PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wrażenia z rekrutacji - podsumowanie

  • 1. Data: 2006-04-03 08:27:32
    Temat: Wrażenia z rekrutacji - podsumowanie
    Od: "Brodek" <G...@B...pl>

    Witam,

    W piątek opisałem wrażenia z rekrutacji, którą niedawno
    przeprowadzaliśmy.
    Intencja była, mam nadzieję, jasna - chciałem dla szukających pracy
    opisać jak to wygląda "z drugiej strony" mając nadzieję, że komuś
    się takie spojrzenie przyda. Generalnie nie były to zresztą pewnie
    rzeczy odkrywcze - konkurencja jest duża i trzeba się po prostu
    dobrze do niej przygotować, przemyśleć swoją ofertę, spróbować
    odczytać intencje, potrzeby konkretnego pracodawcy.

    Jeśli ktoś tak wiadomość odczytał i jeśli komuś się to
    przydało - super.

    Za to wątek, który z mojej wiadomości powstał - z przykrością
    muszę to stwierdzić - niewiele osobom szukającym pracy da. Sam
    zresztą dałem się tam wciągnąć w dyskusję co to pracodawcy
    powinni a czego nie powinni robić i dlaczego. Nawet fajne rozważania,
    ale tylko dla tych, którzy robotę dają lub już ją mają.
    Szukającym natomiast niewiele ta dyskusja chyba pomogła, bo oni
    muszą funkcjonować w konkretnych, niezbyt faktycznie dla
    poszukującego pracy sprzyjających okolicznościach..

    Jakby pojawiły się jakieś konkretne pytania ze strony poszukujących
    pracy - chętnie odpowiem

    Pozdrawiam
    Brodek

  • 2. Data: 2006-04-03 08:34:27
    Temat: Re: Wrażenia z rekrutacji - podsumowanie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Brodek napisał(a):

    [...]

    > Jakby pojawiły się jakieś konkretne pytania ze strony poszukujących
    > pracy - chętnie odpowiem

    Możesz podać przykłady takich, konkretnych, pytań?

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-04-03 09:34:16
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    tak jak juz wczesniej napisalem

    Moje przemyslenia sa takie:
    1. Zapomnij o zasadach pisania CV i twoje CV od razu zostanie "olane" bo nie
    jest ladne :]
    2. To że zostałeś wybrany to zasługa w 50% szcześcia że gdzieś na którymś
    etapie nie zostałeś odrzucony.
    3. Jak zwykle pracodawca wie najlepiej jak sie przeprowadza rekrutacje.
    4. To że pracodawca nie odpowiada oznacza dla mnie że nie wie jak
    odpowiedzieć.
    5. Brak czasu przeznaczony dla wyszulania potencjalnego pracownika oznacza
    nie całkowicie profesjonalne podejście
    6. Kolejny wniosek jest taki iż rekrutację przeprowadza osoba ktora nie
    tylko ze nie ma na to czasu to dodatkowo nie za bardzo sie zna

    a to chyba tyczy sie glownie osob szukajacych pracy

    :]

  • 4. Data: 2006-04-03 10:02:30
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    3 Apr 2006 01:27:32 -0700, Brodek napisał(a):

> [...]
    > dobrze do niej przygotować, przemyśleć swoją ofertę, spróbować
    > odczytać intencje, potrzeby konkretnego pracodawcy.

    Dla mnie Twoj opis z przebiegu rekrutacji byl nie tyle odkrywczy, co
    przerazajacy.
    Totalnie rozwalil mnie watek o tym, jak przegladaliscie CV. Z jednej strony
    swiadczy to o tym, ze chyba nie rozumiecie jaki jest cel tego dokumentu.
    Z drugiej zas, zaczynam lepiej rozumiec ludzi, ktorzy wysylaja swoje
    aplikacje gdziekolwiek w nadziei, ze moze sie zalapia. To chyba rzeczywscie
    dziala.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2006-04-03 11:01:07
    Od: u...@g...pl

    Cześć,

    > 2. To że zostałeś wybrany to zasługa w 50% szcześcia że gdzieś na którymś
    > etapie nie zostałeś odrzucony.

    Może stare ale pasuje.

    Dyrektor do kadrowej:
    - Proszę mi dać wszystkie aplkacje kandydatów spełniających
    wymagania.
    Bierze kupę podań, oddziela połowe i wyrzuca do kosza.
    - Ala Panie Dyrektorze, przecież tamci też spełniają warunki?!?!
    - Ale pechowców nie potrzebujemy...

