PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Irlandii vs Urzad Skarbowy

  • 1. Data: 2006-04-03 10:12:54
    Temat: Praca w Irlandii vs Urzad Skarbowy
    Od: "<DaKTi>" <p...@w...pl>

    hej

    jade do Irlandii do Dublina (czyli nie tej polnocnej)
    troche pracowalem w Polsce na poczatku roku, teraz nie pracuje
    i teraz moje pytanie:
    czy powinienem powiadamiac o moim wyjezdzie urzad skarbowy lub cos z nim
    zalatwiac zeby nie miec pozniej klopotow?

    znalazlem pewien artykul i nie wiem czy brac go na powaznie czy olac to
    jest na stronie http://obywatel.blog.onet.pl/ w zakladce podatki,
    ale teraz ta strona nie chodzi, takze nie mam bezposredniego linka...

    z gory dziekuje za sugestie
    Dakti

  • 2. Data: 2006-04-03 12:38:03
    Temat: Re: Praca w Irlandii vs Urzad Skarbowy
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Użytkownik "<DaKTi>" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest na stronie http://obywatel.blog.onet.pl/ w zakladce podatki,
    > ale teraz ta strona nie chodzi, takze nie mam bezposredniego linka...

    Więc będziesz musiał po rozliczeniu roku podatkowego odprowadzić
    dodatkowo podatek. Jest coś takiego jak rezydent podatkowy, ale w angili
    można nim zostać, dopiero jak przebywa się conajmniej 6 miesięcy (183
    dni albo coś takiego), oprócz tego, trzeba wykazać, że będzie się tam
    dłużej - jak masz wynajęte mieszkanie, to musisz mieć umowę na 2 lata,
    lub mieć umowę o pracę na okres 3 lat i nie mieć żadnych dochodów w
    polsce - np wynajem mieszkania itp. Generalnie szukaj w google hasła
    "rezydent podatkowy".

    --
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
    Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

  • 3. Data: 2006-04-03 12:52:28
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    BQB wrote:

> [...]
    > lub mieć umowę o pracę na okres 3 lat i nie mieć żadnych dochodów w
    > polsce - np wynajem mieszkania itp. Generalnie szukaj w google hasła

    przecież wyraźnie napisał że irlandia a nie wielka brytania. czyli
    rozliczenie u nas roku podatkowego dochodów osiągniętych wyłącznie w polsce
    z progu podatkowego wynikającego z zsumowanych dochodów w polsce i w
    irlandii
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-04-03 18:01:19
    Od: "<DaKTi>" <p...@w...pl>

> [...]
    > polsce
    > z progu podatkowego wynikającego z zsumowanych dochodów w polsce i w

    dokladnie
    juz dziala ten art. -> http://obywatel.blog.onet.pl/2,ID73806306,index.html

    prosze o swoje opinie...
    czy powinienem postapic tak jak w arcie? czy niekoniecznie
    czy moze dryndnac do Urzedu Skarbowego i tam popytac?!?

    pozdrawiam,
    Dakti

  • 5. Data: 2006-04-03 18:26:01
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > czy powinienem postapic tak jak w arcie? czy niekoniecznie
    > czy moze dryndnac do Urzedu Skarbowego i tam popytac?!?
    zawsze najlepiej dowiadywać się u źródeł.
    IMHO co US w ciągu roku obchodzi gdzie pracujesz? jak jestes za granicą to
    się rozliczasz wtedy z urzędem, pewnie ma znaczenie koniec roku podatkowego
    itp, ale raczej mało jest prawdopodobne że trzeba zgłaszać że się gdzies
    wyjeżdża

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---