsze - są i lata kiedy
    "wzrost" trafi się -7%.

    Oczywiście można osiągnąć wysokie zyski, ale trzeba się wówczas na tym
    niesamowicie znać, poświęcać kupę czasu na analizę rynku i mieć trochę
    szczęścia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2008-01-08 08:02:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-08, Bartłomiej Szymański <l...@d...info> wrote:

    > Hint: gdzie w swoim poście Jackare napisał słowo "polskie"? :D

    Dochodzi jeszcze ryzyko walutowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2008-01-08 16:29:44
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Wojciech Bancer napisał(a):

    > Dochodzi jeszcze ryzyko walutowe.

    Jak się nie ryzykuje, to i nie dostaje się kokosów :).

  • 40. Data: 2008-01-08 16:35:50
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Wojciech Bancer napisał(a):

    > _Teraz_ dawały. _Teraz_ była dobra sytuacja na giełdzie. Zagwarantujesz,
    > że przez najbliższe 3 lata nie będziemy pikować w dół? Widziałeś co się
    > działo latem i teraz w listopadzie/grudniu?

    Myślę, że pakując kasę w fundusze inwestycyjne z taką stopą zwrotu i
    związanym z tym ryzykiem nie powinno zakładać się horyzontu czasowego w
    wysokości 3 lat tylko znacznie dłużej. Jeśli sobie założysz np. 15 lat,
    to te 3 lata będą akurat świetnym okresem na dokładanie kasy, która
    mocno zaprocentuje w momencie hossy.