PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto pracować za 1.400 zł brutto

  • 111. Data: 2008-08-19 07:17:29
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: Uno <u...@t...pl>

    t...@g...com pisze:

    > No i niech to pozostanie jako komentarz całej Twojej tyrady w tym
    > wątku. Jak pisałem wcześniej, nie zabieram głosu w dyskusjach kiedy
    > schodzą poniżej pewnego poziomu (za dużo wycieczek personalnych, za
    > mało konkretów), więc w tym temacie się już nie odezwę (pewnie ku
    > uciesze gawiedzi ;-) ).
    >
    > Pozdrawiam

    Szkoda. Miales konkretne argumenty. Pan Jotte do tej pory nie potrafi
    sie do nich merytorycznie ustosunkowac.
    Pozdrawiam.

  • 112. Data: 2008-08-19 07:29:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Uno" <u...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Szkoda. Miales konkretne argumenty. Pan Jotte do tej pory nie potrafi sie
    > do nich merytorycznie ustosunkowac.

    Wszystko juz jest wyjasnione - po jednej stronie argumenty, po drugiej
    pieniacz. Jaki sens ciagnac to dalej?

  • 113. Data: 2008-08-19 07:41:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Znaczy się może, oczywiście też w ramach prawa obowiązującego w danym
    > kraju, ale może założyć działalność i podpisać umowę na wykonanie
    > jakiejś pracy.

    Ale jeśli w ramach tej umowy chciałby wykonywać pracę w miejscu... i
    pod kierownictwem... itp. to nie może.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 114. Data: 2008-08-19 07:43:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > W wiadomości news:g8dk7l$fed$3@news.onet.pl Liwiusz

    > Na tym właśnie polega wybór - _jeśli_ _ktoś_ _chce_ wejść w stosunek pracy.
    > Nie podoba się - nie wchodzi.

    Ale to żaden argument. Równie dobrze można by uchwalić, że rude osoby
    nie mają prawa do pracy. A jak się komuś nie podoba, to przecież może
    się przefarbować.

    > Jak napisałem wyżej - może, więc o "uszczęśliwianiu na siłę" nie ma
    > oczywiście mowy.
    > A nie czujesz się uszczęśliwiony przymusowo jak krowa gdy ci każą np.
    > zapinać pas bezbieczeństwa w aucie?
    > W końcu twoja sprawa: wyrżniesz w kierownicę czy nie.

    Tak właśnie uważam. Tylko proszę nie pisać, że potem będę się leczył
    za Twoje, bo to jest kolejna patologia, z którą się nie zgadzam.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 115. Data: 2008-08-19 07:47:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale jeśli w ramach tej umowy chciałby wykonywać pracę w miejscu... i
    > pod kierownictwem... itp. to nie może.

    No cóż, albo bierze na siebie odpowiedzialność, albo wykonuje ją pod
    kierownictwem... Jeśli pod kierownictwem to i tak w ramach jakiśram,
    które obowiązują w firmie, więc jakiegoś kodeksu - pisanego czy tez nie,
    ale takiego jaki występuje w danej firmie. Ja jednak jak sie zatrudniam
    wolę mieć do przeczytania jedną/dwie strony umowy niż za każdym razem
    studiować całość. To że KP nie jest doskonały zdaję sobie sprawę, jest
    wiele punktów, które mi nie pasują, pewnie jest też wiele takich, które
    nie pasują innym. Może uda się je zmienić, ale nie to jest istotne.
    Proszę zauważyć, że wiele osób ma problem z przestudiowaniem tego co
    podpisują, co ma jedną/2 strony - co można zauważyć po płaczu na grupie
    tychże, a co dopiero, jak umowa byłaby książką...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 116. Data: 2008-08-19 07:50:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > podpisują, co ma jedną/2 strony - co można zauważyć po płaczu na grupie
    > tychże, a co dopiero, jak umowa byłaby książką...

    Co nie znaczy, że KP musi być obowiązkowy w stosunku pracy. Osoby
    nieczytate mogą podpisywać jedną stronę i resztę mieć w kodeksie (nie
    wiem po co, skoro i tak go nie rozumieją), a osoby czytate mogą zechcieć
    określić swoje obowiązki inaczej niż w KP, na przykład wolą zamiast
    chorobowego mieć 1000zł więcej wynagrodzenia zasadniczego itp.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 117. Data: 2008-08-19 07:57:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > określić swoje obowiązki inaczej niż w KP, na przykład wolą zamiast
    > chorobowego mieć 1000zł więcej wynagrodzenia zasadniczego itp.

