PracaGrupypl.praca.dyskusje › Idziemy na bezrobocie :)

  • 61. Data: 2006-10-19 10:32:14
    Temat: Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: m...@g...com

    Bremse wrote:

    > Dlaczego sądzisz że jest to sprawiedliwe?

    Bo sprawiedliwe != równe.

    > I to jest głupota. Powinno być tak, że im więcej zarabiasz tym wpadasz
    > w niższe stawki podatkowe. Takie rozwiązanie zmusiłoby co niektórych
    > do zastanowienia się nad tym co zrobić by zarabiać więcej.
    > Spowodowałoby to również że wpływy do budżetu by się zwiększyły.

    Święte słowa. Ale ciągle ten co zarabia więcej powinien więcej płacić
    podatków. Np. wg. skali logarytmicznej. Mimo to, taki wariant nie
    przejdzie, bo i liniowy ciężko będzie wprowadzić (jeżeli kiedykolwiek się
    wogóle uda)

    p. m.

  • 62. Data: 2006-10-19 10:34:58
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 19-10-2006 o 12:32:14 <m...@g...com> napisał(a):

    > Święte słowa. Ale ciągle ten co zarabia więcej powinien więcej
    > płacić
    > podatków.

    Ani to sprawiedliwe, ani mądre
    Pomijając już sprawiedliwość, kazdy podatek dochodowy (tzn. taki, w którym
    kwota do zapłacenia zależy od dochodu), jest związany nieodłącznie z
    deklarowaniem/ukrywaniem/KONTROLOWANIEM przychodów i kosztów. Generuje to
    automatycznie lawinę przepisów prawnych i lawinowy wzrost biurokracji.

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 63. Data: 2006-10-19 11:07:49
    Temat: Re: [OT]Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 paź o godzinie 12:24, na pl.praca.dyskusje, m...@g...com
    napisał(a):

    > Ale chyba taniej by było rozwiązać taką umowę za porozumieniem stron, niż
    > kształcić nowego górnika,

    A co zrobisz z "młodzieżą", z bezrobotnymi?
    A kto Ci będzie "wypracowywał" emeryturę jak nie młodsze pokolenia?
    Przecież jak młodsze pokolenie nie będą pracowały to z czego otrzymasz
    emeryturę?

    > a potem mieć kłopot co będzie jak węgiel się znowu stanie nieopłacalny?

    To nie węgiel był nieopłacalny.
    Przecież koniunktura się nie zmieniła diametralnie - a ostatnio górnictwo
    zaliczyło "zyski". Przyczyna nierentowności tkwiła (i tkwi nadal) w innej
    materii i płaszczyźnie. Kopalnie które nei należą do żadnych holdingów,
    spółek, kompanii - działały dosyć prężnie :)

    Inną sprawą jest to że górnicy dra mordy o zyski teraz.
    Dlaczego nikt im nie wytłumaczy że fakt - zyski są- - ale to też dzięki
    temu ze górnictwo było kilka razy oddłużane. Że teraz z tych zysków mogliby
    "oddać" swoje stare długi.
    Ile firm kooperujących z górnictwem poległo na oddłużnaiu?
    Potężne, wielotysięczne firmy współpracujące w chwili oddłużenia kopalń,
    zostały pozbawione swoich pieniędzy które "włożyły" w kopalnie. Tysiące jak
    nie setki tysięcy ludzi nie bezpośrednio z kopalń, ale z przemysłu poszło
    na bruk - BEZ ODPRAW.

    A te ryle teraz się buldoczą o "zyski" - a kij od sztychówki w dupsko -
    spłacajcie z obecnych zysków stare długi.

    --
    Herbi
    19-10-2006 13:03:53

  • 64. Data: 2006-10-19 11:18:06
    Od: "Włodi" <o...@p...wp.pl>

    > Dlaczego sądzisz że jest to sprawiedliwe?

