PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o instruktorów survivalowych

  • 1. Data: 2006-10-18 09:34:48
    Temat: Pytanie o instruktorów survivalowych
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Witam

    Zajmuje się trochę usługami zahaczającycmi o turystykę (imprezy outdorowe
    itp.) i ostatnio coraz częściej klienci wykazują zainteresowanie imprezami
    survivalowymi. Niestety tutaj pojawia się problem instruktorów - a w
    zasadzie obowiązujących standardów. W większości dużych "szkół przetrwania"
    z którymi współpracowałem, rolę instruktorów pełnią osoby wyspecjalizowane i
    posiadające uprawnienia w jakiejś dziedzinie - np. wspinaczka skałkowa,
    nurkowanie, kajakarstwo poszerzający swoją ofertę o elementy survivalu,
    który zwykle sprowadzony jest do swego rodzaju sztafażu przy "właściwej"
    specjalności...
    Wprawdzie w TKKF istnieje pojęcie "instruktora rekreacji ruchowej w
    specjalności survival" ale w odróżnieniu od np. przewodników górskich
    (Beskidzkich, czy Tatrzańskich) albo instruktorów z innych dziedzin brak
    konkretnych informacji, co do wymaganego zakresu wiedzy i kompetencji takich
    osób. Czy ktoś ma jakąś wiedze na ten temat? Bo osobiście czasami odnoszę
    wrażenie, że do survivalu przyznaje się każdy mający jakiekolwiek papiery
    instruktorskie. Efekty s amało przyjemne, bo raz trafiłem na "instruktora
    survivalu" który tak naprawdę zajmował się Paintbalem i Krav-Magą a nie
    miał nawet pojęcia o podstawowych technikach biwakowanie..

    Pozdrowienie

    Paweł

  • 2. Data: 2006-10-18 19:11:26
    Temat: Re: Pytanie o instruktorów survivalowych
    Od: "Bartek" <b...@a...pl>

> [...]
    > survivalu" który tak naprawdę zajmował się Paintbalem i Krav-Magą a nie
    > miał nawet pojęcia o podstawowych technikach biwakowanie..

    Moze to smiesznie zabrzmi, ale warto poszukac wsrod... harcerzy (byli
    instruktorzy np. ZHP). Osoby te maja pojecie (wiedze i to duza) o tym
    temacie i dosc czesto papiery zwiazane ze wspinaczka, kajakarstwem,
    nurkowaniem. Dosc czesto sa prowadzone druzyny o specjalnosci survival
    (wspolpacuja np. z bylymi zolnierzami). W Charagwiach harcerskich dostaniesz
    na ich temat troche informacji.

    > Pozdrowienie
    >
    > Paweł

    Pozdrawiam