  • 6. Data: 2006-04-03 20:00:16
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Brodek napisal:

    >Za to wątek, który z mojej wiadomości powstał - z przykrością
    >muszę to stwierdzić - niewiele osobom szukającym pracy da. Sam

    To jest grupa dyskusyjna o pracy, a nie poradnicza dotyczaca poszukiwania
    pracy, wiec dygresje w strone rozwazan ogolnych sa tu naturalne.
    Temat "czytac ogloszenie, nie wysylac aplikacji z automatu, indywidualizowac,
    wyslac dwie z sensem zamiast stu bez sensu" byl tu walkowany wiele razy, w
    wykonaniu pracodawcow i rekruterow. Powtarzania nigdy dosc i dobrze, ze sie
    dolozyles, ale IMHO nie ma co zalowac, ze watek poszedl w inna strone.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2006-04-04 07:04:10
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    > Moje przemyslenia sa takie:
    > 1. Zapomnij o zasadach pisania CV i twoje CV od razu zostanie "olane" bo
    > nie
    > jest ladne :]

    Jaka jest twoja rada dla kandydatów?

    > 2. To że zostałeś wybrany to zasługa w 50% szcześcia że gdzieś na którymś
    > etapie nie zostałeś odrzucony.

    kandydaci wiedzą otym.

    > 3. Jak zwykle pracodawca wie najlepiej jak sie przeprowadza rekrutacje.

    Nie, to zasit wie najlepiej. Jaka jest rada?

    > 4. To że pracodawca nie odpowiada oznacza dla mnie że nie wie jak
    > odpowiedzieć.

    Tylko zasit wie najlepiej. Jaka jest rada dla kandydatów?

    > 5. Brak czasu przeznaczony dla wyszulania potencjalnego pracownika oznacza
    > nie całkowicie profesjonalne podejście

    zasit ma dużo czasu. Jaka jest rada dla kandydatów?

    > 6. Kolejny wniosek jest taki iż rekrutację przeprowadza osoba ktora nie
    > tylko ze nie ma na to czasu to dodatkowo nie za bardzo sie zna

    rasit sie zna najlepiej. Jaka jest rada dla kandydatów?

    > a to chyba tyczy sie glownie osob szukajacych pracy

    Tyczy, ale jaka jest twoja rada? Moja rada jest taka: za nim wysyłacie
    aplikacje, wynajmujcie Rutkowskiego, żeby sprawdzić co to za firma, czy to
    zasit jest rekruterem.
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-04-04 08:15:29
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    Z tego co ty tutaj wypisujesz to ty masz jakis zwiazek z rekrutacja.

    :]

    Jak ktos kiedys madrze powiedzial: "Punkt widzenia zależy od punktu
    siedzenia"

    Kandydat, aplikant zawsze będzie chciał aby jego osoba znalazła sie w
    centrum zainteresowania, z kolei rekruter tak będzie losował w CV żeby
    wybrać coś co wyda mu się za odpowiednie.
    :]

    Każdy trzeźwo myslący czlowiek powinien posiadac wlasne zdanie, ktore wynika
    ze zdobytych doswiadczen. Slowa rekruterow "wybraliśmy najlepszą osobę
    spełniajaca nasze oczekiwania" jest dla mnie po prostu bełkotem. Jak mozna
    ocenic ze ta osoba jest najlepsza skoro wczesniej sie odrzuca setki ie
    zwracajac na nich uwage. Do firmy ma sie dostac najlepszy z tych co zlozyli
    a nie ten co ma najwieksze szczescie.
    :]

  • 9. Data: 2006-04-04 09:38:24
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    >Z tego co ty tutaj wypisujesz to ty masz jakis zwiazek z rekrutacja.

    Z tego, co piszesz nie masz związku z rekrutacja.
    Ja mialem i pisalem nie po to, aby inni rekruterzy mogli od mnie czegos sie
    nauczyc, lecz po to, aby kandydaci mieli blizsze pojecie i byli gotowi na
    to, ze w przyszlosci mogli miec z czyms podobnym do czynienia. Brodek mial
    podobna intencje.

    > :]
    >
    > Jak ktos kiedys madrze powiedzial: "Punkt widzenia zależy od punktu
    > siedzenia"

    Wiem, ale mialem do czynienia z obydwoma punktami.

    > Kandydat, aplikant zawsze będzie chciał aby jego osoba znalazła sie w
    > centrum zainteresowania, z kolei rekruter tak będzie losował w CV żeby
    > wybrać coś co wyda mu się za odpowiednie.
    > :]

    Zaloz sobie firme i mozesz przeprowadzac rekrutacje tak, jak ty chcesz. Nie
    musisz losowac.

    Zalozyles firme?

  • 10. Data: 2006-04-04 11:12:55
    Od: "Brodek" <G...@B...pl>

    zasit napisał(a):
    > Moje przemyslenia sa takie:
    <ciach>
    > a to chyba tyczy sie glownie osob szukajacych pracy

    Tyczyć, to się może i tyczy.
    Ale czy pomaga?..

    Pzdr
    Brodek