PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odmowilem pracy za 9 tys.brutto

  • 1. Data: 2008-01-05 10:41:11
    Temat: Odmowilem pracy za 9 tys.brutto
    Od: M <m...@o...pl>

    Dostalem propozycje pracy w innym duzym miescie za 9 tys. brutto, ale
    zrezygnowalem z oferty. Musialbym wynajac mieszkanie co kosztuje tam
    okolo 1200 zl plus oplaty. W moim miescie zarabiam 5tys. brutto plus
    premia plus delegacje zagraniczne od czasu do czasu. Staz 8 lat,
    finanse-controlling.
    M2 mieszkania w moim miescie to ok.4800zl a w miescie z oferta pracy -m2
    mieszkania to ponad 8400zl. Wychodzi wiec na to samo. Uwazacie ze dobrze
    zrobilem nie przyjmujac tej oferty pracy? Pomyslalem sobie ze lepiej byc
    przy rodzinie i mieszkac za mniejsze pieniadze niz na sile szukac
    lepszych nominalnie zarobkow i placic za zycie,mieszkanie i dojazdy duzo
    wiecej. Z jedenj strony mam satysfakcje ze dostalem dobra oferte pracy a
    z drugiej pewien niesmak, sami rozumiecie...
    Ale decyzje podjalem, wazniejsi bliscy niz daleka praca.

  • 2. Data: 2008-01-05 11:11:07
    Temat: Re: Odmowilem pracy za 9 tys.brutto
    Od: "moonwalker" <t...@m...pl>

    Uzytkownik "M" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pewien niesmak, sami rozumiecie...
    > Ale decyzje podjalem, wazniejsi bliscy niz daleka praca.

    dzieki ze sie nam zwierzyles

  • 3. Data: 2008-01-05 11:34:45
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > mieszkania to ponad 8400zl. Wychodzi wiec na to samo. Uwazacie ze dobrze
    > zrobilem nie przyjmujac tej oferty pracy? Pomyslalem sobie ze lepiej byc

    Wspieramy cię :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-01-05 12:20:35
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Jesli zaslaniasz sie tylko ekonomia, to imho glupio zrobiles. Zamiast wynajmowac
    mozesz kupic tam mieszkanie na kredyt. Wtedy zamiast tracic 1200 zl zasialalyby
    one co miesiac Twój kapital. Nawet, jesli zrezygnujesz z pracy, to kapital by Ci
    nie przepadl. Poza tym od 9 tys. masz wieksza skladke do ZUS-u. Jak bedziesz
    mial jakis wypoadek za 10 lat, to dostaniesz wyzsza rente.

  • 5. Data: 2008-01-05 12:47:28
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Natomiast jesli wybierasz ze wzgledów "rodzinnych" i swietego spokoju, to Cie
    popieram.

  • 6. Data: 2008-01-05 14:07:20
    Od: aa <a...@a...pl>

    LukaszS wrote:
    > Jesli zaslaniasz sie tylko ekonomia, to imho glupio zrobiles. Zamiast
    > wynajmowac mozesz kupic tam mieszkanie na kredyt. Wtedy zamiast tracic
    > 1200 zl zasialalyby one co miesiac Twój kapital. Nawet, jesli

    Masz problemy z matematyką. Przy 8000 za metr i kupieniu mieszkanka 30
    metrów zapłacisz 240 000 zł. To daje prawie 1000zł samych odsetek
    miesięcznie. Częsci kapitałowej nie liczę, bo to trzeba by jeszcze
    doliczać zysk/stratę wartości mieszkania. Obecnie ceny mieszkań
    użytkowanych spadają. Rosną jedynie ceny mieszkań nowych. Niektórzy
    twierdzą że to niewielka korekta i będą znów wzrosty ale należy pamiętać
    że cena metra w większości stolic europejskich jest niższa
    (nominalnie) od ceny metra w Warszawie.

    > zrezygnujesz z pracy, to kapital by Ci nie przepadl. Poza tym od 9 tys.

    Albo samolot by na ten blok/dom spadł.

    > masz wieksza skladke do ZUS-u. Jak bedziesz mial jakis wypoadek za 10
    > lat, to dostaniesz wyzsza rente.

    Za 10 lat to ZUS-u może nie być. Może on wypłacać minimalne renty albo
    cośkolwiek innego. Rozsądny człowiek sam oszczędza na czarną godzinę. I
    to na kilka sposobów.

  • 7. Data: 2008-01-05 14:12:58
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik LukaszS napisał:
    > Natomiast jesli wybierasz ze wzgledów "rodzinnych" i swietego spokoju,
    > to Cie popieram.

    Pewnie, mieszkam z rodzicami, mam swiety spokoj...

  • 8. Data: 2008-01-05 14:28:02
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik M napisał:

    > Pewnie, mieszkam z rodzicami, mam swiety spokoj...

    A jeszcze jedno- hrk.pl mnie wyszukało i zaprosilo na rozmowy do tej
    firmy. Od wakacji do mnie wydzwaniali i pytali kiedy wreszcie zechcę
    pojechac na rozmowy kwalifikacyjne. Odkladalem decyzje wielokrotnie,ale
    w koncu pojechalem. No i sie sprawdzilem;) Mysle ze skoro z przypadku mi
    dali taka oferte to moge sam zaczac szukac czegos lepszego nawet;)

  • 9. Data: 2008-01-05 17:10:30
    Od: "Artur" <a...@d...pl>

    no to super bo obecnie w tym hrk to sa dla woj. slaskiego i branzy IT (np.
    dla mnie jako administratora win2003)
    nie ma zadnej pracy

    Pzdr

    Artur

  • 10. Data: 2008-01-05 21:37:25
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    M pisze:

    > Pewnie, mieszkam z rodzicami, mam swiety spokoj...
    No to IMO źle zrobiłeś.