    Bo pieniądze są każdemu potrzebne i ich brak jest bardziej odczuwalny przez
    mało zarabiających.
    Przykład :
    zarabiasz na miech 1000 i płacisz podatek 20% to zostaje 800
    zarabiasz 10000 i płacisz podatek 20% to zostaje 8000
    Zarabiający 1000 bardziej odczuwa zabranie tych 20% zatam sprawiedliwe jest,
    aby zarabiający 10000 był w wyższej stawce. I podatki powinny mieć
    charakterystykę wykładniczą. Model, który sprawdza się w prawie wszystkich
    bardziej od Polski rozwiniętych krajach.

> [...]
    > do zastanowienia się nad tym co zrobić by zarabiać więcej.
    > Spowodowałoby to również że wpływy do budżetu by się zwiększyły.
    I to jest właśnie głupota, bo najbogatsi uniknęli by opodatkowania. A wpływy
    do budżetu, może by się i zwiększyły, tylko trzebaby było więcej wydawać na
    pomoc socjalną dla tych, co zdarto z nich podatki, a obrót pieniądza w
    budżecie powoduje, że każdy po drodze coś sobie uszczknie i kasy będzie
    mniej.

    --
    Włodi o...@p...wp.pl
    gg : 05216076

  • 65. Data: 2006-10-19 11:27:29
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Włodi napisał(a):

> [...]
    > wydawać na pomoc socjalną dla tych, co zdarto z nich podatki, a obrót
    > pieniądza w budżecie powoduje, że każdy po drodze coś sobie uszczknie i

    Zanim się wszyscy zaplączą w przerzucanie się argumentami za i przeciw -
    bo każda optyka ma swoją śliczną wizję a reszta wygląda brudno i szaro
    to warto pamiętać o jednym - złotówkę lepiej wyda jej właściciel niż
    urzędnik. A już na pewno jak będzie źle wydana to szkodę poniesie jej
    właściciel a nie bliżej nieokreślona grupa chętnych na tą złotówkę.

    A już tak całkiem ogólnie to socjaliści mają dziwne uczulenie na
    zjawisko kumulacji kapitału - to genetyczne - po Marksie i Engelsie?

  • 66. Data: 2006-10-19 12:08:18
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Thu, 19 Oct 2006 13:18:06 +0200, Włodi napisał(a):

    > Bo pieniądze są każdemu potrzebne i ich brak jest bardziej odczuwalny przez
    > mało zarabiających.

    odczuwalność to kwestia przyzwyczajenia

    > Przykład :
    > zarabiasz na miech 1000 i płacisz podatek 20% to zostaje 800
    > zarabiasz 10000 i płacisz podatek 20% to zostaje 8000

    co wcale nie znaczy że ten co zarabia 10kPLNów mniej odczuje utrate tych
    2kPLNów, wręcz przeciwnie, będzie mu żal że aż 2kPLNy musi oddać
    urzędnikom, którzy te pieniądze prze3.14Rdolą na swoje pensje,
    becikowe, świątynie opaczności i temu podobne pierdoły

    Ponadto jeśli zarabia 10kPLNów to znaczy że pracuje więcej i/lub
    zapracował sobie na to prędzej i potrafi bardziej docenić wartość
    pieniądza od tego co zamiast się uczyć chodził na wagary a teraz jest
    wielce zdziwiony że jego wartość jako pracownika rynek wycenia na 1kPLN

    > Zarabiający 1000 bardziej odczuwa zabranie tych 20% zatam sprawiedliwe
    > jest, aby zarabiający 10000 był w wyższej stawce.

    tyle że ten co zarabia 10kPLNów zamiast oddać 2kPLNy państwu wyda
    2kPLN na księgowego/prawnika który mu podpowie jak przez następne 12
    miesięcy oddawać nie 2kPLNy tylko 200zł, albo wręcz jak tu zrobić żeby
    wykazać strate i aby państwo jeszcze dopłaciło.

    Co z tego wychodzi ???

    Ano zarabiający 10kPLNów płaci dalej 200zł podatku, zarabia
    księgowy/prawnik czyli osoba która żyje z istnienia chorych przepisów
    nic nie podukując a wszyscy my jeździmy po dziurawych drogach bo brakuje
    pracowników do ich remontu.

