PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obliczenie delegacji

  • 11. Data: 2006-04-03 20:31:03
    Temat: Re: Obliczenie delegacji
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e0rtv4$i2v$1@node3.news.atman.pl...
    > No wlasnie. Wiec z mocy prawa sie nie nalezy a to ze firma ma wlasne
    > standardy to juz kwestia firmy.

    tak naprawde nie wiem na pewno czy sie naleza czy nie naleza.Na ten temat
    niech wypowie sie ksiegowy bo tam co chwila zmieniaja sie przepisy.

    Co do opodatkowania delegacji pomimo zapewnienia przez firme wyzywienia i
    noclegu nie mialem kosztu delegacji doliczonego do swojego przychodu ( a w
    delegacje jezdze czesto)
    tak wiec duzo zalezy od wewnetrznych ustalen firmy

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 12. Data: 2006-04-03 20:33:27
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Nie wnikam czy jest to opodatkowane czy jest nie.Pytanie bylo proste i
    > zrozumiale.Nalezy sie czy nie nalezy,prawda?
    i odpowiedź zgodnie z prawem brzmi - nie.
    Z uwagą, że pracodawca może dać dodatek do pensji który nazwie "delegacją"
    co sensu stricte nią nie jest (bo chociażby nie jest zwolnione z podatku)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 13. Data: 2006-04-03 20:35:40
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    > i odpowiedź zgodnie z prawem brzmi - nie.
    > Z uwagą, że pracodawca może dać dodatek do pensji który nazwie "delegacją"
    > co sensu stricte nią nie jest (bo chociażby nie jest zwolnione z podatku)

    jutro sobie zajrze do uchwal wewnetrznych w mojej firmie i z ciekawosci
    sprawdze.

    Wypelniam druki delegacji wszystko zgodnie z procedurami i na konto dostaje
    zwrot z tytulu delagacji sluzbowej,,,hmmm...

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 14. Data: 2006-04-03 20:38:36
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    exit napisał(a):
    > jutro sobie zajrze do uchwal wewnetrznych w mojej firmie i z ciekawosci
    > sprawdze.
    Ale ihmo uchwaly wewnetrzne nie moga byc sprzeczne z KP i przepisami
    podatkowymi;P
    > Wypelniam druki delegacji wszystko zgodnie z procedurami i na konto dostaje
    > zwrot z tytulu delagacji sluzbowej,,,hmmm...
    I bardzo fajnie:) Ale to ze dostajesz wiecej niz Ci sie nalezy i nie
    placisz od tego podatku jest pewnie rozwiazane w ten sposob ze to
    pracodawca pokrywa za Ciebie ten podatek, wiec Ty na koncie nie
    odczuwasz roznicy
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 15. Data: 2006-04-03 20:41:01
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e0s16o$1eeo$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > placisz od tego podatku jest pewnie rozwiazane w ten sposob ze to
    > pracodawca pokrywa za Ciebie ten podatek, wiec Ty na koncie nie odczuwasz

    ale to firma odbije sobie oplatami za uzytkowanie samochodu sluzbowego do
    celow prywatnych:-)

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 16. Data: 2006-04-04 06:19:43
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0rtpc$opg$1@nemesis.news.tpi.pl>
    exit <josh11(antyspam)@wp.pl> pisze:

    > Nie wnikam czy jest to opodatkowane czy jest nie.

    A szkoda, bo to dość istotne.

    > Nalezy sie czy nie nalezy,prawda?

    I napisałam wyraźnie - NIE należy się.

    --
    Nixe

  • 17. Data: 2006-04-04 06:23:17
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0s0mu$kff$1@atlantis.news.tpi.pl>
> [...]

    > swojego przychodu ( a w delegacje jezdze czesto)
    > tak wiec duzo zalezy od wewnetrznych ustalen firmy.

    Z ciekawości [i OT] - jakie są wewnętrzne ustalenia firmy, w której
    pracujesz, odnośnie opłacania składek ubezpieczenia grupowego? Opłacają to
    sami pracownicy czy opłaca to firma?

    --
    Nixe

  • 18. Data: 2006-04-04 06:28:09
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0s16o$1eeo$1@node1.news.atman.pl>
    badzio <b...@n...epf.pl> pisze:

    > pracodawca pokrywa za Ciebie ten podatek

    W jaki sposób?
    Musiałby to potraktować jako KUP, a to nie jest możliwe.
    Konsultowałam taki przypadek z księgowymi i owszem - podwyższenie kwoty
    delegacji jest możliwe, ale tak, jak wspomniałam wcześniej - jest to wówczas
    kwota traktowana jako przychód pracownika, a więc opodatkowana, a podatek
    siłą rzeczy płaci pracownik. Jedyną możliwością zapłaty tego podatku przez
    pracodawcę jest zapłata z jego prywatnych pieniędzy.

    --
    Nixe

  • 19. Data: 2006-04-04 07:58:00
    Od: "exit" <josh11(wytnij)@wp.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    takie rzeczy reguluje wewnetrzny REGULAMIN ustalania należności
    przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowych na obszarze kraju.
    jeżeli podróż służbowa trwa nie dłużej niż dobę i wynosi:

    a.. od 8 do 12 godzin -przysługuje połowa diety,

    b.. ponad 12 godzin -przysługuje pełna dieta,
    oczywiscie niezaleznie od zapewnienia wyzywienia i noclego przez pracodawce.
    i w zwiazku z tym:
    Diety i zwrot kosztów dojazdu pracowników zwolnione są z podatku dochodowego
    osób fizycznych (art. 21 ust 1 pkt 16 ustawy o podatku dochodowym osób
    fizycznych), oraz nie wchodzą do podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie
    emerytalne oraz składki zdrowotnej.

    Skonsultowane z dzialem ksiegowosci i plac

    pozdrawiam
    exit

  • 20. Data: 2006-04-04 08:15:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    exit wrote:
> [...]
    > emerytalne oraz składki zdrowotnej.
    >
    > Skonsultowane z dzialem ksiegowosci i plac

    Tak, ale tu byla mowa o tym, ze jest tam tez calodniowe wyzywienie, to
    zmienia postac rzeczy... Chyba, ze na fakturze jest to wszystko jako tzw
    "usluga hotelarska", wtedy dieta sie nalezy i jest zwolniona z podatku

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl