PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obliczenie delegacji

  • 21. Data: 2006-04-04 08:19:52
    Temat: Re: Obliczenie delegacji
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0t91j$i1i$1@nemesis.news.tpi.pl>
    exit <josh11(wytnij)@wp.pl> pisze:

    > takie rzeczy reguluje wewnetrzny REGULAMIN ustalania należności
    > przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowych na obszarze
    > kraju.

    Nie masz racji, takich rzeczy nie reguluje się wewnętrznie.

    >jeżeli podróż służbowa trwa nie dłużej niż dobę i wynosi:
    > a.. od 8 do 12 godzin -przysługuje połowa diety,
    > b.. ponad 12 godzin -przysługuje pełna dieta,
    > oczywiscie niezaleznie od zapewnienia wyzywienia i noclego przez
    > pracodawce.

    Znów nie masz racji:
    http://www.gofin.pl/podp.php/221/1209/63373

    Dieta z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju nie przysługuje
    pracownikowi:
    a.. za czas delegowania do miejscowości pobytu stałego lub czasowego
    pracownika,
    b.. za czas pobytu w dniu wolnym od pracy w miejscowości pobytu stałego
    lub czasowego,
    c.. w razie gdy w czasie podróży służbowej pracownikowi zapewniono
    bezpłatne całodzienne wyżywienie.

    > Diety i zwrot kosztów dojazdu pracowników zwolnione są z podatku
    > dochodowego osób fizycznych (art. 21 ust 1 pkt 16 ustawy o podatku
    > dochodowym osób fizycznych), oraz nie wchodzą do podstawy wymiaru
    > składek na ubezpieczenie emerytalne oraz składki zdrowotnej.

    Owszem. Te, które przysługują faktycznie wg U. o p.d.f.
    Te, o których pisałeś, że wypłacane są na podstawie jakichś wewnętrznych
    ustaleń firmowych, nie są dietami w świetle prawa, lecz stanowią przychód
    pracownika. I siłą rzeczy są opodatkowane. Wytłumaczył Ci to już gromax.

    Pracodawca nie może dać pracownikowi pieniędzy ot tak sobie, nawet jakby
    bardzo chciał.
    To, co da, od razu stanowi żer dla ZUS'u i UP. Z małymi wyjątkami. Niestety.

    > Skonsultowane z dzialem ksiegowosci i plac

    Skonsultuj to jednak jeszcze raz :)

    --
    Nixe

  • 22. Data: 2006-04-04 08:36:41
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0t9uc$ur5$1@news.onet.pl>
    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Tak, ale tu byla mowa o tym, ze jest tam tez calodniowe wyzywienie, to
    > zmienia postac rzeczy... Chyba, ze na fakturze jest to wszystko jako
    > tzw "usluga hotelarska", wtedy dieta sie nalezy i jest zwolniona z
    > podatku

    Dokładnie tak. Wtedy dieta jak najbardziej się należy.

    --
    Nixe

  • 23. Data: 2006-04-04 12:03:52
    Od: "exit" <josh11(wytnij)@wp.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

    > I napisałam wyraźnie - NIE należy się.

    I masz racje.Natomiast wewnetrzna uchwala zarzadu w mojej firmie od 1999
    roku ze wzgledu na duze odleglosci pomiedzy oddzialami jest wyplacana dieta
    50% lub 100% ,nie wlicza sie tez ona do dochodu (widac firma oplaca
    wszystko)
    pozdrawiam
    exit

  • 24. Data: 2006-04-04 12:44:38
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu exit porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > roku ze wzgledu na duze odleglosci pomiedzy oddzialami jest wyplacana dieta
    > 50% lub 100% ,nie wlicza sie tez ona do dochodu (widac firma oplaca
    No wlasnie... wewnetrzna uchwala zarzadu. Ale ciezko zeby grupowicze
    wrozyli z fusow jakie sa wewnetrzne regulacje firmy w ktorej pracuje
    autor watku (zwlaszcza ze nie kojarze zeby podal nazwe firmy).
    Chyba juz EOT :)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 25. Data: 2006-04-04 13:24:42
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "exit" <josh11(wytnij)@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dieta
    > 50% lub 100% ,nie wlicza sie tez ona do dochodu (widac firma oplaca

    No dobrze, to w takim razie czy mogę być niedyskretna i zapytać, w jaki
    sposób firma rozlicza te dodatki do diet?
    To jest sp czy dg?

    M.

  • 26. Data: 2006-04-04 13:26:43
    Od: "exit" <josh11(wytnij)@wp.pl>

    > No dobrze, to w takim razie czy mogę być niedyskretna i zapytać, w jaki
    > sposób firma rozlicza te dodatki do diet?
    > To jest sp czy dg?

    nie mam pojecia.Jest to S.A

    pozdrawiam
    exit