    > I to jest właśnie głupota, bo najbogatsi uniknęli by opodatkowania.

    krzywa Lafera nie mylić z Lepperem się kłania

> [...]
    > podatki, a obrót pieniądza w budżecie powoduje, że każdy po drodze
    > coś sobie uszczknie i kasy będzie mniej.

    pomoc socjalna to jest produkt zbyt wysokich a nie zbyt niskich podatków

  • 67. Data: 2006-10-19 12:14:03
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 19 Oct 2006 13:18:06 +0200, "Włodi" wrote:

    (...)

> [...]
    >mało zarabiających.
    >Przykład :
    >zarabiasz na miech 1000 i płacisz podatek 20% to zostaje 800

    Błąd! Przy 10000 zł/msc często bardziej opłaca się mieć DG i płacić
    19%, czyli mniej. Ewentualnie założyć jakąś spółkę i przy odpowiednim
    księgowaniu i finezji płacić jeszcze mniej.
    Jeśli zarobki będą "trochę" większe, to można zastanowić się nad
    przeniesieniem rezydencji podatkowej w bardziej przyjazne miejsce i
    podatku dochodowego w Polsce w ogóle nie płacić.

    >to zostaje 8000

    A gdzie tam, a pseudopodatki typu ZUS to gdzie?

    >Zarabiający 1000 bardziej odczuwa zabranie tych 20% zatam sprawiedliwe jest,
    >aby zarabiający 10000 był w wyższej stawce.

    Ale dlaczego to jest sprawiedliwe? Ja uważam, że to że komuś się nie
    chce pomyśleć co zrobić by zarabiać więcej za jego problem. Niestety
    często taki człek zamiast ruszyć się i zarobić, to kombinuje jak nie
    pracować i wyciągnąć pieniądze z budżetu (np. ja :-))

    >I podatki powinny mieć
    >charakterystykę wykładniczą.

    Ale dlaczego?

    >Model, który sprawdza się w prawie wszystkich
    >bardziej od Polski rozwiniętych krajach.

    Możesz podac jakieś źródła, informacje, czy też opracowania
    porównujące rozwój ekonomiczny państwa (a szczególnie wzrost poziomu
    życia przeciętnego Kowalskiego) w krajach mających system podatkowy
    progresywny i linowy?

    >I to jest właśnie głupota, bo najbogatsi uniknęli by opodatkowania.

    Nie, z bardzo prostego powodu - to by się przestało opłacać. Po co
    opłacać księgowych, doradców finansowych i prawników, żeby przenieść
    rezydencję podatkową lub płacić mniejsze podatki, skoro różnice strat
    i zysków są niewielkie?

    >A wpływy
    >do budżetu, może by się i zwiększyły, tylko trzebaby było więcej wydawać na
    >pomoc socjalną dla tych, co zdarto z nich podatki,

    No ale teraz też to się dzieje. Np. ja od paru lat biorę z budżetu
    więcej niż do niego wkładam w postaci podatków. No dobra, w tym roku
    wypełniając PIT i licząc inne zapłacone podatki (np. VAT na ciuchy,
    żywność, akcyzę na paliwo, czy podatek od darowizn) pewnie mi wyjdzie
    że oddałem więcej niż chciałem :-(

    >a obrót pieniądza w
    >budżecie powoduje, że każdy po drodze coś sobie uszczknie i kasy będzie
    >mniej.

    Oczywiście, Twoje pieniądze są marnowane przez urzędników aparatu
    skarbowego, których trzeba hodować by obecny system podatkowy się nie
    rozsypał, ministrów, wiceministrów, urzędników w urzędach pracy -
    ostatnio doradcy zawodowi w WUP nie potrafili mi wymienić firm z
    terenu pewnego miasta wojewódzkiego, do których mógłbym wysłać CV.
    Podałem interesujące mnie stanowisko, doświadczenie zawodowe i
    oczekiwane zarobki.
    Pani pracująca na stanowisku doradcy zawodowego nie potrafiła
    odpowiedzieć mi na pytanie o średnie zarobki w branży w firmach z
    terenu województwa, nie wiedziała ile jest takich firm (prosiłem o
    rząd wielkości - 10/100/1000/10000), nie wiedziała gdzie można znaleźć
    adresy firm z branży, nie posiadała również dostępu do żadnych
    pomocnych danych. Swoją niewiedzę argumentowała tym, że są to firmy
    prywatne (?!). Ostatecznie stwierdziła, że większość interesujących
    mnie przedsiębiorstw, to małe firmy, które już mają pracowników -
    poprosiłem o dane kilku z nich, by móc się do nich zgłosić z
    propozycją współpracy w okresach ewentualnego natłoku zleceń -
    oczywiście odpowiedzią był krzyk ciszy. Na sam koniec rozmowy, gdy
    Pani stwierdziła, że nie może mi pomóc jeśli chodzi o szczegóły, że
    tak ogólnie to i owszem. Gdy poprosiłem o taką ogólną pomoc, to
    dowiedziałem się że w WUP mogą mi zrobić jakieś testy, ale licencja im
    się skończyła i żebym przyszedł za parę miesięcy (na szczęście piętro
    wyżej okazało się że mają już jakieś nowe testy i mi zrobili -
    dziękuję :-)). Oprócz tego dostałem kartkę z adresami innych
    organizacji zajmujących się pomocą osobom szukającym zajęcia.
    Tak - ta Pani przez 8 godzin zajmuje się rozdawaniem karteczek formatu
    A5 z adresami innych instytucji i fundacji. Tak - to Ty nawołujesz do
    płacenia na tych darmozjadów.Tak - Ty też za to płacisz :-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 68. Data: 2006-10-19 12:46:08
    Od: Włodi <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > miesięcy oddawać nie 2kPLNy tylko 200zł, albo wręcz jak tu zrobić żeby
    > wykazać strate i aby państwo jeszcze dopłaciło.

    Wniosek, złe prawo i brak jego egzekwowania.

    > krzywa Lafera nie mylić z Lepperem się kłania

    Koncepcja teoretyczna i dyskusyjna odnośnie szczegółów. Tak przynakmniej
    zeznaje wikipedia. Oczywiście też nie jestem zwolennikiem zwiększania
    podatków do 80% dla wszystkich. Postuluję jedynie progresję i szczelne
    prawo, żeby ci doradcy których przywołałeś nie powodowali takich wypaczeń w
    systemie.

    > pomoc socjalna to jest produkt zbyt wysokich a nie zbyt niskich podatków

    Jakby były niskie nie było by na nią kasy. Co nie znaczy, że nie byłaby
    potrzebna.

  • 69. Data: 2006-10-19 13:38:05
    Od: k...@p...onet.pl

    > a to zle, ze chca miec minimalne koszty? tak dziala rynek... pracodawca
    > podaje swoja kwote, Ty swoja i negocjujecie... jesli nie bedzie chetnych do
    > pracy za 700zl to pensje pojda w gore, ale jesli sa chetni do pracy za takie
    > pieniadze to po co dawac wiecej?
    > spojrz na branze budowlana, tam place mocno wzrosly, bez urzedowej
    > ingerencji, prawa rynku, podaz i popyt...

    To nie chodzi do końca o to że jak nie będzie chętnych do pracy to
    wynagrodzenie wzrośnie. Pracodawcy po prosut nie potrafią zarabiać
    na swoich pracownikach tak dobrze aby im więcej płacić. Potrafią
    zarabiać na pracowniku któremu płacą 1000 zł ale już na
    pracowniku któremu płacą 2000 nie choćby im na głowie stawał i
    robił wszystko tak jak chcą. A jak uważasz że potrafisz zarobić na
    siebie wiecej niż twój pracodawca to pracuj na własne konto (i
    zobaczysz jak to wygląda w praktyce).

  • 70. Data: 2006-10-19 16:13:11
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego sądzisz że jest to sprawiedliwe?

    > --
    > pozdrawiam
    > Bremse
    O jakiej sprawiedliwości rozmawiacie???
    Czy podział na tego co zarabia 1000 i tego co 10 000
    jest sprawiedliwe???
    A jak jeszcze założymy że obaj robią to samo!!
    Na świecie sprawiedliwości nie było niema i
    wątpię czy będzie.

    Józek