    To wszystko jest do przemyślenia, ale to można zawrzeć klauzulami w KP.
    Dodatkowo, notabene akurat ubezpieczenia socjalne na minimalnym poziomie
    zabezpieczają Ciebie, że nie przyjdzie ktoś żebrząc, bo miał 1000zł
    więcej, ale je przechulał, natomiast zachorował, trafił do szpitala a
    teraz nie ma z czego opłacić mieszkania, które np od ciebie wynajmuje...
    Sam właśnie często nie wiem, co jest gorsze.... Rozsądny czlowiek się
    zabezpieczy - mam kolegę który od nastu lat pracuje tylko i wyłącznie
    wykonując umowy zlecenia/umowy o dzieło, ma prywatne ubezpieczenie
    lekarskie tudzież odkłada sobie na emeryturę, ale powiedz mi ile tak
    rozsądnie myślących osób będzie. Może warto by pomyśleć o pewnych
    zmianach systemu, bo ten co jest rzeczywiście jest niewydolny, ale
    przestrzegałbym przed stawianiem spraw albo czarne albo białe, tu trzeba
    załatwić to jakoś inaczej.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 118. Data: 2008-08-19 08:12:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8dtjk$5l3$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale to żaden argument.
    Co najmniej równie dobry jak o uszczęśliwianiu na siłę.

    > Równie dobrze można by uchwalić, że rude osoby nie mają prawa do pracy. A
    > jak się komuś nie podoba, to przecież może się przefarbować.
    Nie bardzo. Konstytucja, ETPC i, wiesz, takie tam...
    No ale dobra, przyjmijmy na chwilę twoje stanowisko, że koniecznie chcesz
    pracować na umowę o pracę, a jednocześnie KP cię uwiera.
    Jakie widzisz wyjście?

    > Tak właśnie uważam. Tylko proszę nie pisać, że potem będę się leczył za
    > Twoje, bo to jest kolejna patologia, z którą się nie zgadzam.
    Za jakie moje? Za swoje, chyba jesteś ubezpieczony?
    A jeśli nie, to co - powinienem żądać aby cię pozostawiono bez pomocy?
    Nie no, taki to ja wredny nie jestem. ;)

    --
    Jotte

  • 119. Data: 2008-08-19 08:14:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > zmianach systemu, bo ten co jest rzeczywiście jest niewydolny, ale
    > przestrzegałbym przed stawianiem spraw albo czarne albo białe, tu trzeba

    Tylko co jest pierwsze: czy taki system powoduje, że ludzie przestają
    myśleć, czy też ludzie ogólnie nie myślą, i dlatego taki system jest
    potrzebny.

    Co do zasady ludzie nie myślą, jednakże jeśli chodzi o ich podstawowe
    interesy, to potrafią przejawiać pewną inicjatywę. Zatem bez tego
    systemu poradziliby sobie. Obecnie nie muszą myśleć nawet o tym, bo robi
    to za nich państwo. I to jest najgorsze - pozbawiamy ludzi konieczności
    myślenia o ich własnym losie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 120. Data: 2008-08-19 08:26:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8dtfc$5l3$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale jeśli w ramach tej umowy chciałby wykonywać pracę w miejscu... i pod
    > kierownictwem... itp. to nie może.
    Wielu rzeczy nie można robić. Wiele też rzeczy robić trzeba.
    Tak działa prawo.
    Prawo istnieje w każdej społeczności i stanowi podstawę jej funkcjonowania.
    Można je tworzyć, zmieniać, kształtować. W cywilizowanych krajach odbywa się
    to na drodze mniej lub bardziej demokratycznej.
    Demokracja zaś polega na tym, że większość ma rację nawet jeśli jej nie ma.
    Jeśli ktoś się z tą większością nie zgadza to ma jednak jakieś wyjścia:
    - namówić tylu uważających jak on sam aby to oni stali się większością i
    zrobić po swojemu;
    - spróbować się dopasować do istniejącego stanu rzeczy i jakoś wychodzić na
    swoje;
    - łamać przyjęte reguły ze świadomością możliwych konsekwencji;
    - zmienić układ odniesienia w sensie zmiany lokacji;
    - całkowicie zrezygnować z funkcjonowania w jakiejkolwiek społeczności (mało
    realne);
    - całkowicie zrezygnować z funkcjonowania w ogóle (realne i łatwe, ale nie
    polecam). ;)))
    Sam widzisz - wybór zawsze jest, nie? ;)

    --
    Jotte