PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy warto pracować za 1.400 zł brutto › Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
  • Data: 2008-08-15 10:49:32
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message
    news:slrngaajuv.l4t.januszek@gimli.mierzwiak.com...

    > A mnie nie bo cały system funkcjonowania nauczycieli, zaczynając od
    > karty nauczyciela, od wielu lat wspiera postawy rozczeniowe w tej
    > grupie.
    >
    > Zadziwłby mnie nauczyciel, który rozumiałby, że etat, przywileje
    > i wcześniejsza emerytura = bardzo niskie zarobki...

    Wedlug mnie najwazniejszym problemem jest brak rzeczywistej weryfikacji
    osiagniec i kwalifikacji i dopasowywania wynagrodzenia i przywilejow do
    tego. Obecne stopnie to po prostu biurokratyczna sciezka, ktora raczej kazdy
    przejdzie.

    Tymczasem dla bardzo dobrych nauczycieli sa to za niskie zarobki i ci
    najlepsi odchodza do innych branz, bo chca godziwego wynagrodzenia
    pozwalajacego na porzadny poziom zycia i rozrywki kulturalne, a czas wolny
    nie jest dla nich dostateczna rekompensata - jest to czas wolny rozlozony
    tak, ze trudno go wykorzystac na uzupelnienie zarobkow, poza pewnymi
    niszowymi zajeciami, ktorych nie kazdy nauczyciel chce i moze sie imac. Z
    drugiej strony, sa nauczyciele beznadziejni, ktorzy sa szczesliwi, ze sie
    wczepili w system zapewniajacy im przywileje i niska, ale bezpieczna place i
    trzymaja sie tego kurczowo, wykonujac niezbedne minimum. Tym z kolei
    podatnik placi za duzo. W zawodzie odbywa sie selekcja negatywna.

    Metody oceny pracy nauczyciela istnieja i sa stosowane w wielu krajach na
    swiecie, ale w Polsce mamy tylko te nie weryfikujaca tak naprawde niczego
    biurokratyczna sciezke polegajaca na zdobywaniu papierkow, bez zwiazku z
    roznica stanu wiedzy uczniow na poczatku i na koncu roku szkolnego.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl